Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Det är mycket svårare än så, tyvärr.

Jag har ingen aning om huruvida hon blivit våldtagen, men det är absolut möjligt att hon tycker att hon blivit det utan att ha blivit det. Jag tror inte att det är vanligt att folk hittar på att de utsatts för våldtäkter, men med en såpass löst och spretigt definierad term kan man vara oense.

Finns alldeles för många fall där offret uppenbarligen ångrat sig efteråt , detta är inte första fallet och heller inte det sista, tyvärr bara ett i mängden
Citera
2022-10-29, 23:53
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Absolut så kan det vara. Men om vi utgår från hennes berättelse att hon sa nej vid upprepade gånger och han förstod det, och sen tyvärr att hon greps av sk frozen-saken så är det så klart inte ett normalt samlag.

Vet inte hur det är för dig men om du klär av en tjej och vill ha sex och hon säger nej och sen ligger där skrämd och helt stilla så fortsätter du väl inte?

Men, med ett stort MEN är ju om berättelsen stämmer och att snubben hörde henne säga nej och förstod att hon inte ville men fortsatte ändå.

Om man inte hör personen säga nej så är det så klart en annan situation. Även modet vore sjukt skumt att vilja ha sex med någon som ligger där fryst, det är inte normalt.
Korrekt. Utgår man från hennes berättelse är det inte ett normalt samlag. Och naturligtvis är det inte så jag brukar uppleva en typisk bortamatch.

Det är precis det där men:et jag avsåg. Hon behöver inte ens ljuga, utan det kan helt enkelt vara så att hennes bild av det förändrats över tid, särskilt om det är något som hon känt stor skam över och funderat mycket på.

Jag vill understryka att jag inte försöker göra sannolikt att våldtäkten inte ägt rum, det kan den mycket väl gjort, bara att det inte är så enkelt som att hon antingen ljuger eller har utsatts för en våldtäkt. Det kan vara det ena, ingetdera eller både och.
Citera
2022-10-29, 23:57
Medlem
Blodbokens avatar
Tror inte en sekund på det. Han var antagligen snygg och vältränad och hon var kåt men hade en pojkvän som inte hade nått samma pondus. Vad fan gjorde hon på hans rum annars? Hon var inte 15.

Att han sedan gett sig på andra kvinnor efter det må vara. Men varför i helvete lär sig inte +16-18 åriga tjejer sig när de är 12 år att aldrig följa med en man upp på hans rum? Om hon vill snacka, så vill han knulla. Från det att hon har fått fösta mensen. VI är djur. Att följa med en främmande man är ännu dummare. Vi ÄR djur och vill knulla.
Citera
2022-10-30, 01:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Håller med. Finns inte på kartan att man följer med någon till dennes hotellrum runt midnatt efter att man festat hela kvällen om man inte är ute efter lite rajtan tajtan. Det är mer eller mindre underförstått. Undantaget ska vara om man är bästa vänner och någon vill lätta sitt hjärta. Att påstå att nån är gift håller inte. Då är man bra naiv.

Detta tillsammans med att det gått en massa år. Hon verkar utifrån sett inte tagit skada. Varför ville hon inte gå vidare med anmälan?

Och varför måste Moa gå ut med det i sociala medier? Fläka ut sig för hela svenska folket. Dessutom peka ut en gångare.

Hon är troligtvis sugen på medial uppmärksamhet och nu har hon fått det. Bara det är en vinst i sig oavsett vad som än hände.
Citera
2022-10-30, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodboken
Tror inte en sekund på det. Han var antagligen snygg och vältränad och hon var kåt men hade en pojkvän som inte hade nått samma pondus. Vad fan gjorde hon på hans rum annars? Hon var inte 15.

Att han sedan gett sig på andra kvinnor efter det må vara. Men varför i helvete lär sig inte +16-18 åriga tjejer sig när de är 12 år att aldrig följa med en man upp på hans rum? Om hon vill snacka, så vill han knulla. Från det att hon har fått fösta mensen. VI är djur. Att följa med en främmande man är ännu dummare. Vi ÄR djur och vill knulla.

vem var pojkvännen, har det framkommit?

har AG gett sig på andra tjejer? i usa? i sverige?
Citera
2022-10-30, 01:51
Medlem
Ett nej är ett nej, såklart. Men "våldtäkt"? Jag tyckeŕ det låter mer som att hon fallit offer för tjatsex och där hon varit motvilligt delaktig. Jag tycker det är skymf mot våldtäktsoffer att försöka klassa det som våldtäkt. Med all respekt för det här "jag frös till"-scenariot, du är vuxen, du borde satt ner foten. Han tjatade och du var medgörlig.
Citera
2022-10-30, 08:06
Medlem
Kunde hon inte gjort som Cornelia Jakobs och sjungit en låt om hur tufft det är för henne att vara otrogen?

Alla dessa metoo-våldtäkter är en avledningsmanöver för att vi inte ska tänka på epidemin av våldtäkter med våld.
Citera
2022-10-30, 08:36
Medlem
FindAways avatar
Våldtäkt? My as.
Antingen under pistolhot eller knivdito, annars ingen våldtäkt.
Man följer inte med en kille på hans hotellrum utan att förstå vad detta kan handla om, Vill man inte knulla och dessutom är en vältränad idrottskvinna så sitter väl en pungspark som en smäck, eller krama sönder "stenbergspojkarna" med båda händerna, då slaknar nog pincetten ganska snart.
Me- to kan dra åt helvete med sitt tjatter
Citera
2022-10-30, 16:17
Medlem
Pantone297Cs avatar
Har namnet på MG dykt upp än?
Citera
2022-10-30, 18:37
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Våldtäkt? My as.
Antingen under pistolhot eller knivdito, annars ingen våldtäkt.
Man följer inte med en kille på hans hotellrum utan att förstå vad detta kan handla om, Vill man inte knulla och dessutom är en vältränad idrottskvinna så sitter väl en pungspark som en smäck, eller krama sönder "stenbergspojkarna" med båda händerna, då slaknar nog pincetten ganska snart.
Me- to kan dra åt helvete med sitt tjatter

Låt mig gissa. Din röstsedel hamnade på SD va?

Det är helt fascinerande, att det är somali och Sverigedemokrater som delar den negroida kvinnosynen, kort kjol eller följer med någon = fritt fram att knulla

För varje somali man utvisar skulle man skicka med en sverigedemokrat, så skulle det här bli bra.

Så för att förtydliga, nej, det spelar ingen roll att man följer med nån till hotellrummet, samtycke krävs ändå för att knulla.
Citera
2022-10-30, 19:45
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag läser:

Jag var med på noterna, men ångrade mig eftersom det skadade mitt förhållande med min pojkvän.

Ungefär så, hon ville knulla och gjorde det, sedan fick hon dåligt samvete, inte svårare än så
Citera
2022-10-30, 20:25
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Man följer inte med en kille på hans hotellrum utan att förstå vad detta kan handla om,

Jo, om man är 21 år och omdömet är rubbat av alkohol, så kan man nog göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in