Citat:
Ursprungligen postat av
Linglong123
Hur slutar man med Kratom nu då på bästa sätt? Fyfan vad tråkigt
Kommer det gå att få tag på ändå?
Någon som kan ge oss hopp?
Kommer det gå att beställa från utlandet?
Trappa ner är absolut bäst. Har gjort både det och CT när jag har tagit längre pauser, och CT är INTE värt det om du inte nu måste. Även om du är på låg daglig dos. Trötthet, RLS och ångesttankar deluxe i flera veckor.
När jag trappt ner under 4-6v period så har det varit hur enkelt som helst. Kanske svårast sista 2-3 dagar när man tar bort sina doseringar på (då mest för att man känner sig ”tom” och uttråkad utan, men inget fysiskt) men annars är man helt fine efteråt. Börja med gå ner 0,5g per dos varje/varannan vecka, för att sen ta bort antalet doser när man är nere på 0,5g
Citat:
Ursprungligen postat av
sofflan
Neddtrappning är min rekommendation. Om du druckit kratom dagligen i mängder om 8-40 gram per dag i över 6 månader har du ett helvete framför dig.
Gillar hur du grupperar 8g med 40g, som om att båda får samma avtändning när man slutar. Den ena är normaldos, som allra flesta kan enkelt trappa ner ifrån eller till och med CT utan några större problem. Den andra är extrem onödigt missbruk, på en drog som är känd för ”less is more” dessutom, och leder till ett helvete om man nu försöker sluta. Jag fattar inte ens hur du lyckas ta i dig 50g per dag utan att spy skiten… inte konsigt det blir narkotikaklassat nu