Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppsasteg
Det är nog den här artikeln du menar.
https://www.expressen.se/kvallsposte...der-is-mannen/
Ärligt talat- han är ju fortfarande en obegåvad idiot. Vid 21(!!) års ålder radikaliserar han, enligt uppgift, sig själv genom att se klipp där ”andra länder bombar muslimer”. Väldigt många av de länderna var muslimer….Inget om Sverige. Sen inspirerades han av ISIS och Akilov och slutade jobba och gick på soc. Säger en del om personen om det är såna grupper, personer han inspireras av och om det är så han vill leva.
Nu vill han bli psykolog- som är en av de absolut svåraste utbildningarna att komma in på och han har inte ens svenskan. Då ska vi inte prata om alla andra betyg han saknar. Det är lite som om Jocke Lundell skulle vilja bli astronaut eller hjärnkirurg. Säger en del om hans självinsikt, fortfarande
Sen tycker han att han förtjänar en andra chans- det är väl den vanliga visan.
Inte ett ord om tex alla kostnader han förorsakat Sverige. Vad kostar en rättegång? Hur mår de som utsattes
Fortfarande ett själviskt lågbegåvat drägg säger jag.
Jag är arg som tusan på att vi ger soc till honom. Ska nog tipsa SD i Ängelholm och Samnytt.
Jo, den intervjun var det.
Jag är medlem i SD Ängelholm o självklart känner alla partikamrater till fallet. Men ibland har jag
nästan gett upp om att alla grövre kriminella ska utvisas, man blir så trött när det aldrig blir nått av det.
Han har såklart kostat väldigt mycket, o jag tror heller inte att han kommer o bli någon psykolog... Eller något vettigt heller för den delen. Men fick ändå intrycket att han ångrar sig, vilket jag inte sett hos många andra grovt kriminella. Men det kanske bara är jag som uppfattade det så? Tidningarna brukar ju skriva ur snyftis-perspektivet...
O smart är han då inte, bara kolla hur dådet utfördes, saftflaskor med tygbitar, som ska föreställa molotovcocktails, ett massagebälte, som ska föreställa en självmordsbomb... Vad är vitsen liksom? Men hade det varit skarpa grejer hade det kunnat orsaka mycket stor skada, men killen använde ändå låtsasgrejer, tycker det ger en hint om att han inte vågar vara farlig.
Men nej, inte en andra chans vid en sån här grej. Islamska terrordåd tycker jag inte hör hemma här, oavsett om det är "leksaker" som används! O det finns nog en hel del som också är hjärntvättade o beredda på att utföra ett skarpt terrordåd. Terrorhotet ligger väl på en 4:e av 5?
En liten anekdot...
För länge, länge sen var jag o några kompisar på just 19Hundra, men det hette då Saloon. Jag blev lite berusad o vi stod ute o rökte eller nått. Så börjar det smällas smällare i Stadsparken, nån roade sig med att sätta smällare på fontänen, Druvan. Vi gick dit o jag skulle skoja till det, skrek "Allahu Akbar" precis innan smällen... Numera kan man inte skoja om sådant, då gränsen mellan skoj o äkta terrordåd nästan suddats ut, tack vare sådana här som saft-killen.