Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Och därför går hon ut med det nu? Hon och pojkvännen förblev ju ett par men tyckte det var jobbigt och det var sex år sedan, varför i hela fridens namn skulle hon riva upp såren igen?

Karln kanske vill se om Moa står vid sin version genom att gå ut med den offentligt nu när #metoo rasar för fullt...
Citera
2017-11-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Och därför går hon ut med det nu? Hon och pojkvännen förblev ju ett par men tyckte det var jobbigt och det var sex år sedan, varför i hela fridens namn skulle hon riva upp såren igen?

Svar: pojkvännen har alltid varit tveksam till om det verkligen var våldtäkt, Moa har levt med lögnen under alla dessa år. Plötsligt kommer #metoo och pojkvännen utmanar henne: "om du verkligen talar sanning så borde du ju gå ut i media nu?"

Elementärt, käre Watson.
Citera
2017-11-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
I min värld har alla ett ansvar för sig själva. Hon har två ben. Dessutom vältränade. Det enda hon behöver göra är att gå därifrån.

Varför gjorde hon inte det? Blev hon hypnotiserad? Förklara för mig utan att vara så jävla överlägsen.

Om jag verkade överlägsen i mitt svar (ber om ursäkt för det) var det för att du var respektlös i ditt svar på mitt första inlägg. Jag ville egentligen bara få fram att om en kvinna säger nej måste det respekteras, hur det än kliar och värker i kuken. Och att "bara gå därifrån" är inte så enkelt som det kan låta. Det handlar väldigt mycket om ett psykologiskt spel där kvinnan oftast är i klart underläge.
Läser du alla inlägg i den här tråden hittar du en del riktigt vettiga och nyanserade inlägg bland alla som enbart skyller allt på Hjelmer.
Om Hjelmer hade varit din lillasyster - hade du varit lika förlåtande mot våldtäktsmannen då? En hypotetisk fråga, visst, men ändå relevant.
Citera
2017-11-23, 15:17
Avstängd
Moa's instagramkonto fylls just nu utav kommentarer från upprörda baptisthäxor som försvarar historien med hull och hår så fort det ifrågasätts av någon i flödet
Citera
2017-11-23, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Karln kanske vill se om Moa står vid sin version genom att gå ut med den offentligt nu när #metoo rasar för fullt...

Jo, precis, det är det man vill när man misstänker att ens flickvän varit otrogen mot en. Att hela Sverige får höra talas om det och folk på Flashback börjar snacka...
Citera
2017-11-23, 15:18
Medlem
U*rb*m känns som en lågoddsare, samma klubb,gift o dricker alkohol(iofs inget om GM intagande av alkohol). Hjelmer druckit för mycket, GM erbjuder sig att följa/leda Moa till hotellet. Känns som om ett solklart sexuellt utnyttjande/våldtäkt. Moa hade ett tränings/vänskaps förhållande till GM . Hon är dessutom trovärdig och inget tidigare förhållande (känt) med GM

Gm erbjöd sig att följa den packade unga tjejen till hotellet för att hon tryggt skulle komma till sitt rum? Planen var nog att sätta på en halvt medvetslös ung tjej, alltså utnyttjande/våldtäkt.

Fråga er själva varför skulle Moa Hjelmer vilja förstöra livet för en oskyldig människa, ev. få någon oskyldigt dömd för våldtäkt? Alla paranoida pojkvän/ångrade sig versioner är ju helt sanslöst löjeväckande, speciellt 6 år efteråt.

Våldtäkter kan se olika ut, reaktionerna kan skilja sig åt, chock,skam etc.

Men som vanligt kommer de hänga ut några våldtäktsmän, medans merparten klarar sig undan, sedan faller allt i medveten glömska.
Senast redigerad av Priotaire 2017-11-23 kl. 15:26.
Citera
2017-11-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Om jag verkade överlägsen i mitt svar (ber om ursäkt för det) var det för att du var respektlös i ditt svar på mitt första inlägg. Jag ville egentligen bara få fram att om en kvinna säger nej måste det respekteras, hur det än kliar och värker i kuken. Och att "bara gå därifrån" är inte så enkelt som det kan låta. Det handlar väldigt mycket om ett psykologiskt spel där kvinnan oftast är i klart underläge.
Läser du alla inlägg i den här tråden hittar du en del riktigt vettiga och nyanserade inlägg bland alla som enbart skyller allt på Hjelmer.
Om Hjelmer hade varit din lillasyster - hade du varit lika förlåtande mot våldtäktsmannen då? En hypotetisk fråga, visst, men ändå relevant.

Psykologiskt spel? Underläge? Ja du, sådant är livet. Reklam till exempel bygger på sådana mekanismer.

Men varför är gruppen män skyldiga just till kvinnors okunskap om att många män vill ligga med vackra unga kvinnor? Pga att hennes föräldrar samt politiska ledare försummat att lära henne det olämpliga i att frivilligt sova över ensam hos flörtiga äldre män.

Lillasyster? Varför tar du in något helt irrelevant, och känslomässigt? Kan du inte diskutera vuxet och sakligt, trots att du antagligen inte kan säga nej till sådant du inte vill och därför skyller din brist på helt oskyldiga män.
Citera
2017-11-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Svar: pojkvännen har alltid varit tveksam till om det verkligen var våldtäkt, Moa har levt med lögnen under alla dessa år. Plötsligt kommer #metoo och pojkvännen utmanar henne: "om du verkligen talar sanning så borde du ju gå ut i media nu?"

Elementärt, käre Watson.

Låter som en supersnubbe du målar upp... "Antingen berättar du om din hemska upplevelse för hela svenska folket men jag kommer i alla fall tro dig, eller så håller du tyst så lämnar jag dig".

Vet inte om de fortfarande är ett par, men om din teori stämmer hoppas jag att de inte är det längre.
Citera
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
I min bok så är det våldtäkt först när just fysiskt tvång används för att få sex eller utpressning...

Nä fröken Hjelmer begick nog ett snedsteg som uppdagades för pojkvännen och därav storyn att hon blivit våldtagen...
Ingen bryr sig om din bok. Faktumet är att våldtäktsoffer ofta blir paralyserade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Ibland kan jag fan önska tillbaka lite vanlig hederlig jävla sedlighet bland kvinnor. Som tjej följer man inte med en snubbe man inte känner in på hans hotellrum. Vad fan tänker hon sig ska försiggå där? En diskussion om olika spikskor? Samma sak i andra metoo-historier. "Vi hamnade hemma hos honom..." O s v. Vad har gjort dagens kvinnor så jävla naiva? Det här ursäktar så klart inte svinigt mansbeteende men vad är det som formar den här oskuldsfulla uppfattningen hos kvinnor? Ska man tro deras egna berättelser har de blivit taffsade på sen barnsben. Blivit kallade hora sedan lågstadiet. Fått parera menande blickar och skamliga förslag mest för jämnan. Sen går de in och sätter sig på sängen i ett främmande jävla hotellrum.

Nu ingick de i samma lag. Så nog kände de varann
Citera
2017-11-23, 15:24
Medlem
Hon måste göra en polisanmälan. Som det är nu skyddar hon honom vilket är befängt. Andra kan också ha utsatts och andra kan vara i risk att utsättas.
Citera
2017-11-23, 15:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigslicer
Många här verkar tycka att Moa H har sig själv att skylla. Här är en bra artikel. Möjligen kan den få nån av er att ändra uppfattning, även om jag tvivlar.

Allt är inte svart eller vitt. Man kan fördöma övergrepp OCH samtidigt påpeka att offret har försatt sig i en situation som hon borde förstått var olämplig och riskfylld. Jag menar, att i berusat tillstånd följa med en man till hans hotellrum ... Varför, liksom? Hon var inget litet oskyldigt barn heller, utan en vuxen kvinna som rimligtvis bör ha förstått vilka signaler det sände ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in