Igår, 23:22
Medlem
Någon som vet en bra sida man kan beställa från utlandet? använder kratom för pykiska måendet och det har hjälpt mig otroligt mycket, känner mig riktigt ledsen nu att det blir förbjudning och vet inte vad jag ska göra...
Citera
Igår, 23:35
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bj90000
Någon som vet en bra sida man kan beställa från utlandet? använder kratom för pykiska måendet och det har hjälpt mig otroligt mycket, känner mig riktigt ledsen nu att det blir förbjudning och vet inte vad jag ska göra...
Googla: kratom eu

Så kommer du få upp en massa sidor.

Bunkra från svenska sidor innan lagen går igenom
Citera
Idag, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Som jag skrev, 15-20 g om dagen.
Käkar du såna bebis-doser kanske du inte ska säga du har bevis för att Kratom inte påverkar testosteronet.

Du tog helt rimliga doser egentligen, helt rätt. Jag brukade ta ännu mindre till och med, om det var av kvalité.

Men du fattar väl att det oftast inte är dom doserna folk kan få problem av?
Senast redigerad av PumpDump2 Idag kl. 00:57.
Citera
Idag, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bj90000
Personligen hoppas jag inte lagförändringen kommer påverka dom som verkligen behöver sitt Kratom.

Kratom-pulver ser ju ut som matcha-te eller hampa-pulver, och enkelt att tillsätta mint eller likande för lukter.

Sedan bara skicka som stealth, som någon annan produkt. Kratom-försäljarna får ju vara lite kreativa.

Risken är väl större för dom om något fastnar. Men går ju lösa med bitcoin och likande.

Dock det jag ärligt gillade mest med Kratom. Så enkelt beställa med Swish, hämta i någon paket-box nästa dag.

Äkta idioter till politiker. Alltid dom som inte kan något om droger som tar besluten också.
Senast redigerad av PumpDump2 Idag kl. 01:14.
Citera
Idag, 10:16
Medlem
VIKTIG INFORMATION!

Vi vill ge er en uppdatering kring den pågående debatten och utredningen om kratom i Sverige. För er som har följt nyhetsflödet de senaste tiden kanske ni redan har hört om den uppmärksamhet som kratom fått i media. För er som inte har tagit del av nyheterna vill vi sammanfatta händelserna och ge en tydlig bild av vad som pågår.

Journalisten Hanna Nyberg från P3 Nyheter har valt att belysa kratom och dess försäljning i Sverige genom sitt reportage hon släppte hösten 2024. I sitt arbete har hon kontaktat relevanta myndigheter som Folkhälsomyndigheterna samt Socialministern Jakob Forssmed, för att undersöka varför kratom fortfarande är lagligt i landet. Efter denna kontakt gav Socialministern i uppdrag åt Folkhälsomyndigheten att inleda en utredning för att undersöka om kratom bör klassificeras som antingen en hälsofarlig vara eller narkotika. Denna utredning påbörjades i början av oktober 2024 och avslutades 23 januari 2025 där FHM rekommenderar att kratom ska narkotikaklassas.

Vad innebär detta för framtiden?

Kratom kommer bli 100% olagligt att köpa och sälja i Sverige.

När kan kratom bli olagligt i Sverige?

Enligt tidigare erfarenheter så går det rätt fort efter att FHM går ut med sina rekommendationer, vi anser att kratom kommer narkotikaklassas i början av Mars men regeringen kommer inom någon vecka att gå ut med ett exakt datum när kratom bli narkotikaklassad.

Hur hanterar vi situationen?

Scandinavian Speciosa kommer aveckla sin verksamhet sakta men säkert, fram tills att slutdatumet för klassificeringen. All kundinformation och beställningshistorik kommer raderas.

Kommer Scandinavian Speciosa vara öppen som vanligt?

Ja, Scandinavian Speciosa kommer att fortsätta vara verksam tills dagarna innan kratom bli klassad, detta är den enda chansen att kunna köpa kratom innan det blir totalt stop.

KÖP NU INNAN DET BLIR FÖRSENT, INOM NÅGON MÅNAD KOMMER ALL FÖRSÄLJNING ATT UPPHÖRAS!

Tveka inte att kontakta oss om ni har några frågor eller funderingar. Vi finns här för att hjälpa er genom denna
osäkra tid. Vi kommer regelbundet gå ut med mer information samt meddela när regeringen har gått ut med ett exakt datum.

Med vänliga hälsningar,
Teamet på Scandinavian Speciosa
Citera
Idag, 10:24
Medlem
Hur slutar man med Kratom nu då på bästa sätt? Fyfan vad tråkigt

Kommer det gå att få tag på ändå?

Någon som kan ge oss hopp?

Kommer det gå att beställa från utlandet?
Senast redigerad av Linglong123 Idag kl. 10:26.
Citera
Idag, 10:47
Medlem
Någon annan som funderat på om det verkligen inte skulle gå att hålla ett träd vid liv med tält, rätt ljus och fuktighet.

Som jag förstår det är den svåraste biten att få ett frö att ta sig, någon som har koll eller tillomed lyckats själv?
Citera
Idag, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linglong123

Ställer mig samma fråga som herren tar upp.
Citera
Idag, 11:08
Medlem
Citat:

Börja trampa ner eller kö CT , ha lite gabapentin första 4-5 dagarna sen blir det bättre för varje dag. Trötthet och omotiverad kan man känna i några veckor men rö på dig och ta mycket promenader med mycket vätska.

C-Vitamin är grymt mot AT men i doser som 5-10G om dagen. läs om Mega Dose C-vitamin for opioid withdrawal så kommer det guides upp.

Lycka till allihopa! Fuck detta avlånga land! Dom vill vi ska vara torskar på opiater/opioider från big pharma.
Citera
Idag, 11:15
Medlem
Citat:

Neddtrappning är min rekommendation. Om du druckit kratom dagligen i mängder om 8-40 gram per dag i över 6 månader har du ett helvete framför dig.

AT på kratom är en av dom absolut värsta av alla droger som finns (talar utifrån egen erfarenhet).

Har slutat en gång tidigare för några år sedan efter att ha druckit 20g per dag i lite över ett år. Tog över 3 månader från sista koppen innan jag kände mig någon som normal. Först 6 månader efter sista koppen kände jag mig helt återställd.

Dum i huvudet som man är klev jag på sliten igen för 11 månader sen.

Håller på trappa ned nu så jag ligger på 8g per dag jämfört med 30-35 gpd som jag låg på för 2 veckor sedan.

Fyfan vad jag inte ser fram emot detta men äe samtidigt jävligt glad över att Kratom klassas. Ett riktigt jävla rävgift är vad det är.

Kan rekomendera r/quittingkratom på reddit. Mycket bra tips och trix hur man slutar på bästa sätt. Bra stöttning osv från andra medelammar. Även tips om vad man kan ta för att underlätta AT
Citera
Idag, 11:17
Medlem
BigPlayss avatar
Citat:

Trappa ner är absolut bäst. Har gjort både det och CT när jag har tagit längre pauser, och CT är INTE värt det om du inte nu måste. Även om du är på låg daglig dos. Trötthet, RLS och ångesttankar deluxe i flera veckor.
När jag trappt ner under 4-6v period så har det varit hur enkelt som helst. Kanske svårast sista 2-3 dagar när man tar bort sina doseringar på (då mest för att man känner sig ”tom” och uttråkad utan, men inget fysiskt) men annars är man helt fine efteråt. Börja med gå ner 0,5g per dos varje/varannan vecka, för att sen ta bort antalet doser när man är nere på 0,5g

Citat:
Ursprungligen postat av sofflan
Neddtrappning är min rekommendation. Om du druckit kratom dagligen i mängder om 8-40 gram per dag i över 6 månader har du ett helvete framför dig.

Gillar hur du grupperar 8g med 40g, som om att båda får samma avtändning när man slutar. Den ena är normaldos, som allra flesta kan enkelt trappa ner ifrån eller till och med CT utan några större problem. Den andra är extrem onödigt missbruk, på en drog som är känd för ”less is more” dessutom, och leder till ett helvete om man nu försöker sluta. Jag fattar inte ens hur du lyckas ta i dig 50g per dag utan att spy skiten… inte konsigt det blir narkotikaklassat nu
Senast redigerad av BigPlays Idag kl. 11:34.
Citera
Idag, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigPlays
Trappa ner är absolut bäst. Har gjort både det och CT när jag har tagit längre pauser, och CT är INTE värt det om du inte nu måste. Även om du är på låg daglig dos. Trötthet, RLS och ångesttankar deluxe i flera veckor.
När jag trappt ner under 4-6v period så har det varit hur enkelt som helst. Kanske svårast sista 2-3 dagar när man tar bort sina doseringar på (då mest för att man känner sig ”tom” och uttråkad utan, men inget fysiskt) men annars är man helt fine efteråt. Börja med gå ner 0,5g per dos varje/varannan vecka, för att sen ta bort antalet doser när man är nere på 0,5g

Gillar hur du grupperar 8g med 40g, som om att båda får samma avtändning när man slutar. Den ena är normaldos, som allra flesta kan enkelt trappa ner ifrån eller till och med CT utan några större problem. Den andra är extrem onödigt missbruk, på en drog som är känd för ”less is more” dessutom, och leder till ett helvete om man nu försöker sluta. Jag fattar inte ens hur du lyckas ta i dig 50g per dag utan att spy skiten… inte konsigt det blir narkotikaklassat nu

När har jag sagt att jag druckit 50g? Skrev att jag varit uppe på som mest 20-25 gpd. Och det var under en kortare tid. När jag slutade förra gången drack jag 10gpd i ett års tid och hade ett helvete att sluta.

Förstår inte varför du känner behovet av att ha en dålig attityd men det får stå för dig.

Faktum kvarstår att AT är olika för alla. Oavsett mängd man druckit.

Och återigen. Bra att det blir narkotikaklassat
Senast redigerad av sofflan Idag kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in