Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-07, 21:49
  #1249
Medlem
Devinivillas avatar
Det är sån liten chans att ens komma i närheten av dessa jackpottar, någon sa till mig någongång att chansen att vinna är lika stor som att slå yatzy 50gånger på raken och sen tar du det gånger 8000 tusen då är du nog i närheten enligt denna något överförfriskade proffesor någon gång i Uppsala för väldigt länge sedan.. där va sagan slut.......
Citera
2024-03-07, 22:10
  #1250
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devinivilla
Det är sån liten chans att ens komma i närheten av dessa jackpottar, någon sa till mig någongång att chansen att vinna är lika stor som att slå yatzy 50gånger på raken och sen tar du det gånger 8000 tusen då är du nog i närheten enligt denna något överförfriskade proffesor någon gång i Uppsala för väldigt länge sedan.. där va sagan slut.......

Eller att jag har fem bollar under fem plastmuggar och alla bollar har ett nummer mellan ett och femtio. Du ska tala om vilka fem nummer som finns under varje plastmugg. När du har gissat rätt på varje nummer (om du lyckas) så har jag två bollar till också med ett nummer mellan ett och tolv. Där måste du också gissa rätt. Då förstår man hur liten chansen är. Lyckas du så får du en miljard av mig.
__________________
Senast redigerad av Mittpunkt 2024-03-07 kl. 22:12.
Citera
2024-03-08, 07:12
  #1251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devinivilla
Det är sån liten chans att ens komma i närheten av dessa jackpottar, någon sa till mig någongång att chansen att vinna är lika stor som att slå yatzy 50gånger på raken och sen tar du det gånger 8000 tusen då är du nog i närheten enligt denna något överförfriskade proffesor någon gång i Uppsala för väldigt länge sedan.. där va sagan slut.......

Ditt scenario får ju eurojackpott att framstå som en slantsingling i jämförelse.
Citera
2024-03-08, 11:50
  #1252
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devinivilla
Det är sån liten chans att ens komma i närheten av dessa jackpottar, någon sa till mig någongång att chansen att vinna är lika stor som att slå yatzy 50gånger på raken och sen tar du det gånger 8000 tusen då är du nog i närheten enligt denna något överförfriskade proffesor någon gång i Uppsala för väldigt länge sedan.. där va sagan slut.......
Ja men om han från Sverige som vann 173 mille senast hade tänkt som du gör så skulle han ej haft de pengarna.
Citera
2024-03-08, 12:34
  #1253
Medlem
Devinivillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Ditt scenario får ju eurojackpott att framstå som en slantsingling i jämförelse.

Inte mitt scenario , återberättade vad den överförfriskade proffesorn berättade
Citera
2024-03-08, 12:35
  #1254
Medlem
Devinivillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Ja men om han från Sverige som vann 173 mille senast hade tänkt som du gör så skulle han ej haft de pengarna.


Vem har sagt att det är jag som tänker så? jag återberättade en händelse som inträffat en gång i tiden
Citera
2024-03-08, 12:40
  #1255
Medlem
Devinivillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Ja men om han från Sverige som vann 173 mille senast hade tänkt som du gör så skulle han ej haft de pengarna.

Hur tänker jag då? jag spelar ibland fast jag vet att chansen är obefintlig , man vet aldrig om man har lyckan med sig.

säger bara att oddsen är orimligt liten för en vinst
Citera
2024-03-08, 12:43
  #1256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det hade varit trevligt om du kunde göra det och omvandla allting mer pedagogiskt.

Länge sen jag la upp bilder, bilddump verkar inte finnas längre? vilket ör bästa liknande tjänst numera?
Citera
2024-03-08, 12:52
  #1257
Medlem
Provar denna:

Siffrorna är alltså för kvartalet 2022. Men ger ändå hum om storleken på ländernas spel. De länderna som är i topp är också de länderna med flest vinster, tyskland, finland, danmark.

https://ibb.co/rsBmpsK
Citera
2024-03-08, 13:28
  #1258
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Eller att jag har fem bollar under fem plastmuggar och alla bollar har ett nummer mellan ett och femtio. Du ska tala om vilka fem nummer som finns under varje plastmugg. När du har gissat rätt på varje nummer (om du lyckas) så har jag två bollar till också med ett nummer mellan ett och tolv. Där måste du också gissa rätt. Då förstår man hur liten chansen är. Lyckas du så får du en miljard av mig.

Nja, inte riktigt så. Men en chans på ca 140miljoner till alla rätt med en rad. Med två rader blir det dubbelt så stor chans.

50x49x48x47x46x12x11 / 5x4x3x2x1x2x1 = 139 838160
Citera
2024-03-08, 16:43
  #1259
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devinivilla
Hur tänker jag då? jag spelar ibland fast jag vet att chansen är obefintlig , man vet aldrig om man har lyckan med sig.

säger bara att oddsen är orimligt liten för en vinst
Ok, spelar man aldrig så vinner man aldrig! Större chans att vinna om man spelar än om man inte spelar.
Citera
2024-03-08, 21:10
  #1260
Medlem
tarek90s avatar
Tyskland vann jackpotten återigen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback