Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-24, 01:05
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Hon har inget att förlora. I dagens samhälle kommer inte på något sätt detta ligga henne i fatet ut spnsorsynvinkel snarare tvärtom.
Ja det kan du upplysa ilpobre om.
Citera
2017-11-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Att man fryser till is, dvs kopplar bort sig själv vid övergrepp, är ett vedertaget begrepp och jag tror på Moa.
Ni andra kan väl googla lite så får ni se att det existerar och inte döma Moa, själv tycker jag det är för jävligt med män som utnyttjar kvinnor, i synnerhet i en situation hon har svårt att ta sig ur.

Om man nu fryser till is så går man inte in i samma rum som en man. I synnerhet inte berusad. Ganska enkelt.
Citera
2017-11-24, 01:07
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikarus80
Han är inte nämnd vid namn, men medvetet eller omedvetet har Moa Hjelmer begränsat möjliga "kandidater" till ett fåtal manspersoner. Varav ett par nämnts i flere olika inlägg på FB. Så hon kunde lika gärna ha sagt namnet för att undvika spekulationer som kan skada i sammanhanget helt oskyldiga personer.
Ja hon verkar synnerligen illasinnad. Till skillnad från honom då förstås, vem det nu är.
Citera
2017-11-24, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det här med feminism, att behandlas lika, ha samma villkor och skyldigheter och med mera, kanske inte är en så bra idé om ni rent biologiska fryses till is då ni upplever er bli illa behandlade och på gång att bli våldtagna? Den här motsägelsen förstår jag faktiskt inte alls.

En man i motsvarande i läge hade slagit karln på käften. Säkert en del kvinnor också för den delen förvisso.
Ännu fler kvinnor skulle göra det ifall man ärligt och uppriktigt sade till kvinnor som det är, dvs att det är jävligt dumt att följa med män till deras hotellrum ifall man inte vill ha sex, eftersom de med >90% sannolikhet är ute efter att köra kuken i en. Jag är iofs övertygad om att majoriteten kvinnor redan vet detta, men tyvärr är ju en del förblindade av feministpropaganda och babblet om att de minsann har rätt att lägga sig i en mans säng utan att han för den skull skall peta på dem.
Citera
2017-11-24, 01:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Om man nu fryser till is så går man inte in i samma rum som en man. I synnerhet inte berusad. Ganska enkelt.

Om kvinnor vill bli lika behandlade, ha samma rättigheter och skyldigheter som oss män måste de också lära sig konsekvenstänk och självinsikt. Nej, du kan inte som ung, attraktiv kvinna vandra omkring ensam i förorterna en sen kväll i kort kjol och urringning. Oavsett vad du har inbillat dig om "rättigheter" och annat trams. Verkligheten finns där. Bortom all ideologi.

Precis samma som att jag som ung man inte går omkring ensam i Angered eller Rinkeby sena fredagkvällar.
Senast redigerad av snillet_1 2017-11-24 kl. 01:15.
Citera
2017-11-24, 01:12
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ännu fler kvinnor skulle göra det ifall man ärligt och uppriktigt sade till kvinnor som det är, dvs att det är jävligt dumt att följa med män till deras hotellrum ifall man inte vill ha sex, eftersom de med >90% sannolikhet är ute efter att köra kuken i en.

Moa Hjelmer bör ju ha varit kanske 20? vid det här tillfället, så jag kan köpa att hon kan ha varit lite naiv vid tillfället. Hon har med tanke på sin idrottskarriär knappast varit någon nattklubbsdrottning. Detta betyder emellertid knappast att hon blev utsatt för en våldtäkt.
Citera
2017-11-24, 01:15
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Om kvinnor vill bli lika behandlade, ha samma rättigheter och skyldigheter som oss män måste de också lära sig konsekvenstänk och självinsikt. Nej, du kan inte som ung, attraktiv kvinna vandra omkring ensam i förorterna en sen kväll i kort kjol och urringning. Oavsett vad du har inbillat dig om "rättigheter" och annat trams. Verkligen finns där. Bortom all ideologi.
Hon följde med en "Vän" som var gift. Det kan du väl inte jämföra med att gå lättklädd i skumma kvarter?
Citera
2017-11-24, 01:15
Medlem
Citat:
Om kvinnor vill bli lika behandlade, ha samma rättigheter och skyldigheter som oss män måste de också lära sig konsekvenstänk och självinsikt. Nej, du kan inte som ung, attraktiv kvinna vandra omkring ensam i förorterna en sen kväll i kort kjol och urringning. Oavsett vad du har inbillat dig om "rättigheter" och annat trams. Verkligen finns där. Bortom all ideologi.

Ja, så är det. Blir allt svårare att ta kvinnor på allvar över huvud taget när de alltid skyller ifrån sig. När man sedan dessutom tvingas ta del av deras ologiska analyser är måttet rågat.

Som i detta fall. Hon har sex med en man. Ta ansvar och inse att det var korkat att följa med upp till rummet.
Citera
2017-11-24, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Hon följde med en "Vän" som var gift. Det kan du väl inte jämföra med att gå lättklädd i skumma kvarter?

Detta j*vla trams med manliga vänner...

Hur många gånger har man inte hört den förut? Skulle snarare säga att det hade varit mer safe om det varit en främling eftersom hon knappast hade funnit främlingen attraktiv.
Citera
2017-11-24, 01:19
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Detta j*vla trams med manliga vänner...

Hur många gånger har man inte hört den förut? Skulle snarare säga att det hade varit mer safe om det varit en främling eftersom hon knappast hade funnit främlingen attraktiv.
Vad är det för trams med det?
Citera
2017-11-24, 01:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund

Att följa med en äldre man upp på ett hotellrum efter litet alkohol...hur många ledtrådar behöver man egentligen? Jag förstår - som jag har skrivit tidigare - att hon kanske var lite oerfaren vid nattlivet och naiv men hon är tjej. Hon VET vad män tänker när hon är tjugo.

Detta bedömer jag för att vara trams högst sannolikt.
Citera
2017-11-24, 01:22
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Att man fryser till is, dvs kopplar bort sig själv vid övergrepp, är ett vedertaget begrepp och jag tror på Moa.
Ni andra kan väl googla lite så får ni se att det existerar och inte döma Moa, själv tycker jag det är för jävligt med män som utnyttjar kvinnor, i synnerhet i en situation hon har svårt att ta sig ur.

Visst är det ett vedertaget begrepp, och vad mer är, en reell psykologisk företeelse, men problemet är tyvärr att det tycks gå en ganska hejdlös inflation i detta fenomen. Man läser numera om det nästan hela tiden, och vad som är frappant är att det alltsomoftast fritar kvinnorna från allt ansvar för en egen vilja och handlingskraft. Skrev just ett inlägg i en tråd om den numera #metoo-anklagade Lars Ohly, där kvinnan som han ska ha antastat berättar:

Citat:
När vi står där i baren så känner jag plötsligt händer trevande över min kropp, först en smekning över armen (jag blir stel som en pinne och hoppas att han ska känna av att det inte är välkommet) sen upp över axeln, över min nacke och sen sakta men säkert ner över min rygg och rumpa.

Så denna kvinna stelnar alltså till och blir helt handlingsförlamad över att en man vidrör hennes arm i en bar. Jag menar, please. Hur jävla inkapabla till egen handling ska man egentligen tro att kvinnor är? Och det är alltså svårt att inte få intrycket i fallet med Hjelmer att denna numera så berömda freeze fright kan tjäna som en bortförklaring och en psykologiskt rationalisering till varför hon lät det ske.

Tyvärr är nämligen inlägget nedan ett mycket troligt scenario i detta fall:

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag är inget as din svettiga oskuld som inte vet hur det fungerar i verkligheten utanför Flashback.

Jag skall förklara. Pojke möter flicka. Dom är långt hemifrån och bor på hotell. Stämningen är uppsluppen och alla är glada och på partyhumör därför sveriges lag där Moa tillhör har vunnit Finnkampen.
Spriten är det ingen brist på och det är fest och glam.
Flicka följer med pojke in på hotellrum under intentioner om att ta en sängfösare och snacka lite, men båda parter fattar det underförstådda.
Det börjar hetta till lite, Moa slås plötsligt av tanken av sin pojkvän och säger lite lamt nej samtidigt som han har tungan i hennes mun och en hand under tröjan på hennes bröst. Men eftersom hon fortfarande låter handen vila på bröstet och fortsätter att kyssas så tolkar han det ok.

Hon låter sig avklädes och trosorna åker av, dom hamnar i säng och han med redig båge, och hon låter han tränga in i henne.
Efteråt tänker hon på sin pojkvän och får skamkänslor för att hon lät det gå så långt. Tjejer kan sällan hålla käften så pojkvännen får reda på det hela, och vinklar hon det till någon slag våldtäkt.

Så går det till i den riktiga värden utanför flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in