Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-10-23, 13:59
  #37
Medlem
Det är faktiskt så enkelt som att eftersom män i regel inte tar lika illa vid sig av att bli utsatta som tjejer gör så är det i regel inte lika allvarligt.

Vissa av er kanske tycker att det låter orättvist, men så är det.
Citera
2017-10-23, 14:05
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Varför inte bara joina in på #metoo?
Har inte förstått det som att den är exklusiv för tjejer och kvinnor.

Då används det i propagandan för att framställa män som svin.

Männen ska ha en egen och man ska tänka in,vad hade in kvinna räknat som kränkning.
Citera
2017-10-23, 14:19
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Det är faktiskt så enkelt som att eftersom män i regel inte tar lika illa vid sig av att bli utsatta som tjejer gör så är det i regel inte lika allvarligt.

Vissa av er kanske tycker att det låter orättvist, men så är det.

Kvinnorna i sverige får lära sej att det är pedant noga med dom.
I storbritanien där många dog i kriget mot tyskarna och hitler, har man inte den här oseriösa
debatten som mest är till för att kränka männen.

Mannen vill inte sätta dit morsan och moster mm.
Min morsa ville prova kalsonger på mej när jag var 17år.
Det har hänt andra liknande saker också.

Jag har aldrig någonsin varit med om att en kvinna har frågat innan hon har kramat mej
det måste man göra med kvinnor, spesiellt svenska sådana.

Att det bara är männen som ska ta ansvar för sina handlingar är det aftonbladet som har
indoktrinerat in.
Citera
2017-10-23, 15:08
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Det är faktiskt så enkelt som att eftersom män i regel inte tar lika illa vid sig av att bli utsatta som tjejer gör så är det i regel inte lika allvarligt.

Vissa av er kanske tycker att det låter orättvist, men så är det.
Att män inte säger något beror inte på att de samtycker. Tvärtom. Titta på deras min istället nästa gång. Stelt mekaniskt leende.
Citera
2017-10-23, 17:32
  #41
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Det har hänt att kvinnor har tagit mig på kuken helt random när jag varit på krogen. Är inte det sexuella trakasserier?

Men oj, oj, oj då. Stackars lilla karl Tål inte ens att en tandlös gammal kvinna i 70-årsåldern klämmer dig på kuken...så synd det är om dig, då. Väx upp för fan, och sluta klaga över struntsaker !!
Citera
2017-10-23, 19:36
  #42
Medlem
Isnatts avatar
Var på en spelning i fredags. I kön in började två 21-åriga tjejer snacka med mig och frågade hur gammal jag var. Och dom sa att dom tyckte att jag såg ut att vara 26 och 'inte hade några rynkor'.
Brydde mig inte om att jag som ensam kille fick kommentarer om mitt utseende av ett gäng tjejer.

Väl inne så några timmar senare stället sig en tjej framför mig vid baren, tittar på mig och backar och gnider sin röv mot min skrev.
Jag flyttade undan mig.

Sen gick jag hem

Förstår att tjejer tycker män kan vara jävligt jobbiga och på, det gör jag. Men vissa grejer är inte så jävla farliga såvida man inte själv väljer att se sig som svag och utsatt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback