Citat:
Jag undrar var alla de där fina människorna på Motgift Forum tog vägen någonstans. När Ingrid & Conrad-samarbetet inleddes så förvann de spårlöst och jag har inte sett till dem sedan dess. De där särskrivarna i Dagens Svegot-chatten är ju inte samma personer som de som hängde på världens näst bästa forum efter Flashback. Det skulle också vara intressant att veta om Dan Eriksson och Magnus Söderman ibland kan känna att de ångrar sig lite grann att de behandlade oss på det där viset. Vi var faktiskt mycket bättre människor än vad Ingrid & Conrad och deras boomerlyssnare var. Den där jävla gubbjäveln som under varenda sändning satt och skrev om hur fantastisk hans thailändska fru var... Usch och fan så förnedrade vi blev! Allting dog den dagen då Ingrid & Conrad dök upp i rörelsen. SvP och Motgift 2014!
Så här på rak högerarm kan jag komma på i alla fall en av de gamla forumtyperna, nämligen ingen mindre än Martin Gustavsson, Fritjofs kompis och kuf av högsta rang. Han har egen kanal på Odysee och finns även här på FB.
Han brukade skriva inlägg med innehåll så att han skulle kunna få tillfälle att länka till sin blogg och hyllningar till Palme. Han försvarade allt som Palme gjorde och menade att det var befogat att ta hit sydamerikanerna när det begav sig eftersom de var "flyktingar", nationalisterna på forumet svarade honom att man inte måste fly från Sydamerika till Sverige, men Martin var omöjlig, vägrade förstå.
Många andra i SvP-sfären var väl mer lättmjölkare och gick tillbaka till SD, någon (minns ej vad han hette) skulle starta ett nytt parti, politiskt någonstans mellan SD och SvP. Av det blev det inget.