2010-11-12, 21:40
Medlem
crewzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Mannen? Jag är kvinna!
Jo men nästa vecka kommer jag vara utan iallafall från fre till sön, å då lär man märka ifall man åker på nån riktig AT eller inte. Har gått hyffsat bra hittills så, förmodligen dosrelaterad fråga,givetvis.
Idag kunde jag inte hålla tillbaks suget så jag har tagit tre krm, två imorse och påfyllning halv tolv. Ikväll blire nån öl, folköl. Sen jobb imorn. Sen ledig måndag, åsså kmr jag ta krypton tis-tors.

Jag tror att mina kryptonfria dagar är otroligt viktigt, trots att det "bara" handlar om 2 dagar. Man kan då känna efter hur man mår osv, jätte viktigt! Hade varit sjukt att ta krypton sju dagar i veckan utan någon som hest paus, det hade varit jävligt illa!

Aj då, ber om ursäkt. Kvinnan låter inte lika häftigt det förstår du väl

Men jag vill inte verka dum eller något men varför kör du ingen CT och får det överstökat. Allt bli lättare då. Visst är det jobbigt med jobb osv, men man får helt klart försöka. Jag är just nu sjuk men funderar på att ta en lagom dos imorgon och ta en liten rökare också. Så här över en vecka efter sista dosen så tror jag nog man fixar det utan att köra vidare och vänta en vecka till.

Aja, återkommer väl.

Nej nu måste de bli ordning i tråden. Ursäktar om ämnet AT och hur man går tillväga för att komma igenom det.

Stilrent, vill du prata så kan du köra PM.

Mvh
Citera
2010-11-12, 23:17
Medlem
Nu har jag inte råd att lägga pengar på krypton längre. Har bestämt mig för att sluta, i alla fall tillsvidare. Hade uppehåll för ett tag sedan, i två veckor, efter ett missbruk sedan mars, fast för det mesta i lägre doser 0,3-1g per dag. Lyckades med ett uppehåll i två veckor för ett tag sedan. Föll senare tillbaka, använde låga doser under tre dagar. Tills det goda tog slut.

Nu har jag inte tagit krypton på ett par dagar och det känns! Men det är bara att vara stark och härda ut denna jobbiga period. Jag kommer inte åka på någon AT som tur var. Har trappat ned och varit ren i för många dagar för att råka ut för något sådant.

Man har haft många roliga dagar, kvällar och nätter med denna substans. Men nu är det adjö krypton för ett tag framåt, hoppas på månader!
Citera
2010-11-13, 02:00
Medlem
Har fått i mig typ ett halv gram rätt bra meph och typ 0.6g brunt under kvällen(drog sista för en kvart sen), är det någon fara att ta en 400mg kapsel krypton om en timme typ? Och kanske lite röka på det...
Citera
2010-11-13, 03:27
Medlem
Att sluta på Krypton är faktiskt inte så svårt som alla verkar tro. Saken är den att man mår absolut skitdåligt under några dagar, men sen är det över - ifall ni inte skaffat ett psykiskt beroende, dvs.

Det gäller att inte ha något som man måste göra under dom dagarna. Ring jobbet/skolan och säg att du är sjuk. Sen är det bara att genomlida eländet med ren viljekraft. Om du orkar ta dig ur sängen så hjälper ett varmt bad något enormt för min del. Alkohol och andra droger har en tendens att lätta tillvaron, och om du inte har tillgång till dom så funkar även vanliga värktabletter till en del.

Kom ihåg att det bara varar i ett par dygn om du slutar "cold turkey". Har själv gått genom det ett flertal gånger.
Citera
2010-11-13, 08:59
Medlem
crewzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Att sluta på Krypton är faktiskt inte så svårt som alla verkar tro. Saken är den att man mår absolut skitdåligt under några dagar, men sen är det över - ifall ni inte skaffat ett psykiskt beroende, dvs.

Det gäller att inte ha något som man måste göra under dom dagarna. Ring jobbet/skolan och säg att du är sjuk. Sen är det bara att genomlida eländet med ren viljekraft. Om du orkar ta dig ur sängen så hjälper ett varmt bad något enormt för min del. Alkohol och andra droger har en tendens att lätta tillvaron, och om du inte har tillgång till dom så funkar även vanliga värktabletter till en del.

Kom ihåg att det bara varar i ett par dygn om du slutar "cold turkey". Har själv gått genom det ett flertal gånger.

Håller med dig ang. att det inte är så svårt om man inte är som sagt psykiskt beroende. Kör en CT om du är viking och rid ut stormen. Enklaste och snabbaste.

Gjorde en CT strax innan helgen. Eller ja, tog sista på en torsdag och kände av en smygandes AT på jobbet under eftermiddagen. Helgen blev väldigt lugn iaf :P
Senast redigerad av crewz 2010-11-13 kl. 09:00. Anledning: Redigering av utlåtande
Citera
2010-11-13, 14:25
Medlem
Himmler!s avatar
Jag tog tre kapslar på en gång i går alltså mellan 1,2-1,35 gram. Det hände inte mycket och jag sov knappt något på hela natten trots en massa piller. Nä, det blir nog inget mer Krypton för min del.
Citera
2010-11-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crewz
Klassning.. lär dröja och det lär vi kanske se nästa år om det fortsätter synas i tidningar osv.

Det har ju varit ett dödsfall med krypton inblandat samt en massa inlägg om jobbiga avtändningar, så den kommer bli olaglig. Det är bra tycker jag, även om jag gärna tar den då och då... Och man får kanske veta vad SKL kommer att visa
Citera
2010-11-13, 23:47
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buuo
Hoppas inte han inte gjorde det men krypton förstör bara folks liv...
Vadå "krypton förstör folks liv"? Det är väl med Krypton som med alla droger - dvs, det är upp till dig att hantera dem med vett. Sedan begriper jag inte riktigt hur en del kan tugga Krypton i månader i sträck? Nio gram räcker cirka fem dagar för mig, men sista dagen är det ju inget alls drag kvar i kryptonet. Är det så att ni som fastnar i det inte upplever någon direkt tolerans?
Citera
2010-11-14, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Vadå "krypton förstör folks liv"? Det är väl med Krypton som med alla droger - dvs, det är upp till dig att hantera dem med vett. Sedan begriper jag inte riktigt hur en del kan tugga Krypton i månader i sträck? Nio gram räcker cirka fem dagar för mig, men sista dagen är det ju inget alls drag kvar i kryptonet. Är det så att ni som fastnar i det inte upplever någon direkt tolerans?

Även om man inte känner sig "bäng" så kan den ha en del medicinska effekter kvar mot ångest, socialfobi o sånt. Samma sak med folk som får recept på t.ex. benso hela livet.
Citera
2010-11-14, 10:12
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp

Detta är din personliga åsikt. Det finns folk som hävdar att dom inte ens har upplevt någon AT på Krypton alls. Min poäng är alltså att jag inte håller med. Under cirka en vecka har jag genomlidit ångest, panikångest, depression, mardrömmar, svettningar, diarré, kräkningar, rinnande näsa, slemrethosta, dimmig syn, yrsel och total orkeslöshet.

Sedan har jag mått riktigt kasst i ytterligare en vecka (både fysiskt och psykiskt), även fast dom värsta symptomen har passerat. Sedan ytterligare två veckor för att helt återfå ork och livslust.

Detta är inget man ska bagatellisera, som du gör här ovan. Någon kanske tror på dig, och kör stenhårt på Krypton i flera månader, och sedan hamnar i sitsen jag befann mig i. Den personen skulle nog inte vara så glad på dig då, kan jag tänka mig.
Citera
2010-11-14, 10:38
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crewz
Förresten, är väldigt tveksam till att krypton har med ditt humör att göra Pinkskin. Det är ingen sådan drog.
Hur kan du säga det? Vi snackar trots allt om en drog som olika människor upplever på olika vis. Jag får t ex ingen AT (alls!), samtidigt som de flesta får grym AT. En polare till mig upplever att Krypton krockar med sina cipramil, det har jag aldrig upplevt - inte heller har jag känt av något speciellt sug efter Krypton, inte ens efter att använt mig rätt intensivt av Krypton vissa månader.

Annars saknar jag den där generiska "Superkratom", som inte alls har samma "fula" rus. Krypton är okej, för all del, men vanligt kratom av fin kvalité har skönare rus tycker jag. Dagens Krypton är också maxat med koffein. Förresten de senaste gångerna jag köpt Krypton (på prylshoppen) så har jag knappt känt av någon klåda, vilket är märkligt. Någon annan som har samma erfarenhet?
Citera
2010-11-14, 12:23
Medlem
kaxerus avatar
Är smartbars krypton något att ha nuförtiden? Beställde för något halvår sedan och då vart jag nöjd, men jag vill minnas att jag hört en hel del gnäll på smartbar sen dess.
Senast redigerad av kaxeru 2010-11-14 kl. 12:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in