2018-02-19, 09:26
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jaha. Vad gör han idag? Sitter han och Våldtäktsfreddan hemma hos Sofia Dubbelnollan och smider planer på en återkomst? Eller sitter han i karantän innan han kan börja hos bruschan Helin på SVT?

Som jag påtalat tidigare i tråden så ägnas en del av tiden till missbruksbehandling i Gamla Stan.
Citera
2018-02-19, 10:08
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Som jag påtalat tidigare i tråden så ägnas en del av tiden till missbruksbehandling i Gamla Stan.

Så denne högdragna besserwisser var alltså inte mer än en gammal trasig missbrukare när man skrapade lite på ytan.

Det har det ju spekulerats om tidigare av vissa i tråden och det verkar alltså som om de personerna hade rätt.
Citera
2018-02-26, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonegone
Nu är jobbet som rättsexpert upptaget. Dessutom finns en chef för rättsredaktionen. Ingen heter Cantwell.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ya-rattsexpert

Cantwell är i tjänst på Aftonbladet.
Citera
2018-02-26, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Japp Oisin rök i och med #metoo.

Han tillbringar i alla fall vissa kvällar på Aftonbladet.
Citera
2018-02-27, 02:09
Medlem
Citat:
Jag såg honom kliva av 3:an i Gamla Stan strax innan åtta på morgonen i torsdags, så det stämmer säkert.
Citera
2018-02-27, 07:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Han tillbringar i alla fall vissa kvällar på Aftonbladet.
Vad gör han där? Han producerar väl inget för AB vad jag sett.
Citera
2018-02-27, 12:28
Medlem
PiusXIIIs avatar
Han kanske är där och tar en fika?
Citera
2018-02-27, 13:35
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Han kanske är där och tar en fika?

Ja, eller så smygkrökar han och tafsar lite på småflickorna.
Citera
2018-02-27, 14:15
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ja, eller så smygkrökar han och tafsar lite på småflickorna.

Hört att han mest sitter och stirrar tomt framför sig med trasig och alkad blick. Luktar inte så gott heller om man får tro ryktena.
Citera
2018-03-01, 11:26
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vad hände med Ojsan Cuntwell? Han försvann samtidigt med våldtäktsfreddan. Sitter de i samma MeToo-båt?

Yes stämmer även chefred Sofia OO "sjukskrev" sig i samma veva. Nåt som hänt som inte nåt dagens ljus (ännu)
Citera
2018-03-01, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad gör han där? Han producerar väl inget för AB vad jag sett.

Är det alkoholmissbruk som är grunden till att Cantwell inte har varit synlig i spalterna på flera månader innebär det att AB inte har rätt att sparka honom. Missbrukare har rätt till vård, betalad av arbetsgivaren. Så han kan mycket väl vistas tidvis på sin arbetsplats under tiden han genomgår behandlingen, inget konstigt med den saken.
Ingen kan väl egentligen ifrågasätta Cantwells kompetens inom kriminologi/juridik, kritiken har mest bestått i att han har en tendens att vinkla allt han skriver åt pk-hållet. Men i den branschen är han långt ifrån värst på AB.
Citera
2018-03-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Är det alkoholmissbruk som är grunden till att Cantwell inte har varit synlig i spalterna på flera månader innebär det att AB inte har rätt att sparka honom. Missbrukare har rätt till vård, betalad av arbetsgivaren. Så han kan mycket väl vistas tidvis på sin arbetsplats under tiden han genomgår behandlingen, inget konstigt med den saken.
Ingen kan väl egentligen ifrågasätta Cantwells kompetens inom kriminologi/juridik, kritiken har mest bestått i att han har en tendens att vinkla allt han skriver åt pk-hållet. Men i den branschen är han långt ifrån värst på AB.

Precis! Att hans besök på Aftonbladet är tjänsterelaterade är säkert. Jag kan dock inte berätta hur jag vet det för jag vill inte avslöja min identitet. Om han genomgår någon behandling vet jag däremot inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in