Jag ker d och d igenom Sandviken, och jag kan garantera att chansen (eller risken fr presumtiva arbetsgivare) att nyblattarna ska f jobb r mindre n obefintliga. Zip, zero, zilch, nada, no fucking way.
Hur ser jag det d? Jo, det r s att jag r mnniskoknnare med en osviklig frmga att lsa av folks potential ifrn utseendet. Mrka trumskinn frn Afrikas Horn ikldda billiga mrka skinnjackor och sckiga stentvttade jeans frn Kapp-Ahl r chanslsa p svensk arbetsmarknad. Likas deras krringar, ikldda i sjumannatlt i alla regnbgens frger. De fr verhuvudtaget inte g ut annat n fr att motionera betalkortet de ftt av socialen i Sandvikens affrer. Sakta vaggar deras permanent gravida fittsmidda kroppar ner till ICA Linggatan fr att inhandla dunkvis med olja och sckvis med lk. En annan konstellation som frekventerar stlstadens gator r dessa afghanynglingar i Neymarfrillor och stuprrsbrallor med Gllivarehng.
Jag tror knappast att Sandvik efterfrgar deras kompetens fr att erstta de tjnstemn som nu fr g.
http://www.arbetarbladet.se/naringsl...iken-drabbas-1
Sedan har vi hemkokta migrationsstrmmar i landet som man kanske inte riktigt har tnkt p frn politikerhll, dessa vra genier med stor tilltro till getbnder och kameljockeys som blivande rekryteringsobjekt. Det r nmligen s att den andel av blattarna som har lite framtanda och utbildning hellre drar sig mot strre stder dr de kan realisera sin potential.
Kvar i skithlor som Sandviken blir istllet barlasten, de oanstllningsbara. Grattis Sandviken till en lysande investering i humankapital! Grattis PriceWaterhouseCooper till en gedigen ekonomisk analys!
Det ser mrkt ut p Sandvikens avbytarbnk. Fr bandy kan de ju spela, de nya!