Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-26, 23:40
Medlem
whadeewhoos avatar
Vid 20 blir det pinsamt, vid 25 börjar man fundera vad det beror på,
vid 30 blir det oroande och tjejen bör börja få ångest, vid 35 är det lika bra att skaffa katt om hon inte redan har, vid 40 bör hon ge upp allt och gå i pension..
Citera
2017-10-27, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepowerbank94
Killar vill ha oskulder. Killar blir skevare som kära och mer svartsjuka. Därför äldre killar vill ha yngre tjejer, dom är nya och oanvända.
Du vet verkligen ingenting, vem vill ha en stel tråkig rädd oskuld? Och äldre men vill inte ha unga flickor som skulle kunna vara deras döttrar, dom vill ha heta erfarna kvinnor.

Du verkar vara årets tönt!
Citera
2017-10-27, 22:19
Medlem
Geomeisters avatar
Beror nog mycket på ens umgängskrets. Vet man med sig att flera i ens närmsta kresta också är oerfarna tror jag inte det är särskilt pinsamt, men med årens gång står man kanske där ensam och då lär känlsorna om pinsamhet komma.

Dom flesta växer ifrån tonårens tankar om oskulden eller så har dom enkelt helt sex och "Är du oskuld?" blir en icke relevant fråga att ställa till någon. Man antar att alla vid viss ålder har haft sex, vilket inte direkt gör det enklare för den som är oskuld när det kommer till relationer - Ska man erkänna det för någon man gillar eller bara köra på? Dock så tror jag inte dom flesta med normal intelligens bryr sig särskilt mycket om andra vuxnas oskuld. Jag tycker det finns betydligt värre en vuxen människa kan vara.

Citera
2017-10-29, 23:28
Medlem
dunias avatar
Eh, aldrig?
Citera
2017-10-30, 00:02
Medlem
Börjar vara pinsamt vid 14, slutar vara pinsamt vid 25. Och ja, är allvarlig.

Citat:
Ursprungligen postat av COD-69
19 år annars så är man pinsam så är det, det är 2017 utan inte 1240-talet.

Tror faktiskt att det är en större andel 19-åriga tjejer som är oskulder 2017 än vad det var på 1240-talet. På den tiden var det väldigt många som hade barn tidigare än så.
Citera
2018-03-24, 18:58
Medlem
apelsinhimlens avatar
Finns inget som säger att du ska ha gjort det vid en viss ålder.
Citera
2018-03-24, 19:42
Medlem
Imirons avatar
Över 25 börjar det ju bli klart märkligt. Vid 20-21 så tänker jag att hon kanske är blyg, kommer från en konservativ familj eller att det här med sex verkligen är personligt för henne. Jag har träffat, om än inte legat med, såna tjejer. Inget konstigt. Sakta men säkert börjar man dock fundera på varför de inte lyckas träffa någon kille att ha ett intimt förhållande med.

Kvinnor behöver ju inte attrahera män på samma sätt som män behöver attrahera kvinnor. Det är pinsamt för en man att inte kunna attrahera en kvinna. En man som är oskuld antas bero på just att han inte kan attrahera någon. För nästan alla kvinnor är det ett icke problem. Vi antar att de helt enkelt skulle kunna få till det om de ville. Pinsamheten ligger här alltså inte i oskulden utan i att de inte kan skaffa sig en relation.

Att inte ha haft ens en relation på några månader iaf, blir ju lite pinsamt även för kvinnor och män som inte är oskulder tillslut.
Citera
2018-03-26, 07:55
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av risol
Vid vilken ålder blir det pinsamt för en tjej att fortfarande vara oskuld (väntar på den rätte)?

Huruvida det är pinsamt beror på VARFÖR man har väntat, inte bara på hur LÄNGE man väntat.
Jag träffade exempelvis en 34-årig oskuld från Bali. Hade med hennes kultur att göra. Allt kretsar kring renhet.
Tänker man sig däremot en person som VILL ha sex men inte lyckats hitta nån, känns ju personen lite misslyckad redan vid 22.
Jag dömer ingen med begrepp såsom pinsam, däremot kan man ju uppfatta oskulden som olika attraktiv beroende på vilka preferenser man har. Personligen gillar jag frigjorda tjejer och de flesta brukar förlora "oskulden" (vilket j-a ord förresten) vid typ 13. Men jag har även träffat nån som var 18. Har nån väntat till 25-35 skulle man ju börja undra vad som var på gång. Men finns det en vettig förklaring, behöver det inte vara något problem.

Både killar och inte minst tjejer är väl som snyggast vid 16-30 år så det gäller att ta tillvara på dessa gyllene år!
Citera
2018-03-26, 08:44
Medlem
Det är aldrig pinsamt för en kvinna att vara oskuld, tvärtom, något fint och bra.

Däremot är det vrickat om en kvinna innan 25, fortfarande inte gift sig och stadgat sig med barn och man. Det tyder på någon slags mental störning och okunskap om hur naturen fungerar, när man blivit ilurad att tro att "karriär" är lösningen på allt, för att sen sitta vid 40 som en vindrickande smygalkis utan barn eller framtid och lura folk på Facebook med massa bilder från solsemestern från Bali "hur lycklig man är", eller tvingas adoptera någon kines alternativt få assistans på konstgjort sätt.
Citera
2018-03-30, 09:59
Medlem
FJLGs avatar
Jag förlorade inte oskulden förrän jag var 19. Minns att jag skämdes eftersom ingen annan i min omgivning var det. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte väntade ännu längre.
Citera
2018-04-01, 16:10
Medlem
Det är fint med tjejer som är oskulder, så svaret är att det inte borde vara pinsamt att vara oskuld.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in