2017-02-01, 00:17
Medlem
Herr-Strutss avatar
Oisin Cantwell har en otroligt vidrig agenda. Han är så förblindad av hat att han skulle stå i första ledet för att få hugga huvudena av oliktänkande om han fick chansen. Urtypen på en radikaliserad svensk kommunist. Obehaglig som fan
Citera
2017-03-19, 15:45
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Jag hatar den här jävla idioten, han skriver så fruktansvärt jävla efterblivet han är totalt hjärntvättas och lever i en bubbla.

Gör som jag sluta läs honom, han har en totalt orealistisk verklighetsuppfattning som de flesta som lever i skyddadeverkstaden bland sina andra kompisar som lever i samma bubbla.

Läs Johan Hakelius en intellektuell Journalist som inte har skygglappar för ögonen:

http://www.expressen.se/kronikorer/j...redaktionerna/

Citat:
Jag vet precis varifrån det här kommer, för jag råkar anställa journalister då och då.

Man får in högar av ansökningar. Alla sökande under 40 berättar om vad de "brinner för". De räknar upp vilka behjärtansvärda frågor de vill ta sig an och beskriver hur de vill förändra världen. Nästan ingen försöker sig på en rak och opassionerad beskrivning av världen.

Det verkar kort sagt inte finnas minsta insikt i den här generationen om att aktivism och god journalistik är helt olika saker. Ofta varandras direkta motsats. Ser världen en aning annorlunda ut än i de teorier och drömmar som den här gruppen journalister har, blir de inte nyfikna. De blir upprörda, ilskna och avvisande.
Citera
2017-03-19, 18:16
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Oisin ser verkligen ut som urtypen för en alkoholiserad sosse som stigit för högt i graderna. Han klarar inte att vara konsekvent utan skriver bara vad han får i uppdrag att göra.
Citera
2017-03-19, 18:19
Medlem
BottleBenders avatar
Cantwell är en lögnare av rang och passar därmed perfekt som anställd på aftonbladet. Kan det finnas läsare som faktiskt gillar honom?
Citera
2017-03-20, 01:42
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Cantwell är en lögnare av rang och passar därmed perfekt som anställd på aftonbladet. Kan det finnas läsare som faktiskt gillar honom?

På vilket sätt är han en lögnare?
Citera
2017-03-20, 03:39
Medlem
Citat:

Jag gillar som regel att läsa honom. Dock finner jag det en smula plumpt att han gav sig in i drevet mot polisen Peter Springare. Det blir lite skvallerjournalistik över det hela.
Citera
2017-03-22, 16:39
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
På vilket sätt är han en lögnare?
Falsk är väl mer rätt beskrivning. OC och Lindberg är experter på att utelämna faktorer som inte passar deras fantasivärld.
Citera
2017-03-23, 21:00
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Jag vet inte, men ...

Jag undrar om det inte är så att Cantwell faktiskt får en kick av att människor tycker att han är ”hemsk”, ”olik”, ”kommunist”, etc. Hans njutning, som återspeglas i hans texter, över att ständigt söka provocera förnuftiga människor kan jämställas med den njutning seriemördare upplever när de bevittnar sina offers dödsångest innan de går sin brutala död till mötes. Med andra ord: bisarr.

Jag säger inte att Cantwell är en seriemördare, inte alls (han kan förstås vara det, men det är inget jag vet), jag säger bara att allt verkar tyda på att han får en kick av att yttra sig ”hemskt”, ”olikt”, ”kommunistiskt”, etc. Han är kanske helt enkelt bara en helt jävla sjuk människa (vilket alltså i sådant fall är något han får en kick av att jag skriver).

Trådar som den här fungerar som näring för honom.

Men det säger ju också lite om kraven på journalister idag.

Hej, Cantwell! Läget?
Citera
2017-04-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Jag vet inte, men ...

Jag undrar om det inte är så att Cantwell faktiskt får en kick av att människor tycker att han är ”hemsk”, ”olik”, ”kommunist”, etc. Hans njutning, som återspeglas i hans texter, över att ständigt söka provocera förnuftiga människor kan jämställas med den njutning seriemördare upplever när de bevittnar sina offers dödsångest innan de går sin brutala död till mötes. Med andra ord: bisarr.

Jag säger inte att Cantwell är en seriemördare, inte alls (han kan förstås vara det, men det är inget jag vet), jag säger bara att allt verkar tyda på att han får en kick av att yttra sig ”hemskt”, ”olikt”, ”kommunistiskt”, etc. Han är kanske helt enkelt bara en helt jävla sjuk människa (vilket alltså i sådant fall är något han får en kick av att jag skriver).

Trådar som den här fungerar som näring för honom.

Men det säger ju också lite om kraven på journalister idag.

Hej, Cantwell! Läget?
han är en Idiot, ingen tycker, tänker eller resonerar som OISIN CANTWELL. Efter terrordådet i stockholm som troligast är en hämnd för Kalla Faktas inslag om KÖNSBUSSAR och muslimernas onda kraft i det dolda så tycker han det är okej att några får offras så vi blir lika övriga europeiska stater.
OISIN CANTWELL är en skitskalle utan dess lika. Ingen mer än klick på Aftonblaskan gör honom mindre omtyckt. Han skulle utvisas och aldrig mer komma tillbaka, för Sverige vill inte ha honom någonstans.
Citera
2017-04-07, 23:46
Medlem
2n00b4Us avatar
Han har tydligen en son som är 14 år enligt hans senaste krönika, det visste jag inte.
Citera
2017-05-14, 11:25
Medlem
UT64s avatar
Cuntwell har synts flitigt i TV de senaste dagarna. Det som slår en är hur frånstötande
han ser ut i verkligheten jämfört med hans bild i Aftonbladet. Förmodligen
är han rejält överviktig också.

Han har ett blekt plufsigt ansikte och inte mycket hår kvar på skallen.
Dessutom verkar han nervös och blinkar med ögonen i ett. Framtoningen
är bister men samtidigt lite löjlig. Med öron som står rätt ut som handtag
på huvudet och de tjocka läpparna som stammar fram 100% pk-smörja.
Citera
2017-05-14, 11:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Falsk är väl mer rätt beskrivning. OC och Lindberg är experter på att utelämna faktorer som inte passar deras fantasivärld.
Medlöpare är en ännu bättre beskrivning. Han kommer få "löpa med" så länge det finns godis kvar i påsen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in