Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Okej. Den här personen var ganska ung (under 25 år) han bodde i ett typiskt medelklasshem i ett helvitt område. Han hade ambitioner att bli ingenjör. Alltså jag blev lite rädd över reaktionen för jag hade inte förväntat mig den.
Men seriöst är det så att om jag fick välja bosätta mig i Frankrike eller Tyskland skulle jag alla dagar i veckan bostätta mig i Frankrike. Får ett betydligt starkare intryck av att Frankrike är ett medelhavsland med tillhörande avslappnade sociala klimat, gämförelsevis med tyskar som jag uppfattar som stelare.
Mja, skämt åsido tror jag nog det blir lite självmål att skämta om Tyskar därför att då skämtar man indirekt om sig själv (om de nu är så dåliga, varför fick ni så mycket pisk av dem?)
Att kritisera dem är ganska orealistisk också för Tyskland är trots alla sina förluster den som håller i taktpinnen i EU samt är ekonomiskt starkare än Frankrike.
Själv hade jag föredragit Tyskland, inte nån storstad som Berlin eller Köln utan en småort som Osnabrück (besökte den för några år sen, mycket hemtrevlig stad och lätt att hitta i).