Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-03, 11:47
  #37
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Går alldeles utmärkt att vara snäll och alfa. Skillnaden är att beta är snälla för att dom tror det förväntas av dom av gruppen medan alfa är det och fullständigt skiter i vad gruppen tycker. Sen när det kommer till brudar så går det väldigt bra beroende på vad man vill ha. Vill du ha något taskigt drinkluder så visst bete dig som en gris. Medan vi snälla får istället en vacker underbar fru. En kvinna som faktiskt vill spendera livet med oss.

Otroligt att i princip ingen annan i tråden har konstaterat det här simpla faktumet. Åtminstone när man kommer upp i "vuxen" ålder (säg efter 18 år), så fungerar det i princip så att drägg dras till drägg.

Vill man ha ett promiskuöst drinkluder, så för all del bete dig som ett svin, slåss med annat drägg, flasha med pengar etc. Vill man däremot ha en vettig partner, så får man generellt sett bete sig därefter.

Sen tycker jag att det är alldeles för mycket fokus på alfa och beta, även om jag håller med om grundidén bakom det. Man är inte automatiskt alfa bara för att man inte låter folk sätta sig på en, vilket i grund och botten är vad det resonemanget handlar om. Att ta för sig och stå upp för sig själv.

Man kan som sagt vara snäll och samtidigt inte acceptera att folk trampar på en.
Citera
2017-11-03, 12:06
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Att vara en rekorderlig, bra och hyvens kille ger dålig avkastning. Det är sällan som dessa lyfts fram, ges uppmuntran för sitt beteende i att vara ett föredöme, många märker knappt av det och det pratas sällan om detta beteende i positiva termer i killars kompisgäng (efter egen erfarenhet, då det oftare talas om vem som låg med vem i helgen).

Det är därför det skapas grisiga killar, för att det ger så dålig utdelning att vara en bra kille. Sedan barnsben är vi vana vid en miljö där man blir belönad efter en bra insats, pluggar man får man höga betyg, osv. men i detta fallet förväntas individen styras efter sin egna moral och värderingar.

Människan justerar sitt beteende i stor grad efter hur det bemöts av omgivningen, särskilt i ung ålder. Med mognad lär man sig att hitta belöning av hitta och följa sina egna värderingar men det kommer som sagt lite längre ner på vägen.

Vad som behöver göras är att skapa större incitament för killar att vara bra och hyggliga och t.ex. lyfta fram de som är just detta. Gärna i ett tidigt skede.


Hur gör man detta?

Fast jag tycker du har fel...vara en rekorderlig...etc. kille ger absolut utdelning. men det sker kanske inte direkt, eller innan folk uppfattar det "rekorderliga".

Det du klagar över är mer att vi har ett naturlig fenomen av att ge uppmärksamhet till det dåliga och inte till det bra, det som funkar. men den där uppmärksamhten på de som inte funkar i samhället och beter sig illa, är ju inte en "bra" uppmärksamhet.
Strulputtarna i samhället får ju inga bra liv...det får däremot alla de där hyvens folket.
Citera
2017-11-03, 12:51
  #39
Medlem
Att göra rätt för sig och att vara hyvens är ett moraliskt rätt som är bra helt oberoende av vad man får för det. Man ska inte ta för givet att man ska få något materialistiskt bara för att man är en schysst man.

Fortsätt gör rätt för dig så kommer det förmodligen smitta av sig och då kommer det att bli bra till slut.
Citera
2017-11-03, 15:53
  #40
Medlem
En vuxen man gör väl som han vill och skiter i vad nån jävla tjej tycker? Det är ni som anpassar er för att "fixa fitta" som är de största mesarna, ni vågar inte vara er själva utan anpassar er till kvinnorna som en hund anpassar sig till sin husse. Pinsamt

Vill ni vara snälla var det men om tjejer brister i respekt spotta dem hårt i ansiktet, ta ingen skit
Citera
2017-11-03, 20:06
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Vart kan man läsa den här "rational male" blev intresserad nu


Det är en bok, finns överallt. bookia amazon osv

Hitta den till och med på piratebay https://thepiratebay.org/search/the%...%20male/0/99/0


Bara en varning, hela din världsbild kommer vältas upp och ned och det finns ingen återvändå, hur "hyvens" du en är.
Trivs man som undergiven i samhället och förhållande så är det bättre att hämta tips från feministiska Aftonbladet.


Finns massvis av helt sinnesjuka böcker inom ämnet, "No more mr Nice guy" är en annan bok som är grym bok om man är ute efter eller redan har ett förhållande med bara en tjej.
Men den är inte bara fokuserad på sex utan relationer till sex, familj, jobb osv grym ögonöppnare.
Citera
2017-11-03, 22:25
  #42
Medlem
feemaxxxs avatar
ett av "problemen" är att media glorifierar drägg, kriminella och knarkande skådespelare.

Pablo "cool kille som spöade fulla svenskar" i Kungsan får sitta och mysa i TV-Soffan istället för snälla herdliga Anders som jobbar som brevbärare.

Kokanisten och alkoholisten Persbrandt kan bete sig som ett svin, ändå är det han som hamnar på framsidan av Cafe istället för Göran, civilingenjör på ericsson.

Listan kan göras lång...
Citera
2017-11-04, 05:11
  #43
Medlem
Drinkycrows avatar
Hela poängen med att vara hyvens är att man inte ser till egen vinning. En hyvens karl behöver inte incitament för att vara det. Vi är många som försöker behandla andra med respekt utan att förvänta oss belöning. Sen om jag platsar som hyvens kille vetifan, men jag försöker och inte för att belönas för det.

Tänker man som du är så är man inte hyvens utan beter sig bara på det sätt som ger bäst utdelning.
Citera
2017-11-04, 06:47
  #44
Medlem
jagluktarketchups avatar
nu har jag aldrig knullat då jag är överviktig och inte speciellt attraktiv och jag är mellan 20-25. jag är vad man skulle kalla för en snäll kille. men jag har aldrig någonsin jagat efter kvinnor och jag har inte försökt imponera på dem heller. jag kör mitt egna race och jag skiter i om kvinnor gillar det eller inte. jag är vänlig mot kvinnor men jag fjäskar inte och ger inte kvinnor uppmärksamhet. detta har självfallet bidragit till att man är oskuld. samtidigt, så har jag vid ett flertal tillfällen haft attraktiva kvinnor som tagit kontakt med mig och pratat och vissa har till och med flörtat med mig, både verbalt och via kroppskontakt. jag hade nog lätt fått ligga om jag hade haft lite mer förtroende på mig själv men jag hade en rätt begränsad tro på mig själv förut, så jag bortförklarade alltid varje gång någon tjej visade intresse.

jag har visserligen inget intresse heller av att knulla massa brudar, jag knullar hellre med en brud man känner riktig kärlek till än någon spermahink som haft 20+ kukar i sig. jag har andra bekymmer som måste omhändertas och kvinnor är långt ifrån någon hög prioritet. jag tror en dag så hittar man nog någon som man kan bli tillsammans med. jag ser hellre fram emot något sådant än att ha haft mängder med sexpartners.

jag tror att ju mer desperat man är, desto mindre chanser får man. sluta fjäska för kvinnor, behandla kvinnor bra men samtidigt visa att du kan klara dig utan en kvinna. satsa på dig själv och gör en bra insats i ditt eget liv och ha intressen som du kan ockupera din tid med. det ökar chanserna eftersom man visar driv och självständighet.
Citera
2017-11-07, 14:49
  #45
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Att vara en rekorderlig, bra och hyvens kille ger dålig avkastning. Det är sällan som dessa lyfts fram, ges uppmuntran för sitt beteende i att vara ett föredöme, många märker knappt av det och det pratas sällan om detta beteende i positiva termer i killars kompisgäng (efter egen erfarenhet, då det oftare talas om vem som låg med vem i helgen).

Det är därför det skapas grisiga killar, för att det ger så dålig utdelning att vara en bra kille. Sedan barnsben är vi vana vid en miljö där man blir belönad efter en bra insats, pluggar man får man höga betyg, osv. men i detta fallet förväntas individen styras efter sin egna moral och värderingar.

Människan justerar sitt beteende i stor grad efter hur det bemöts av omgivningen, särskilt i ung ålder. Med mognad lär man sig att hitta belöning av hitta och följa sina egna värderingar men det kommer som sagt lite längre ner på vägen.

Vad som behöver göras är att skapa större incitament för killar att vara bra och hyggliga och t.ex. lyfta fram de som är just detta. Gärna i ett tidigt skede.

Hur gör man detta?

Alltså, de flesta "hyvens killar" kommer "belönas med" en partner som vill bygga sitt liv med dem. Det är dock ganska märkligt att ge specifikt män en massa creds för att de är "okej personer", som om antagandet är att män annars inte är okej personer. Jag tror säkert att folk på fb hade gått insane över om det hände också, att man på nåt märkligt vis uppmärksammade i media nån snubbe som en "hyvens kille" och "någon att ta exempel från".

Ärligt talat känns det ganska märkligt vad du förväntar dig TS. Jag fattar att du har nån annan upplevelse, men själv ser jag mängder av "hyvens killar" som har bra långvariga partners, och det är knappast så att alla killar omkring är bittra singlar för att de inte beter sig som as. Jag kan nog inte ens komma på en sådan i min närhet. Utan de som är singlar är det generellt pga av andra problem, ex svår psykisk sjukdom och inte så hög attraktion.

Jag tror snarare nåt annat sånt är skälet till att du inte har en partner ännu. Du har helt enkelt inte lyckats klicka med någon tjej ännu och lyckats skapa tillräckligt god social kontakt och högt attraktionsvärde. Det kan säkert vara utmanande, men det handlar inte om att du måste vara otrevlig, utan om en annan typ av flyt - typ intryck av självförtroende och att man är någon med driv.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback