2017-10-25, 23:48
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
"Flera nuvarande och tidigare anställda på Aftonbladet som SvD talat med vittnar om en djupt kvinnofientlig kultur och som präglat tidningen i flera decennier, till och med de senaste åren. Inte bara ska cheferna ha sett mellan fingrarna, men ett flertal skribenter, inklusive den utpekade mannen, har också tillåtits öppet trakassera kvinnor sexuellt genom att uttala sig på ett förnedrande och sexistiskt vis om till exempel kvinnliga medarbetares kroppar, vikt och påstådda sexliv."

Som sagt var, oerhört sjuk tidning.

Förklaringen kanske kan sökas i om personerna i fråga är feminister. Då är de ju ändå "bättre än andra män" och det finns ingen anledning för en tidning där de ledande mänen är feminister att ens behöva bekymra sig över just de här frågorna ...
Ett tips till kvinnor som söker jobb på en redaktion (eller för den del vilken arbetsplats som helst) om män i ledande ställning säger sig vara feminister, var på er vakt!
Citera
2017-10-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ja det där är ju lite misstänkt.

Har alltid i text uppfattat Cantwell fisförnäm feminin och sarkastisk snarare än burdus - hans yttre påminner ju som tidigare påpekat mest om en estnisk nazikollaborerande kommuntjänsteman - men han kanske är en grov sälle IRL?

Finns det något riktigt skvaller om karln - som inte bara baserar sig på att han är en elak PK:it eller känner Virtanen? Har det under åren framkommit något i skvallertråden? Det enda jag kan läsa där är att arga Flashbackare tycker han är ful och att de är arga på hans politiska texter. Om virtanen fanns ju redan en massa skvaller.

Finns en hel del i den här tråden, bland annat hur han beter sig på Kvarnen:

Citat:
Han är smyghomo på riktigt, dvs gråter, gnäller och skriker om sin homosexualitet på fyllan när han tror att ingen hör honom. Det jobbiga är att han skriker och gnäller så högt att det hörs i trapphuset och ut genom de fönster han glömt att stänga. Annars är han riktigt trevlig när han är nykter.
(FB) Journalisten Oísin Cantwell

Citat:
Oisin är en elak liten lus som är beredd att gå över lik för att få ihop en story. Han är förstås synnerligen uppskattad för det av cheferna på AB.

Privat har han tyvärr dåligt ölsinne och har blivit utslängd från restaurang Kvarnen på Söder flera gånger då han gillar att högljutt kommentera tjejers eventuella hängpattar.

Citat:
Det vågar jag faktiskt inte svara på. Hehe! Men visst har diverse spekulationer bland grabbarna förekommit ifall han är tvestjärt och så men renodlad gay är han inte. Vet bara att han kunde bli ordentligt arg på tjejer som nobbade hans inviter.

Citat:
Oisin Cantwell Hahaha! Ni vet väl att han håller på bajen. Hehe! Festat med honom många gånger, bla på Kvarnen på söder. Självömkande kille med Dåligt ölsinne, stora problem att få brudar men annars en ganska skön kille. Ville gärna berätta för bajens grabbar vilken hård uppväxt han hade haft, pappans frånvaro osv.

Vad han gör idag förutom att skriva strunt i Aftonbladet vet jag inte. Men killen är inte genomrutten även om han mer än ofta framställer sig som konstig. Lite flippad är han dock med tanken på smörjan han skriver. hehe!

Från DN-artikeln idag, där "Reportern" gör ett udda raggningsförsök på Kvarnen:
Citat:
Nyhetsreportrarna jobbar i skift och brukligt på den här tiden var att gå ut efter skiftets slut, vid midnatt. Oftast besöker man krogen Kvarnen på Södermalm - så även den här kvällen.

– Vi var ganska många som var ute och Reportern var en av oss. I hans sjuka värld tyckte han väl att han försökte ragga på mig. Han började föreslå att vi skulle gå hem till honom och ta kokain och ha analsex. Jag sa “nej, aldrig i livet”.

Men Reportern fortsätter att envisas. Han ligger på, tjatar, säger sådant han är känd för att säga till folk. Därför blir ingen runt omkring direkt chockad, berättar den tidigare Aftonbladetvikarien.

– Till slut sa jag ifrån ordentligt. Jag sa “du är den sista på jorden jag skulle gå hem med - lägg av”. Folk skrattade till lite åt det där “den sista på jorden”. Då blev han arg.

Inför alla på krogen säger Reportern: “Vi kommer att gå hem ihop och jag kommer att sätta på dig i analen så jävla hårt”.

– Han säger det för att kränka mig, för att vara jävlig. Han säger det flera gånger, trots att flera andra ber honom lägga av. Han säger det på ett så sjukt förnedrande sätt att jag till slut börjar gråta. Jag börjar aldrig gråta! Men det blev för mycket, jag gick därifrån och var helt förstörd.
Senast redigerad av Batuta 2017-10-25 kl. 23:55.
Citera
2017-10-26, 00:01
Medlem
När snaran dras åt är det jäkligt ansträngande att ta sig upp ur sängen.
Oisin Cantwell torde väl vara officiell paria imorgon då.
Vad gäller deras chefer så får Lena Mellin passa sig jävligt noga så hon inte åker med av bara farten.
Kärringen har knipt käft om upprepade grova övergrepp i många långa år.
Sådant bör man egentligen få kicken för.
Citera
2017-10-26, 00:50
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Vill minnas att Tore S Börjesson av ett par kollegor beskrevs som en persona non grata i samband med att han slutade på AB 2011.
Detta bör i så fall indikera att det inte bara handlade om ett avgångsvederlag och ett par månadslöner. Icke önskvärd ligger nära till hands.

Jag sätter mina slantar på att man med "reportern" avser Tore S Börjesson.

Ibland undrar jag om folk är så jävla dumma som dig eller om dom trollar?

Med "reportern" avser man en person som är kvar på aftonbladet.
Tore S Börjesson ligger närmast till hands när det gäller aset till journalist som köptes ut 2011.

Vad är det som är så jävla svårt att förstå?
Citera
2017-10-26, 01:14
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ibland undrar jag om folk är så jävla dumma som dig eller om dom trollar?

Med "reportern" avser man en person som är kvar på aftonbladet.
Tore S Börjesson ligger närmast till hands när det gäller aset till journalist som köptes ut 2011.

Vad är det som är så jävla svårt att förstå?

Läs tråden själv. Han ger avbön några inlägg senare.
Citera
2017-10-26, 01:24
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Läs tråden själv. Han ger avbön några inlägg senare.

Typiskt att jag skulle börja gapa på den person som faktiskt insåg sitt misstag.
Citera
2017-10-26, 02:00
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Japp det är OC. Har hört slemmiga saker om honom från AB-folk. Se min posthistorik för bekräftelse.

Postade detta för några dagar sedan och spekulerade lite. Ingen mysfarbror direkt, och den kvinnliga kollegan ser helt klart obekväm ut; Almedalen i somras. Han hänger på henne som om han äger henne.
(FB) Tråden där vi synar våldtäktskulturen på Aftonbladet
Citera
2017-10-26, 02:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Förklaringen kanske kan sökas i om personerna i fråga är feminister. Då är de ju ändå "bättre än andra män" och det finns ingen anledning för en tidning där de ledande mänen är feminister att ens behöva bekymra sig över just de här frågorna ...
Ett tips till kvinnor som söker jobb på en redaktion (eller för den del vilken arbetsplats som helst) om män i ledande ställning säger sig vara feminister, var på er vakt!

Jo det är ett sign. Dessa "bättre män" är väldigt på om det. Att de är bättre än vi vanliga män. Virtanen t.ex har en massa krönikor om att han är bättre än oss vanliga dödliga män. Vi som inte tar till rohypnol för att försöka ligga med tjejer och inte får upp den i drogrus så man försöker istället få kvinnan ifråga att suga på den... Ja helvete det är ett under att säkert en del oskyldiga sitter inne för våldtäkt men Virtanen med sin vindrog kommer gå fri.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-10-26 kl. 02:06.
Citera
2017-10-26, 02:13
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
är det inte cantwell som har en bild av sig själv när han är i 30 årsåldern - nu är han typ 50. står tiden stilla för cantwell?
Jag vet inte. Här ser han klart äldre ut än på sin AB-bild. Men det kan ju vara en sminkfråga.

http://transport.libsyn.com/14-oisin-cantwell
Citera
2017-10-26, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag vet inte. Här ser han klart äldre ut än på sin AB-bild. Men det kan ju vara en sminkfråga.

http://transport.libsyn.com/14-oisin-cantwell

Mellanöl gör inte underverk för hudens spänst, färg och lyster. Att OC dricker många mellanöl är ingen en hemlighet på söders pubar och sunkhak.
Citera
2017-10-26, 08:33
Medlem
srinivasas avatar
Ja, tänk om det är Cantwell, han som kan förklara allt från våldtäktsdomar till terrorattentat från en upphöjd position.
Citera
2017-10-26, 08:59
Medlem
Det är svårt att låta bli att undra vad det är för "män" som jobbar på AB. Menar inte primärt Virtanen och hans vapendragare utan de andra, de så kallade normala männen. Vad är det för jävla blötdjur?

En tidning som satt sig själv på en skyhög moralisk häst men där det är fullt normalt att mänskliga avskräden som Virtanen gravt trakasserar fruntimmer. Det vore väl förlåtligt om Virtanen med anhang var några steroidmonster som folk var fysiskt rädda för men vi snackar ju riktiga betahannar. Är ju bara att ta in någon av dom på muggen och ge fanskapet ett par ordentliga vingar..

Jag är så långt ifrån PK det går att komma men du beter dig inte såhär mot kvinnor. Punkt. Tjejer är inga porslinsdockor som måste bli behandlade med silkeshandskar men dom ska behandlas schysst..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in