Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-22, 03:10
  #13
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnordman
Absolut, alla har ju olika standard. Faktum är att jag fått höra mycket både om tjejer som bjuder ut sig ganska rejält bara för att landa ett körkort och även vice versa med trafikskollärare som kommer med skamliga förslag till tjejer. Inte för att jag fattar varför, ta dina lektioner och boka in din egen uppkörning liksom? En del tjejer ligger verkligen för precis vilken liten grej som helst, på samma sätt som de flesta killar jag känner mycket sällan bangar på att ligga utan att behöva "vinna" något annat än själva ligget.

Skillnaden är att kvinnor väldigt ofta hittar ett sätt att bli ett offer på. Buuhuu stackars jag som stått framför spegeln och sminkat mig en timme varje morgon, klätt mig så attraktivt jag bara kan, sedan förfört någon chef och knullat mig fram i karriären på bekostnad av andra personer som kanske egentligen var bättre lämpade. Stackars lilla mig tycks vissa av dem tänka.

Är ju samma sak med tjejer från stabil medelklass som väljer att fnaska för extra-pengar. Dem ses ju av staten och genom lagstiftningen som regelrätta offer medan torskarna de medvetet och kalkylerat exploaterar ses som förövare. Sjukt bakvänt. Precis som mycket av hela #metoo-debatten som verkar ha en ganska tvivelaktig agenda om man vill vara åtminstone litet konspiratoriskt lagd.

Men som du har sett i media de senaste dagarna också så har det gåtts med på och hållits tyst om trakasserierna inför RÄDSLAN att bli utbytt.

Om du är kall och omedgörlig så har du i gen chans alls ...
Citera
2017-10-22, 03:27
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Men som du har sett i media de senaste dagarna också så har det gåtts med på och hållits tyst om trakasserierna inför RÄDSLAN att bli utbytt.

Om du är kall och omedgörlig så har du i gen chans alls ...

Det har du helt rätt i. De stora mediehusen förefaller vara EXCEPTIONELLT dåliga på att leva som de lär. Precis samma sak som att de predikar mångfald men bor segregerat och deras redaktioner består av idel helariska vita personer. Nu har det alltså även visat sig att deras feminism som väntat bara är någon slags cynisk opportunism de drar till med. Ska jag vara helt ärlig verkar det som om journalist-skrået i alla fall i Stockholm i väldigt hög grad tyvärr är svårt drabbad av den enkla anledningen att den verkar bestå av så många principlösa och hycklande narcissister.

Föga förvånande, och varför jag är särskilt skeptisk till en hashtag-kampanj som mer eller mindre kapats av MSM. Det är ju intressant att se med vilken frenesi och vilken ihärdighet de jagar en fulgubbe som Timell eller Lasse Kronér, ungefär som att det vore Sveriges värsta rovdjur. Missförstå mig inte nu, det är väl bra om sånt där utreds såklart. Jag skulle bara önska att deras feministiska passion brann lika starkt för att kartlägga och avslöja de brutala odjur som ligger bakom sadistiska gruppvåldtäkter mot kvinnor och barn, t.o.m småpojkar.

Innan MSM gör detta och istället blåser upp såna här kampanjer så kommer jag att se på det hela med mycket stor skepsis. Propagandan i Sverige är egentligen ganska enkel att genomskåda, men folk är helt enkelt rätt naiva i allmänhet.
__________________
Senast redigerad av Fnordman 2017-10-22 kl. 03:29.
Citera
2017-10-22, 03:34
  #15
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnordman
Det har du helt rätt i. De stora mediehusen förefaller vara EXCEPTIONELLT dåliga på att leva som de lär. Precis samma sak som att de predikar mångfald men bor segregerat och deras redaktioner består av idel helariska vita personer. Nu har det alltså även visat sig att deras feminism som väntat bara är någon slags cynisk opportunism de drar till med. Ska jag vara helt ärlig verkar det som om journalist-skrået i alla fall i Stockholm i väldigt hög grad tyvärr är svårt drabbad av den enkla anledningen att den verkar bestå av så många principlösa och hycklande narcissister.

Föga förvånande, och varför jag är särskilt skeptisk till en hashtag-kampanj som mer eller mindre kapats av MSM. Det är ju intressant att se med vilken frenesi och vilken ihärdighet de jagar en fulgubbe som Timell eller Lasse Kronér, ungefär som att det vore Sveriges värsta rovdjur. Missförstå mig inte nu, det är väl bra om sånt där utreds såklart. Jag skulle bara önska att deras feministiska passion brann lika starkt för att kartlägga och avslöja de brutala odjur som ligger bakom sadistiska gruppvåldtäkter mot kvinnor och barn, t.o.m småpojkar.

Innan MSM gör detta och istället blåser upp såna här kampanjer så kommer jag att se på det hela med mycket stor skepsis. Propagandan i Sverige är egentligen ganska enkel att genomskåda, men folk är helt enkelt rätt naiva i allmänhet.

De stora mediehusen är en spegling hur det ser ut i resten av verkligheten, tyvärr. Som jag nämnde tidigare.

Det är möjligt all ligga sig in i fackets beskyddande verksamhet som i förlängningen betyder att det går att ligga sig in medelklassens trygghet.
Citera
2017-10-22, 03:59
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
De stora mediehusen är en spegling hur det ser ut i resten av verkligheten, tyvärr. Som jag nämnde tidigare.

Det är möjligt all ligga sig in i fackets beskyddande verksamhet som i förlängningen betyder att det går att ligga sig in medelklassens trygghet.

Vet inte om det är en spegling direkt, snarare tror jag medierna är värre, ett ypperligt exempel på hur makt ofta korrumperar. Docenten Jim Olsson åkte på en uthängning med namn och bild och utstod en närmast Kafka-artad rättsprocess medan varenda importerad våldtäkts-sadist skyddas från uthängning med näbbar och klor även efter fällande dom med rent bisarra argument i försvar.

Snubben som ringer för det där Granskning Sverige hängdes ut för att ha fräckheten att ringa upp till ett par av mediehusen och ställa frågor medan Fredrik Virtanen anklagas för flera våldtäkter och ännu är skyddad av sina skrå-kompanjoner. Men visst, sexuella trakasserier förekommer givetvis på alla nivåer i samhället, och egentligen är ingen skyddad. Barn, män, kvinnor och till och med pensionärerna på sina äldreboenden.

Mänskligheten är tyvärr inte alltid vacker utan kan vara riktigt djävla ful. Dock så förefaller det vara MSM:s agenda att göra alla kvinnor till offer medan den hemska vita hetero-mannen är förövaren som ska kuvas och komma med erkännanden och allra helst känna kollektiv skuld.

Vi får väl se, när sossepamparna knullade småflickor höll de varandra om ryggen och gissar att medierna kommer göra det samma minus ett par bondeoffer. Äckligt är det att "småfolket" förväntas ta skitblaskor som Expressen och Aftonbladet på minsta allvar. En ding ding-värld känns mer seriös.
Citera
2017-10-22, 04:05
  #17
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnordman
Vet inte om det är en spegling direkt, snarare tror jag medierna är värre, ett ypperligt exempel på hur makt ofta korrumperar. Docenten Jim Olsson åkte på en uthängning med namn och bild och utstod en närmast Kafka-artad rättsprocess medan varenda importerad våldtäkts-sadist skyddas från uthängning med näbbar och klor även efter fällande dom med rent bisarra argument i försvar.

Snubben som ringer för det där Granskning Sverige hängdes ut för att ha fräckheten att ringa upp till ett par av mediehusen och ställa frågor medan Fredrik Virtanen anklagas för flera våldtäkter och ännu är skyddad av sina skrå-kompanjoner. Men visst, sexuella trakasserier förekommer givetvis på alla nivåer i samhället, och egentligen är ingen skyddad. Barn, män, kvinnor och till och med pensionärerna på sina äldreboenden.

Mänskligheten är tyvärr inte alltid vacker utan kan vara riktigt djävla ful. Dock så förefaller det vara MSM:s agenda att göra alla kvinnor till offer medan den hemska vita hetero-mannen är förövaren som ska kuvas och komma med erkännanden och allra helst känna kollektiv skuld.

Vi får väl se, när sossepamparna knullade småflickor höll de varandra om ryggen och gissar att medierna kommer göra det samma minus ett par bondeoffer. Äckligt är det att "småfolket" förväntas ta skitblaskor som Expressen och Aftonbladet på minsta allvar. En ding ding-värld känns mer seriös.

Kvällspressen är ju ungefär som en daglig hänt-i-veckan.
Citera
2017-10-22, 12:20
  #18
Medlem
Klappars avatar
Var en kvinnlig arbetskamrat som sa att hon ville gifta sig med mig, mår fortfarande dåligt ett halvår senare
Citera
2017-10-22, 16:11
  #19
Medlem
Lootpack23s avatar
När jag gick i 7:an och en tjej tyckte jag hade en fin rumpa så hon klämde på den, detta hände för ca 20år sen och jag mår dåligt av det än idag
Citera
2017-10-23, 18:00
  #20
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Det är inte bara kvinnor som sextrakasseras. Jag tycker att även vi män borde ha ett forum där vi kan tala ut om sextrakasserier och övergrepp som begåtts av kvinnliga medarbetare och chefer.

Men stackars liten, då ! Nu ska tydligen karlarna sticka upp och kräva samma rättigheter som oss kvinnor. Räcker det inte med att ni får andas och finnas till - vad begär ni karlar egentligen ?? Är det guld och gröna skogar ni vill ha ?
Citera
2017-10-23, 18:15
  #21
Medlem
skalman1973s avatar
För sisådär 30 år sedan i min ungdom Jobbade jag som ung viril liten tonåring som vaktmästare på ett ålderdomshem . För att göra en lång historia kort så var en hel del av personalen väldigt ivriga när det gällde att lysa upp sin trista vardag . Jag lever än idag och inte var livet allt för jävla hemskt :-D
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback