Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-21, 14:25
  #13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Detta är kanske också den främsta anledningen till varför #mi2 blir viral i Sverige. Genom att tagga visar du hur oemotståndlig du är. Och får socialt cred och en pirrande känsla av makt samtidigt. Lite som att få göra som hon i femman som var så populär och elak sa.
/obligatorisk disclaimer: Jag har stor empati med dem som verkligen blir trakasserade och ja det finns svin.
Självklart handlar detta om bekräftelse. Egentligen tror det att den är lika harmlös som frågan "ser jag tjock ut i den här, när de ska ut.
De vet mycket väl vad man ska svara, men frågar ändå.
Att rörelsen kapats av en mycket mörkare och totalitär rörelse ser inte alla, men för oss rödpillrade förtryckta medborgare i Kekistan är tecknen solklara. Bevisen dyker upp hela tiden, men drunknar i strömmen.
De rabiataste evangelisterna kommer försvara hashtaggen in absurdum och beskylla alla män som vågar säga emot... Män ska hålla käften, när kvinnan beklagar sig. Alltid.
Citera
2017-10-21, 22:57
  #14
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
NEJ!
Det kommer absolut ej att fungera av tre enkla anledningar.
1. Det är kvinnor TS talar om.
2. Det är män i andra änden
3. Evolutionär biologi helt glömd, på äkta feministmanér.

Edit:
Metoo, har visat att feminismen är våldtäktskulturen. Vill kvinnor inte bli våldtagna, bör de undvika feministism.
Personligen tror jag att det är något fel på samtliga feministiska män. De har en extremt hög koncentration av predatorer. Är gravt ohederliga och anti-intellektuella i sina problems projiceringar.
__________________
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2017-10-21 kl. 23:19.
Citera
2017-10-21, 23:30
  #15
Medlem
Könssegregerade skolor skulle nog dra ner siffrorna på sexuella trakasserier.

I övrigt så kan ju kvinnor sluta att gå ut så händer det nog ännu mer sällan.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-10-21 kl. 23:33.
Citera
2017-10-22, 04:07
  #16
Medlem
RedXs avatar
Som tankeexperiment betraktat tror jag att TS har en hel del bra poänger. Men jag är väldigt skeptisk till att det ska gå att omsätta i praktiken. Men visst är det lite småroligt att tänka sig ett alternativt viralt hashtaggscenario där kvinnor väljer att lyfta fram de positiva sidorna hos män. Mannen som stannade sin bil för att hjälpa henne byta däck när hon fick punktering mitt i natten, typ.

Det är en ganska bra poäng. Den som inte gör annat än att klaga och gnälla non-stop kommer till slut att finna att ingen lyssnar längre. Folk tröttnar och tar efter ett tag för givet att gnället är överdrivet och kan viftas bort. Man sneglar på varandra och himlar med ögonen i stället för att ta det gnällspiken säger på allvar.

De senaste 5-10 åren har män knappt fått höra något annat än hur värdelösa de är, hur mycket fel de gör, hur ansvariga de är (för saker som andra män gör) och hur synd det är om kvinnor som tvingas dela sin plats på jorden med dem. Klart som tusan att de flesta männen nu har slagit dövörat till och inte längre bryr sig särskilt mycket om den (allt mer hysteriska) kritik de får ta emot.

Gnället om ”alla män” alienerar de män som hade kunnat stå på kvinnornas sida, samtidigt som de män man borde vilja nå knappast bryr dig överhuvudtaget. Och varför skulle de? De tycks ju knappt ens ha någon större skuld än vad män i övrigt har. Det framställs ju inte som ett individproblem, där individer är ansvariga för sina egna handlingar. Det framställs som ett kollektivt problem där alla män på något mystiskt sätt anses ha en del av skulden. Det trots att de flesta männen inte bryr sig nämnvärt om vad andra män (frånsett den närmaste bekantskapskretsen) tycker om dem och deras agerande. Vad de bryr sig om är hur de uppfattas av kvinnor. Och här har TS också en bra poäng. Det kanske inte i första hand är övriga män som har makten att forma hur antastaren beter sig.
__________________
Senast redigerad av RedX 2017-10-22 kl. 04:10.
Citera
2017-10-22, 10:53
  #17
Medlem
x
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
NEJ!
Det kommer absolut ej att fungera av tre enkla anledningar.
1. Det är kvinnor TS talar om.
2. Det är män i andra änden
3. Evolutionär biologi helt glömd, på äkta feministmanér.

Edit:
Metoo, har visat att feminismen är våldtäktskulturen. Vill kvinnor inte bli våldtagna, bör de undvika feministism.
Personligen tror jag att det är något fel på samtliga feministiska män. De har en extremt hög koncentration av predatorer. Är gravt ohederliga och anti-intellektuella i sina problems projiceringar.

Du får gärna utveckla, vad är det till exempel du tänker på i biologin som inte skulle gå ihop med det jag skrivit? Blir lättare att bemöta om du är mer specifik.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Som tankeexperiment betraktat tror jag att TS har en hel del bra poänger. Men jag är väldigt skeptisk till att det ska gå att omsätta i praktiken. Men visst är det lite småroligt att tänka sig ett alternativt viralt hashtaggscenario där kvinnor väljer att lyfta fram de positiva sidorna hos män. Mannen som stannade sin bil för att hjälpa henne byta däck när hon fick punktering mitt i natten, typ.

Det är en ganska bra poäng. Den som inte gör annat än att klaga och gnälla non-stop kommer till slut att finna att ingen lyssnar längre. Folk tröttnar och tar efter ett tag för givet att gnället är överdrivet och kan viftas bort. Man sneglar på varandra och himlar med ögonen i stället för att ta det gnällspiken säger på allvar.

Exakt. Man använder samma kanaler för att förmedla ett spegelvänt budskap. Rörelsen behöver inte ens nämna den andra sidan man tycker är negativ just nu utan man bara pumpar ut positivitet. Rimligen borde det skapa ett form av grupptryck där de som är negativa tystar sig själva då de inte vlll ses av andra som gnällspikar, som du uttryckte det. Alla kommer vilja vara en god medmänniska som höjer upp andra. Det som kan göra det trögstartat är att om du har en nog tung offerkofta på dig kan det vara svårt att titta upp på nåt annat än dig själv för du är väldigt inåtriktad och har inte energi över till att hjälpa andra (men lilla jaag då?). Men seriöst, allt som skulle kunna reducera den typen av mentaliteten och "låsa upp" människor till att kunna bidra och hjälpa andra är värt ett försök.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
De senaste 5-10 åren har män knappt fått höra något annat än hur värdelösa de är, hur mycket fel de gör, hur ansvariga de är (för saker som andra män gör) och hur synd det är om kvinnor som tvingas dela sin plats på jorden med dem. Klart som tusan att de flesta männen nu har slagit dövörat till och inte längre bryr sig särskilt mycket om den (allt mer hysteriska) kritik de får ta emot.

Gnället om ”alla män” alienerar de män som hade kunnat stå på kvinnornas sida, samtidigt som de män man borde vilja nå knappast bryr dig överhuvudtaget. Och varför skulle de? De tycks ju knappt ens ha någon större skuld än vad män i övrigt har. Det framställs ju inte som ett individproblem, där individer är ansvariga för sina egna handlingar. Det framställs som ett kollektivt problem där alla män på något mystiskt sätt anses ha en del av skulden. Det trots att de flesta männen inte bryr sig nämnvärt om vad andra män (frånsett den närmaste bekantskapskretsen) tycker om dem och deras agerande. Vad de bryr sig om är hur de uppfattas av kvinnor. Och här har TS också en bra poäng. Det kanske inte i första hand är övriga män som har makten att forma hur antastaren beter sig.

Det är det som gör att "du som man måste berätta för andra män hur man ska bete sig"-metoden aldrig kommer fungera. Män gör redan detta. De ger råd till andra män vad kvinnor vill ha. Vad råden består av är såklart det som män upplevt gett dem positiva (direkt eller i långa loppet) reaktioner hos kvinnor de testat dem på. De sitter inte och säger "du Bertil..testa kladda på henne...hon kommer hata dig och skriva om det på twitter! höhö.. score..". De som agerar olämpligt gör det helt på den gröna, positiva skalan jag pratade om tidigare, så länge de inte är psykopater eller har någon annan form av störning.

Så om vi vill ändra på detta kan det vara en god idé att börja med att förvandla bilden av vad som anses vara en man som får kvinnor. Det måste komma från kvinnorna själva då det är de som väljer sina män. Det handlar inte om att ändra i vad de anser är attraktivt hos en man, de får bara se till att höja nivån på vilka män de väljer att fokusera sin energi på. Istället för att spendera timmar på att diskutera kladdpelle 59år, skriv kanske en rad eller två om en man du verkligen ser upp till istället (inte bara andra coola kvinnor). Detta kan i sin tur inspirera andra kvinnor att också tänka på en högre nivå. Man skapar helt enkelt upp ett ideal som är mer än bara "sluta våldta..grottman". Höj ribban. Det skulle ha en effekt på hur män bemöter kvinnor.
__________________
Senast redigerad av CkJ 2017-10-22 kl. 11:26.
Citera
2017-10-22, 22:03
  #18
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CkJ
x

Du får gärna utveckla, vad är det till exempel du tänker på i biologin som inte skulle gå ihop med det jag skrivit? Blir lättare att bemöta om du är mer specifik.



Det blir en lång uppsats. Den tiden lägger jag ej. Hypergami och Briffaults lag är de fenomen som styr i princip alla däggdjurshonors biologiska reproduktionsbeteende. De undantag du hittar efter långt grävande kommer bara att bekräfta regeln.
Rent neurologiskt vet vi t.o.m. att vi ej ens har en fri vilja. Väldigt många brott som begås, har t.ex. mycket neurologiskt förklarbara orsaker. Som t.ex. skador på frontalloben.

Hur många av de RIKTIGA övergreppen som begås, har ett ursprung i neurologiska skador/genetik?
Intellektets "bell(klock)kurva" kan förklara varför vissa grupper i mindre utsträckning har IQ nog för att ens förstå/greppa vissa incitament. Hur skall dessa då kunna koppla kvinnors refuseringar till eget beteende. Sedan försöka göra en användbar analys av det. När många kvinnor inte ens har den förmågan.

Du tar avstamp i att social reglering av hela kvinnligheten, för att påverka manligheten. Ungefär som att kön är en social konstruktion eller att de som hittat på det känner kvinnor, bara för att de i egenskap av kärringar nått falska konsensus i en i övrigt falsk vetenskap.

Kvinnor och män har olika drifter och uppgifter i det naturliga samspelet mellan varandra.
Ett reglerat socialt samspel mellan könen kommer i större utsträckning förstöra för den stora väl fungerande massan, än det hjälper de korrupta proffsoffren i media.

Hur skall någonsin en invit gå till utan att vara ett ofredande???

Jag drabbas aldrig av kvinnors problem med sin sexualitet och det finns en anledning till det.

Försök t.ex. att förklara/få ihop hur det kommer sig att "50 skuggor av grått" blev en global bästsäljare och få det att gå ihop med vad kvinnor säger att de vill, kontra vad de egentligen vill och sedan fantiserar om. Även i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2017-10-22 kl. 22:57.
Citera
2017-10-23, 13:20
  #19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback