2025-03-02, 20:22
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det finns ju samhällen, byar och städer i närheten av Älgarås också. I Hova som bara ligger 6 km från Älgarås bor det 1225 personer. Från Mariestad som har 16 750 invånare tar det bara 35 minuter att åka med bil.

Nu är ju inte Det fria Sverige "nazister", men det är många fler än 70% som faller bort på grund av det. 99% som Psoglav skrev är mer troligt. Det spelar ingen roll vad vi gör. Tivedstrollet hade kunnat servera helt perfekt tillagad sjötunga, ankbröst och gratinerad hummer för 12 kronor, Heja Jimmie-människorna hade inte kommit till "nazistrestaurangen" ändå. Jag känner mig så himla ledsen och förtvivlad.

Dan Eriksson håller inte på och bölar om det.

Jag tror du har helt fel grundperspektiv. Tivedstrollets vara eller icke vara har ingen betydelse för någonting politiskt överhuvudtaget.
Citera
2025-03-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Jag tror du har helt fel grundperspektiv. Tivedstrollets vara eller icke vara har ingen betydelse för någonting politiskt överhuvudtaget.

En fika med Magnus Söderman kanske inte är en Total seger men det är en liten seger. Rödingar, judar och troll i den här tråden (det är många) skulle bli vansinniga! Och det vore också en seger, om än liten.
Citera
Igår, 18:20
Medlem
Offerviljas avatar
Resereportage från Magnus Södermans besök i Sydafrika (del 1):

https://www.magnussoderman.nu/p/pa-u...landet-del-ett

Det är första gången som Magnus är utanför Europa. Älskade den här första delen och även podcastavsnittet där han berättade om resan. Jag vill också åka till Sydafrika. Att resa är det bästa som finns. Längtar till att få läsa del två av reportaget.

Det fria Sverige och Orania! ❤️
Citera
Igår, 20:45
Medlem
Offerviljas avatar
En riktigt cool sak är att alla människor i Orania känner till Det fria Sverige. Den underbara och väldigt snygga svenska mannen Jonas Nilsson, som har skrivit böcker och gjort dokumentärer om Orania, är lite av en kändis och superstjärna där nere. Han och hans familj har väl ett hus där också. Jonas har berättat för Oraniaborna att det finns en förening i hans hemland som inspirerats av dem och som försöker att skapa någonting lika fantastiskt här uppe i Norden som de har gjort. Man behöver faktiskt inte vara ledsen och förtvivlad hela tiden, för det finns mycket som är positivt och bra också. I Storbritannien så ger vi svenskar med det som vi gör här dem en massa hopp. Ledaren för The Woodlander Initiative pratar ständigt om Dan Eriksson och Det fria Sverige. Orania är så fruktansvärt häftigt!
Citera
Igår, 21:21
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
En riktigt cool sak är att alla människor i Orania känner till Det fria Sverige. Den underbara och väldigt snygga svenska mannen Jonas Nilsson, som har skrivit böcker och gjort dokumentärer om Orania, är lite av en kändis och superstjärna där nere. Han och hans familj har väl ett hus där också. Jonas har berättat för Oraniaborna att det finns en förening i hans hemland som inspirerats av dem och som försöker att skapa någonting lika fantastiskt här uppe i Norden som de har gjort. Man behöver faktiskt inte vara ledsen och förtvivlad hela tiden, för det finns mycket som är positivt och bra också. I Storbritannien så ger vi svenskar med det som vi gör här dem en massa hopp. Ledaren för The Woodlander Initiative pratar ständigt om Dan Eriksson och Det fria Sverige. Orania är så fruktansvärt häftigt!

Känner du till den Amerikanska rörelsen Return to the Land? Den rörelsen är i mina ögon den som absolut bäst chans att bli någonting liknande Orania. De har en väldigt klok ordförande och en "chefsarkitekt" som har lång erfarenhet av att göra s.k "group land buys".

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=9kLRzP99QAY

Om man vill bygga ett "paralellsamhälle", så är det stabilare och tydligare att göra det på privat mark. Inte på offentlig mark, som DFS försöker göra. Vad gör Söderman om röda korset vill öppna en flyktingförläggning i Älgarås?

https://www.youtube.com/watch?v=60jTal7dlos

Ställa och skrika "det är nog nu!!"?
Citera
Igår, 21:23
Medlem
Citat:
Resereportage från Magnus Södermans besök i Sydafrika (del 1):

https://www.magnussoderman.nu/p/pa-u...landet-del-ett

Det är första gången som Magnus är utanför Europa. Älskade den här första delen och även podcastavsnittet där han berättade om resan. Jag vill också åka till Sydafrika. Att resa är det bästa som finns. Längtar till att få läsa del två av reportaget.

Det fria Sverige och Orania! ❤️

Nej du, Offervilja! Som ung man åkte Magnus till USA - till Aryan Nations-kyrkan! Det var där han smordes till Pastor!

(Den kyrkan brändes ner för 24 år sedan.)
Citera
Igår, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Känner du till den Amerikanska rörelsen Return to the Land? Den rörelsen är i mina ögon den som absolut bäst chans att bli någonting liknande Orania. De har en väldigt klok ordförande och en "chefsarkitekt" som har lång erfarenhet av att göra s.k "group land buys".

Om man vill bygga ett "paralellsamhälle", så är det stabilare och tydligare att göra det på privat mark. Inte på offentlig mark, som DFS försöker göra. Vad gör Söderman om röda korset vill öppna en flyktingförläggning i Älgarås?

Den sydafrikanska staten kan stänga ner Orania på en halvtimme. Värdelöst projekt. På det sättet är gubbdagiset bättre.
Citera
Igår, 22:01
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Den sydafrikanska staten kan stänga ner Orania på en halvtimme. Värdelöst projekt. På det sättet är gubbdagiset bättre.

Sydafrika har större problem än några tusen självförsörjande Afrikaaners mitt ute i öknen.

De har funnits i 35 år, ökar stadigt varje år.

Orania befolkningsstatistik från 2023 vs. Älgarås befolkningsstatistik
Senast redigerad av SYSTEMexe Igår kl. 22:06.
Citera
Igår, 23:39
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:

Nej, jag kände faktiskt inte alls till den amerikanska rörelsen Return to the Land, men jag ska titta på deras Youtube-klipp och läsa på om dem här nu ikväll. Mitt första intryck av dem är att de verkar vara vettiga. Tack för att du berättade om dem för mig, SYSTEMexe!
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej du, Offervilja! Som ung man åkte Magnus till USA - till Aryan Nations-kyrkan! Det var där han smordes till Pastor!

(Den kyrkan brändes ner för 24 år sedan.)
Är du säker på att Magnus Söderman har varit i USA? I Sydafrika-avsnittet så säger han i början att den här resan var hans första resa till ett land utanför Europa. Samarbetet och kopplingarna mellan Orania och Det fria Sverige är i alla fall häftigt och gör en glad.

Uttjatad, den mest spelade låten i nationella poddar någonsin och kanske egentligen bara 6/10-bra, men en hyllning till boerna och till Magnus:

Bok van Blerk - Afrikanerhart
Citera
Idag, 00:21
Medlem
Citat:
Sydafrika har större problem än några tusen självförsörjande Afrikaaners mitt ute i öknen.

Precis. Den lilla staden (mindre än metropolen Älgarås?) är totalt irrelevant. I Älgarås kan det faktiskt bli ett fik med smarriga bakelser som kan intagas tillsammans med Magnus Söderman.

Citat:
Är du säker på att Magnus Söderman har varit i USA?

Ja, det var där han blev smord till en Pastor vi känner idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in