Min första reaktion var att tänka att TS missuppfattat, att det är något slags parodikonto, i stil med
https://twitter.com/PM_Sweden
Men tyvärr verkar det inte vara så, det är Morgan Johanssons officiella konto.
Det är riktigt illa. Riktigt, riktigt illa. Jag har tidigare haft uppfattningen att Morgan Johansson var ovanligt vettig för att vara Socialdemokrat. Men jag hade fel.
Är karlen helt dum i huvudet? Vet han inte om att det var Polens självständighetsdag igår, den 11/11? I precis varenda stad, varenda liten by är det parader. Musikkår, präster, brandkåren, skolbarnen, alla går i paraden. Hela landet är på fötter.
Nazister? Vet han inte om att nazism och kommunism är förbjudet i Polen? I varje stad, i varje by finns det minst ett monument över nazismens offer, det finns tavlor med namnen på alla som dödades av nazisterna. Är polackerna tillräckligt gamla så har de själva minnen av nazismen, är de yngre så har de föräldrar eller farföräldrar som kan berätta.
"Måste slås tillbaka". Nej, det finns inte ord. Frågan är hur länge hans tweet blir kvar. Jag tog en skärmdump för säkerhets skull. Internet glömmer aldrig.