Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-03-08, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
Fukt i väggarna, då min herre är inte byggindustrin korrekt på ett ända plan. som det framgick av det jag hänvisade till behövs det inte mkt för att slå ut en människa, och du är orolig för hur väggarna mår?? du ska helt klart prio om lite. Viste inte att en vägg var viktigare än ett liv
Jag är inte ett dugg orolig för hur väggarna mår, men hur ska du kunna skapa ett övertryck i en lägenhet som har mekanisk frånluft?
Citera
2020-03-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benka69
Jag är inte ett dugg orolig för hur väggarna mår, men hur ska du kunna skapa ett övertryck i en lägenhet som har mekanisk frånluft?

genom att minska ventilationen
Citera
2020-03-08, 09:32
Medlem
Citat:
genom att minska ventilationen
Du kan ju iallafall inte få ett övertryck genom att minska ventilationen, då får du ju bara sämre luft inne och mögel i badrummet som inte är så bra att andas in. Du verkar ju inte fatta hur det fungerar
Citera
2020-03-08, 09:43
Medlem
Citat:
Du kan ju iallafall inte få ett övertryck genom att minska ventilationen, då får du ju bara sämre luft inne och mögel i badrummet som inte är så bra att andas in. Du verkar ju inte fatta hur det fungerar

suck.. nää uppenbarligen inte bara jobbat med fukt och mögel och påväxt i ca 8 år, byggt gästdtuga, byggt mindre villa ska bygga nytt Duschrum (fristående) enl min modell för 20,000 kr och då är inte huset byggt än. Har nog bättre hum om vad som är vad än det stora flertalet här
Citera
2020-03-08, 09:44
Medlem
Citat:
suck.. nää uppenbarligen inte bara jobbat med fukt och mögel och påväxt i ca 8 år, byggt gästdtuga, byggt mindre villa ska bygga nytt Duschrum (fristående) enl min modell för 20,000 kr och då är inte huset byggt än. Har nog bättre hum om vad som är vad än det stora flertalet här
Nä för ventilation kan du ju inte iaf tur att du inte byggt nåt åt mig
Citera
2020-03-08, 09:47
Medlem
Citat:
Nä för ventilation kan du ju inte iaf tur att du inte byggt nåt åt mig

Hade inte tänkt det iaf, konstigt att mina lösningar på konstruktion/avlopp/uppvärmning är godkända av kommunen då jag inte appat efter alla er andra som tror er kunna:/

Ett exp. det står i bbr att man inte får ha 2 tätta skickt på/i en yttervägg men hela byggindustrin bygger sina arg på detta byggsätt. Först är fasadfägern diffusionstätt och sen kommer ångspärren som
även den är diffusionstätt sen kommer flera lager av färg pånnsidan som dom åxå blir tätta . Var kan fukten ta vägen då? för du har ju ingen luft strömm där. Och det står i BBR/PBL att fasadn skall vara genomventilerad eller hur? att lägga en 45:a under panelen ser inta jag som "genomventilerad för det är ju bara längsgående och då behöver du ju inte en 45:a alls
Nä det finns mer att önska av dom "Kuniga"
Senast redigerad av Thermoskydd 2020-03-08 kl. 10:03.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in