Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-25, 13:12
  #25
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Kvinnor är ju överlag mycket mer fysiska än oss män så därför är hela denna diskussionen mest absurd men i vilket fall en bra sak att börja med är ju att fråga om kvinnan är feminist, vid ja så bara gå vidare så slipper du dom värsta offerkofterskorna som ropar övergrepp om allt.
Är tonen väldigt flörtig så glid in på sex, hota henne med lite smisk osv och eftersom kvinnor som sagt är mer fysiska så kan du egentligen bara vänta på att hon har tagit på dig först.

Vet inte vad som var fel på det gamla systemet, är man för full och misstolkar som en klantskalle så får man bara ta örfilen liksom och be om ursäkt och gå vidare.
Citera
2017-10-25, 15:22
  #26
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Om du fått örfil efter du lagt hand på lår eller försökt kyssa en enligt dig synbart intresserad kvinna har du helt enkelt misstolkat signalerna.

Jag brukar ta det osäkra före det osäkra och ta det ganska chill om man har tid på sig, antingen tar hon första steget eller när hon sitter och gnuggar sig mot stolen som en löpande tik så kan man kanske tag i saken. Nu har ju detta dock varit i datingsituationer samt hemmafester men även när man är ute på dansgolvet så märker man även där. Om du gör som många hyenor gör idag och smyger fram bakom en dansande kvinna och trycker könet mot hennes röv så gör du fel.
Alltså, så svårt är det inte. Dansa runt lite och få ögonkontakt om du då får något som du tolkar som signal gå fram och dansa med henne, om du går fram och tar henne på brösten istället.. då gör du fel.

Efter en liten stund i dansen så kommer du kanske få mer som du tolkar som signaler, gör då något oskyldigt som att dansa närmre och smeka lätt på något relativt oskyldigt ställe... om du nu försöker stoppa in två fingrar i anus gör du fel.

Om du nu lyckats hålla fingrarna i styr så brukar det automatiskt bli något typ av hångel med dans, eventuell kanske ni går och dricker lite och snackar... om du direkt tar upp hur du vill knulla henne hårt i röven så hon inte kan gå dagen efter gör du fel... kanske... här börjar det blir oklart.

It takes to to tango, jag brukar dock vara rätt försiktigt även fast jag är av det manliga könet när det börjar vankas hemgång är aldrig kul när man råkar få hem någon dåre.
Sant!
Oftast är ju killar normala, men jag har träffat många som tror att varenda tjej faller pladask o faceplantar bara för att dom gillar att tafsa o frågar om man vill hänga med hem!
Eller som sagt,den som kommer bakifrån o tar en på rumpan eller tag runt midjan o halvjuckar som en hund mot rumpan typ, har ingen chans alls o då blir det oftast MITT fel att han inte fick knulla liksom?😂
Nä..En del måste nog lobotomeras innan dom har en chans att hitta en tjej!

Kram
Citera
2017-10-25, 18:26
  #27
Medlem
Först och främst så gäller det ju att känna av om den andra personen är intresserad, om personen inte är intresserad så är det en no go zone. Ömsesidigt intresse först, sedan beröring.

Verkar kvinnan intresserad så är det smartare att bygga upp stämningen och öka kroppskontakten stegvis och känna så att hon ger gensvar, det är en dålig idé att som första steg hålla fast kvinnan i håret med ena handen, knäppa upp byxorna med andra handen, samtidigt som tungan är i hennes hals. Känn att hon svarar positivt på det du gör. Är hon helt passiv så vill hon inte.

För personer som har svårt att upptäcka skillnaden mellan en kvinna som är ointresserad och inte ger gensvar, och en kvinna som är intresserad och ger gensvar, så är det ju säkert ännu svårare att förstå att när du känner ömsesidigt intresse och gensvar så är det bara ett medgivande till det ni gör just nu.

De jag har varit tillsammans med har både förstått och accepterat att jag inte velat ha sex innan jag känt mig fullständigt trygg, även om vi hånglat friskt och båda blivit rejält upphetsade.

Men många av fallen där tjejen upplever att hon haft sex mot sin vilja medan killen upplever att de haft samtyckande sex tror jag grundar sig i såna situationer. Det kan ju vara värt att tänka på och känna av så att gensvaret och medgivandet finns hela vägen, för jag tror det är ytterst få killar som vill att tjejen ska känna att sexet var mot hennes vilja.
Citera
2017-10-25, 19:49
  #28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Tack för ett bra svar. Det är just det här gränslandet som är så svårt att uttyda för oss män som (åtminstone inbillar oss att vi) är anständiga.

Man tafsar inte. Rena tanken på det visar att man inte är en man, efter no real Scotsman-tänkandet.

Vad man ska göra som man är att vara tydlig och agera i närvaro av alla andra. På det viset vet man alltid vad folk tycker. Jag smällde min flickvän i baken på jobbet medan vi hängde upp jeans - hon verkade mest ha blivit glad.

Folk vill inte bli överraskade, och det är ett svar. Är kvinnan intresserad kommer man att märka det, och om de spelar ett spel är det deras problem.

Det finns otroligt många fina tjejer i Norden. Min äldste broder är 55 och frånskild - damerna älskar honom, genom fritidsintressen och annat märker de att han är i form.

Senast vid lumpen måste man rent allmänt ha fattat alla regler kring det här. Har man inte gjort det finns väl chansen att man har knepiga föräldrar.
__________________
Senast redigerad av goseigen 2017-10-25 kl. 19:53.
Citera
2017-10-26, 01:08
  #29
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Om du fått örfil efter du lagt hand på lår eller försökt kyssa en enligt dig synbart intresserad kvinna har du helt enkelt misstolkat signalerna.

Jag brukar ta det osäkra före det osäkra och ta det ganska chill om man har tid på sig, antingen tar hon första steget eller när hon sitter och gnuggar sig mot stolen som en löpande tik så kan man kanske tag i saken. Nu har ju detta dock varit i datingsituationer samt hemmafester men även när man är ute på dansgolvet så märker man även där. Om du gör som många hyenor gör idag och smyger fram bakom en dansande kvinna och trycker könet mot hennes röv så gör du fel.
Alltså, så svårt är det inte. Dansa runt lite och få ögonkontakt om du då får något som du tolkar som signal gå fram och dansa med henne, om du går fram och tar henne på brösten istället.. då gör du fel.

Efter en liten stund i dansen så kommer du kanske få mer som du tolkar som signaler, gör då något oskyldigt som att dansa närmre och smeka lätt på något relativt oskyldigt ställe... om du nu försöker stoppa in två fingrar i anus gör du fel.

Om du nu lyckats hålla fingrarna i styr så brukar det automatiskt bli något typ av hångel med dans, eventuell kanske ni går och dricker lite och snackar... om du direkt tar upp hur du vill knulla henne hårt i röven så hon inte kan gå dagen efter gör du fel... kanske... här börjar det blir oklart.

It takes to to tango, jag brukar dock vara rätt försiktigt även fast jag är av det manliga könet när det börjar vankas hemgång är aldrig kul när man råkar få hem någon dåre.

Jag överdrev lite med örfilen just to make my point. Men jag håller med dig i vad du skriver. Men visst kvarstår alltid en gråzon där ett sexuellt närmande kan tolkas som en "kränkning" av kvinnan om man som man misstolkat situationen.
Citera
2017-10-27, 07:41
  #30
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag överdrev lite med örfilen just to make my point. Men jag håller med dig i vad du skriver. Men visst kvarstår alltid en gråzon där ett sexuellt närmande kan tolkas som en "kränkning" av kvinnan om man som man misstolkat situationen.
Absolut, det finns ju en risk.
Men som du nämnde i ditt första inlägg så fick du ju snabbt en tillsägelse när du misstolkat signalen. Det är väl lite så det ska fungera, är väl bara be omursäkt och förklara misstaget.

Problematiken som tagits upp med #metoo är män som konstant tafsar och är i en sådan situation där kvinnan inte vågar/kan säga nej. Som använder sin maktposition för att konstant behandla kvinnor dåligt och tror att de har rätt till kvinnors kroppar.

Nåväl, för att undvika gråzonen som kan uppstå vid feltolkande så är det att väl att att vara smidig. Se till att hon inte ser när du lägger rohypnol i drinken osv.
Skämt åsido, man börjar lugnt helt enkelt att exempelvis lägga en hand på någons lår när man suttit och tjötat ett tag. Märks ju oftast direkt om det var feltolkat antingen av örfilen eller på hennes reaktion. Kan inte riktigt se hur ett sådant ”drag” kan uppfattas som sexuellt ofredande i en situation som på krogen/fest/date.
Citera
2017-10-27, 11:44
  #31
Medlem
Erövra handen först. Handen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback