Citat:
Ursprungligen postat av
IvrigeIvar
Om jag verkade överlägsen i mitt svar (ber om ursäkt för det) var det för att du var respektlös i ditt svar på mitt första inlägg. Jag ville egentligen bara få fram att om en kvinna säger nej måste det respekteras, hur det än kliar och värker i kuken. Och att "bara gå därifrån" är inte så enkelt som det kan låta. Det handlar väldigt mycket om ett psykologiskt spel där kvinnan oftast är i klart underläge.
Läser du alla inlägg i den här tråden hittar du en del riktigt vettiga och nyanserade inlägg bland alla som enbart skyller allt på Hjelmer.
Om Hjelmer hade varit din lillasyster - hade du varit lika förlåtande mot våldtäktsmannen då? En hypotetisk fråga, visst, men ändå relevant.
Psykologiskt spel? Underläge? Ja du, sådant är livet. Reklam till exempel bygger på sådana mekanismer.
Men varför är gruppen män skyldiga just till kvinnors okunskap om att många män vill ligga med vackra unga kvinnor? Pga att hennes föräldrar samt politiska ledare försummat att lära henne det olämpliga i att frivilligt sova över ensam hos flörtiga äldre män.
Lillasyster? Varför tar du in något helt irrelevant, och känslomässigt? Kan du inte diskutera vuxet och sakligt, trots att du antagligen inte kan säga nej till sådant du inte vill och därför skyller din brist på helt oskyldiga män.