Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
https://www.lexbase.se/personsok?Sea...5Bcity%5D=&_=&

Det hjälper att stava rätt. Lyckades själv stava fel tre gånger...
Att han dessutom faktiskt ser kriminell ut är en annan sak.

Det där är en annan person som är 28 år gammal och bor i Östersund.
Citera
2017-10-29, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Det där är en annan person som är 28 år gammal och bor i Östersund.

Yepp du har rätt. Har ägnat en del av dagen till att kolla runt lite och den här killen är aldrig dömd för något.
Han är ändå 26 år och ingen ungdom längre, så om han både sålde och pundade borde han faktiskt ha något men inte så mycket som ett föreläggande finns det. Så, har den här killen bara haft en jävla tur som inte träffat på polisen när han "pundat" och sålt? Lite märkligt iallafall att han är helt ren om man ser till domar.

Jag misstänker att det kanske kan vara så att detta fall som börjat som ett försvinnande, kanske är mer invecklat än det först verkat? Försvunnen, polisen misstänker brott. Och tystnad! En såhär nästan total tystnad om honom känns rätt oroande för det tyder inte på att han ska ha varit varken säljare eller pundare. Kanske inte heller har så gott om vänner där han bor.
Finns ni därute nånstans? Om han nu sålde och pundade bör han ha gott om både vänner och fiender. Verkar helt otroligt att ingen verkar veta nånting alls, killen var 26 år och enligt uppgift här iallafall sålde och använde han droger. Men ingen har nån åsikt om att han är försvunnen, ingen vet var han var den kvällen och hur han kom därifrån?
Jag menar, om killen gick runt 21.30 och "kompisen" bor i centrala Åkersberga men ingen har sett killen sen dess?

Nä nåt verkar vara jävligt fel i detta om ni frågar mig. Jävligt fel !
Citera
2017-10-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ejsynlig
Yepp du har rätt. Har ägnat en del av dagen till att kolla runt lite och den här killen är aldrig dömd för något.
Han är ändå 26 år och ingen ungdom längre, så om han både sålde och pundade borde han faktiskt ha något men inte så mycket som ett föreläggande finns det. Så, har den här killen bara haft en jävla tur som inte träffat på polisen när han "pundat" och sålt? Lite märkligt iallafall att han är helt ren om man ser till domar.

Jag misstänker att det kanske kan vara så att detta fall som börjat som ett försvinnande, kanske är mer invecklat än det först verkat? Försvunnen, polisen misstänker brott. Och tystnad! En såhär nästan total tystnad om honom känns rätt oroande för det tyder inte på att han ska ha varit varken säljare eller pundare. Kanske inte heller har så gott om vänner där han bor.
Finns ni därute nånstans? Om han nu sålde och pundade bör han ha gott om både vänner och fiender. Verkar helt otroligt att ingen verkar veta nånting alls, killen var 26 år och enligt uppgift här iallafall sålde och använde han droger. Men ingen har nån åsikt om att han är försvunnen, ingen vet var han var den kvällen och hur han kom därifrån?
Jag menar, om killen gick runt 21.30 och "kompisen" bor i centrala Åkersberga men ingen har sett killen sen dess?

Nä nåt verkar vara jävligt fel i detta om ni frågar mig. Jävligt fel !

Han pundade dock, oavsett vad du sitter och spånar om på flashback. Självklart vet någon var han va den kvällen, du utgår från att ingen vet något överhuvudtaget bara för att du inte kan läsa om det på flashback eller ? Jävla tomte
Citera
2017-10-30, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxonor
Han pundade dock, oavsett vad du sitter och spånar om på flashback. Självklart vet någon var han va den kvällen, du utgår från att ingen vet något överhuvudtaget bara för att du inte kan läsa om det på flashback eller ? Jävla tomte

Tomte kan du faan själv vara !
Jag tror självklart att jag får läsa allt här, och dessutom att allt är sant som jag läser .
Mitt spånande fick tydligen dig att reagera iallafall. Alltid nåt. Varför jag spånar beror ju på att det finns
en jävla massa frågor om vad som hänt honom.
Han kan ha sålt och pundat utan att nåsin åka fast, självklart. Men det är ju väldigt ovanligt att en sok gör både och lyckas hålla sig undan polisens långa arm...

Men okej, han pundar, säljer. Kompisen han var hos är enligt uppgift här en kvinna som han lämnade 21.15-21.30, dessutom me mörka/svarta solglasögon på sig. Nåt jag tror att de som ev. mötte honom borde uppmärksammat.
Men ingen vet vad som hänt efter det. Eller fel av mig. Självklart [b]vet minst en person vad som hänt efter det.
Säkert fler än så om det är nån som ville statuera exempel.

Jag hoppas att han återfinns snarast, om inte annat så för de anhörigas skull. Just att ens barn försvinner måste vara nåt av det värsta som kan hända. Att inte få ta ett riktigt farväl med en riktig begravning (om han nu är död som jag antar att polisen tror...).

Så...en pundare är försvunnen. Vad har hänt honom? Och var finns han?
Citera
2017-10-30, 12:09
Medlem
svartenQQQs avatar
Citat:
Konstigt, för att jag sökte på hans namn på Lexbase och han fanns inte med.
Han ser heller inte ut att vara kriminell, undra vad som hänt.

Kan han ha varit med fel tjej och fått betalat med sitt liv?
Hur ser en kriminell ut då
Citera
2017-10-31, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartenQQQ
Hur ser en kriminell ut då

Citera
2017-11-13, 09:39
Medlem
Citat:
Konstigt, för att jag sökte på hans namn på Lexbase och han fanns inte med.
Han ser heller inte ut att vara kriminell, undra vad som hänt.

Kan han ha varit med fel tjej och fått betalat med sitt liv?

Haha tycker han ser ut som en typisk kriminell skit. Killen är väl skyldig andra små idioter pengar.
Citera
2017-11-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle833
Haha tycker han ser ut som en typisk kriminell skit. Killen är väl skyldig andra små idioter pengar.

Kan så vara. Bara det att "små idioter" brukar vanligen slarva rätt mycket om de vill "straffa" nån.
Tror detta är mycket värre än att det slagit över för några "små idioter", killen har varit helt försvunnen nu i nära sex veckor. Försvunnen från centrala Åkersberga en tidig vardagkväll ( 21.15-21.30) i oktober, dessutom med svarta solglasögon på sig enligt nån vittnesuppgift. Men tystnaden efter är - kompakt!!
Har hört obehagliga rykten om detta och har det skett som sägs...då är det inga "små idioter" som ligger bakom.

Anser dock att folk som har vetskap om, men inte är direkt inblandade, i detta verkligen bör snacka med polisen nu. Innan snö, is och kyla slår till ordentligt och gör det nästintill omöjligt att söka en kropp överallt.
Anhöriga till killen har rätt att åtminstone få en gravplats att gå till!
Citera
2017-11-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunkadunka
kanske någon av hans knarksäljarkonkurenter som gjort något?
Hur kan du din dummer anklaga honom?
Känner du honom din jävel....eller? eller kanske det var du som brukade sälja narkotika till honom?
Citera
2017-11-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatanas10
Hur kan du din dummer anklaga honom?
Känner du honom din jävel....eller? eller kanske det var du som brukade sälja narkotika till honom?

"Brunkadunka" verkar vara en person som kommenterar allt som skrivs gällande Åkersberga och då främst
att kasta ur sig kommentarer om folk h*n egentligen inte vet ett skit om men vill gärna framställa sig som att h*n vet "allt om alla", en liten "wannabe" alltså, som finner det lustigt att kasta ur sig dumheter om folk h*n förmodligen aldrig nånsin träffat...
Citera
2017-11-16, 14:18
Medlem
Allmänt känt av alla i kommun att han sålde kokain åt Eder Yanez, Robin Frödeberg och Christoffer Rantanen.
Under åren växte skulden till dessa stjärnor vilket ledde till att Camilos mamma fick ta ett blancolån för att lösa hans skulder, tråkigt nog knarkade han även upp dom pengarna istället för att betala. Alla förstod då att det bara var en tidsfråga innan han var borta för alltid.
Citera
2017-11-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefansBacon
Allmänt känt av alla i kommun att han sålde kokain åt Eder Yanez, Robin Frödeberg och Christoffer Rantanen.
Under åren växte skulden till dessa stjärnor vilket ledde till att Camilos mamma fick ta ett blancolån för att lösa hans skulder, tråkigt nog knarkade han även upp dom pengarna istället för att betala. Alla förstod då att det bara var en tidsfråga innan han var borta för alltid.

Detta ligger nära, ruggigt nära, de rykten som jag hört om vad som ska ha hänt honom. Skuld eller ej, ingen är värd ett sånt slut, ingen! Blir så förbannad och jävligt sorgsen över att dessa "lallare" (syftar på de vars namn du skrivit) tycks anse sig vara några jävla storgangsters. Kan ingen se till att de en gång för alla straffas för allt skit de ställer till!! Fyfaaaan!

(stor eloge till dig som vågade skriva detta, hoppas polisen ser det också. Vad jag förstår finns ett område där de kan söka, om nu ryktena stämmer. Dags att de tar tag i det nu så att killens anhöriga får ett avslut)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in