Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-30, 11:06
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
PAs följare fick nog ett bra intryck av DFS efter att Dan medverkade som Colletts gäst.

Vad de inte vet är att DFS är svindlare av rang som blåser folk på pengar, utnyttjar dem som arbetskraft och håller igång ett bluffprojekt som de lovat ska hålla i hundratals år tills de politiker som då lever, andas och verkar ska ta sitt förnuft till fånga och inse att Sverige åter ska bli svenskt.

Det finns väl ingen som tror på det? Jo, det finns det och de kallas...

Ja, det var nog många som fick ett bra intryck av Det fria Sverige i det programmet. The Woodlander som ofta hänger i chatten under Mark Colletts sändningar hyllade efter det där Dan Eriksson och Det fria Sverige i sitt tal på Patriotic Alternatives konferens.
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
BNP hade två ledamöter i EU-parlamentet samt ett par kommunala mandat, vilket är mer man kan säga om svenska motsvarigheter. Tyvärr imploderade partiet till följd av interna stridigheter samtidigt som Nigel Farage dök upp på den politiska arenan med sina olika mellanmjölksalternativ.
Jag har under den senaste tiden tänkt på Mark Collett och Patriotic Alternative som helt perfekta, så därför blev jag så besviken när jag såg den där dokumentären. Dokumentären är 22 år gammal och Mark Collett är mycket bättre idag, men "världens bästa nationalist" är han inte.

Det fria Sverige och Patriotic Alternative är båda två lite sådär halvbra/halvdåliga. 5/10 typ. Tråkigt som nästan allting annat här i livet.
Citera
2024-12-01, 13:55
Medlem
Offerviljas avatar
Bakfull och känslig i ett fönster en söndag klockan två. Du skriver några rader på Flashback. Naken och utan några pengar, och utan några planer...

Nästa år skärper vi till oss och blir medlemmar i Det fria Sverige. Det bästa sättet att försöka förändra den här föreningen är såklart att gå med i den. Tivedstrollet måste startas upp igen. Den här gången ska det inte serveras tråkig korv med potatismos där, utan spännande mat som folk vill äta för att det är gott och inte bara för att de är snälla och vill stödja nationalismen. Ett tapas-ställe ska det kanske bli. Varje fredag mellan klockan 20:00 och 03:00 är det Morrissey-kvällar på Tivedstrollet med Therese Verdun som DJ eller människor från Flashback. Alla som någon gång i livet skurit sig för att dämpa sin ångest får komma in gratis. På Morrissey-kvällarna kommer det tyvärr bara att serveras vegetarisk mat.
Citera
2024-12-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ja, det var nog många som fick ett bra intryck av Det fria Sverige i det programmet. The Woodlander som ofta hänger i chatten under Mark Colletts sändningar hyllade efter det där Dan Eriksson och Det fria Sverige i sitt tal på Patriotic Alternatives konferens.

Jag har under den senaste tiden tänkt på Mark Collett och Patriotic Alternative som helt perfekta, så därför blev jag så besviken när jag såg den där dokumentären. Dokumentären är 22 år gammal och Mark Collett är mycket bättre idag, men "världens bästa nationalist" är han inte.

Det fria Sverige och Patriotic Alternative är båda två lite sådär halvbra/halvdåliga. 5/10 typ. Tråkigt som nästan allting annat här i livet.

PA-folket pratar mycket om att bygga egna samhällen i samhället så de blir nog eggade av att höra Dan berätta om DFS och dess framgångar. Om de fick reda på sanningen är det ytterst tveksamt om de skulle lyssna på det örat, de flesta väljer den härliga lögnen framför den brutala sanningen.

Man kan fråga sig hur mycket som är prat och hur mycket som är verkstad.
Överallt hör man om det, från Red Ice, från Collett och gänget, att man ska gå samman och realisera de här storslagna visionerna, men hur många är det som verkligen gör eller kommer förverkliga det de hittills bara pratar om?
Follin uppmanar sina följare att bli politiker, parlamentariker. Hur många av dem har följt hans uppmaningar och håller på att förbereda sig för denna roll?

DFS har ju visserligen faktiskt fått en del gjort men betyder det att de har kommit en millimeter närmare att få politikerna att "ta sitt förnuft tillfånga" som de uttrycker det?

Det här är ju löjeväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in