2017-11-12, 21:48
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Källa på att alla är det, tack?

Fast Ukrainarna som Polen tagit emot flyr ju ocksåp undan krig, svält, sjukdomar, fattigdom, förtryck med mera. Så återigen varför gör du skillnad mellan folk och folk? Varför är du så fördomsfull?

Det är ju Polen som gör det, inte jag
Citera
2017-11-12, 21:51
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Det är ju Polen som gör det, inte jag

Polen har varit mer än solidariska och tagit hand om 1.5 miljoner flyktingar på några år. Betydligt fler än Sverige, trots sämre ekonomi. Du tycker ju att dessa ukrainare är inte lika värdiga att bli omhändertagna som de som väntar i Grekland och Italien så vem är det som är fördomsfull egentligen?

Snacka om att vara vilse i pannkakan....
Citera
2017-11-12, 21:52
Medlem
Vad skulle dvärgmogge tycka om Putin sa samma sak om sveriges 1maj firande, mogge måste avsättas på en gång innan han startar ett krig..
Citera
2017-11-12, 22:13
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Polen har varit mer än solidariska och tagit hand om 1.5 miljoner flyktingar på några år. Betydligt fler än Sverige, trots sämre ekonomi. Du tycker ju att dessa ukrainare är inte lika värdiga att bli omhändertagna som de som väntar i Grekland och Italien så vem är det som är fördomsfull egentligen?

Snacka om att vara vilse i pannkakan....

De gör skillnad på folk, därav felet.
Citera
2017-11-12, 22:19
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
De gör skillnad på folk, därav felet.

Nej det är du som gör skillnad på folk. Ukrainarna är inte en homogen befolkning
Senast redigerad av pizzaslajsen 2017-11-12 kl. 22:21.
Citera
2017-11-12, 22:23
Medlem
Det står omnämnt i flera polska tidningar att marschen väcker "oro" utomlands, och har kallats nynazistisk osv.
https://www.wprost.pl/kraj/10086012/...-paradoks.html

Där tas olika nyhetssidors tolkning upp, finns en del roliga kommentarer av läsare.
Polackers humor är underskattad min favoritkommentar:

Översatt: Vad bryr vi oss kommentarer från vänstervridna nazi-islamistiska "medier" annat än om utomjordingar uttryckt sitt missnöjde till Junkers pga av självständighetsmarchen. Om så är fallet borde vi fundera över situationen, om nu galaxens härskare är oroliga.

Det ser ut så i alla kommentatorsfält i de tidningar jag sett, de kan inte bry sig mindre. Funderar på att själv skriva till polska nyhetsbyråer o se om de snappar upp morgan. Total fail om han inte ens kan få någon lokalblaska att bry sig....
Citera
2017-11-12, 22:29
Medlem
MagisterBisters avatar
Min första reaktion var att tänka att TS missuppfattat, att det är något slags parodikonto, i stil med https://twitter.com/PM_Sweden

Men tyvärr verkar det inte vara så, det är Morgan Johanssons officiella konto.

Det är riktigt illa. Riktigt, riktigt illa. Jag har tidigare haft uppfattningen att Morgan Johansson var ovanligt vettig för att vara Socialdemokrat. Men jag hade fel.

Är karlen helt dum i huvudet? Vet han inte om att det var Polens självständighetsdag igår, den 11/11? I precis varenda stad, varenda liten by är det parader. Musikkår, präster, brandkåren, skolbarnen, alla går i paraden. Hela landet är på fötter.

Nazister? Vet han inte om att nazism och kommunism är förbjudet i Polen? I varje stad, i varje by finns det minst ett monument över nazismens offer, det finns tavlor med namnen på alla som dödades av nazisterna. Är polackerna tillräckligt gamla så har de själva minnen av nazismen, är de yngre så har de föräldrar eller farföräldrar som kan berätta.

"Måste slås tillbaka". Nej, det finns inte ord. Frågan är hur länge hans tweet blir kvar. Jag tog en skärmdump för säkerhets skull. Internet glömmer aldrig.
Citera
2017-11-12, 22:30
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Det står omnämnt i flera polska tidningar att marschen väcker "oro" utomlands, och har kallats nynazistisk osv.
https://www.wprost.pl/kraj/10086012/...-paradoks.html

Där tas olika nyhetssidors tolkning upp, finns en del roliga kommentarer av läsare.
Polackers humor är underskattad min favoritkommentar:

Översatt: Vad bryr vi oss kommentarer från vänstervridna nazi-islamistiska "medier" annat än om utomjordingar uttryckt sitt missnöjde till Junkers pga av självständighetsmarchen. Om så är fallet borde vi fundera över situationen, om nu galaxens härskare är oroliga.

Det ser ut så i alla kommentatorsfält i de tidningar jag sett, de kan inte bry sig mindre. Funderar på att själv skriva till polska nyhetsbyråer o se om de snappar upp morgan. Total fail om han inte ens kan få någon lokalblaska att bry sig....

Jag kan förstå att marschen väcker oro i det kommunistiska EU. Kommunister har alltid hatat patrioter.
DEt härliga är ändå när man läser hur mycket folk som stödjer polackerna både här i Sverige men även i USA där folk är mer än imponerade över polackernas patriotism.
Citera
2017-11-12, 22:34
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Min första reaktion var att tänka att TS missuppfattat, att det är något slags parodikonto, i stil med https://twitter.com/PM_Sweden

Men tyvärr verkar det inte vara så, det är Morgan Johanssons officiella konto.

Det är riktigt illa. Riktigt, riktigt illa. Jag har tidigare haft uppfattningen att Morgan Johansson var ovanligt vettig för att vara Socialdemokrat. Men jag hade fel.

Är karlen helt dum i huvudet? Vet han inte om att det var Polens självständighetsdag igår, den 11/11? I precis varenda stad, varenda liten by är det parader. Musikkår, präster, brandkåren, skolbarnen, alla går i paraden. Hela landet är på fötter.

Nazister? Vet han inte om att nazism och kommunism är förbjudet i Polen? I varje stad, i varje by finns det minst ett monument över nazismens offer, det finns tavlor med namnen på alla som dödades av nazisterna. Är polackerna tillräckligt gamla så har de själva minnen av nazismen, är de yngre så har de föräldrar eller farföräldrar som kan berätta.

"Måste slås tillbaka". Nej, det finns inte ord. Frågan är hur länge hans tweet blir kvar. Jag tog en skärmdump för säkerhets skull. Internet glömmer aldrig.

Det mest pinsamma vore ju om polackerna inte svarar alls och visar hur obetydlig denna lilla fjant är i politiska sammanhang. Tror dock det motsatta, troligen blir ambassadören uppkallad imorgon.
Citera
2017-11-12, 22:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Om man bortser från dina barnsliga epitet så har ju ministern rätt. Rasism och främlingsfientlighet är aldrig acceptabelt och det får Polen finna sig i om de vill vara med i EU.

”Stor högerextrem demonstration i Polen, med starka nazistiska och antijudiska inslag. Detta måste slås tillbaka!"

Har han något bevis för dessa starka nazistiska og anti judiska inslag. Vad är starka inslag? 90%, 80%, 75%, 51%, 49%, 40%, 30%, 25%, 20%, 15%, 10%, 5%?

Hur ska detta slås tillbaka? Knytnävar? Järnrör? Militärt?
Och av vem?

Den 1a maj demonstrerar och marcherar tusentals svenska kommunister. En ideologi som dödat hundratals miljoner personer över hela världen.
När ska denna skymf mot demokratin och terrorideologins offer stoppas?
Citera
2017-11-12, 22:37
Medlem
okok1s avatar
Ska Sverige attackera Polen?
Citera
2017-11-12, 22:54
Medlem
Innan han ens kan tas på allvar så bör han backa upp sina ord om alla de tusentals utvisningar av MENAmän som utlovades för ett par år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in