2017-12-05, 15:35
Medlem
Obskyrdelfins avatar
Härligt och stoor eloge till Putin/ Ryssland och deras tungrodda/ mödosamma uppgift som nu efter 3 långa år av bistånd / militära anfall lyckats driva ut satanisterna från pedofilkulten Isis.

Att återvända till sitt kära hem efter år av devasterande krig för att äntligen få återse sitt hemland/ fosterland och delta i det stora återuppbyggandet borde vara en brinnande längtan i varje normal människas hjärta, precis som människor gjort i alla tider då fosterhemmets jord plågats av krig. (Se exempelvis på européer efter andra världskriget)

Så, när kommer vi få se gratulationer i Svensk media för den stora segern? / filmer/ bilder ifrån firandet ?
Citera
2017-12-05, 15:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.Hatt
Vad skall nu Lidingö kommun göra med tre tomma bostadsrättslägenheter som kostat 14 miljoner?
Saltsjöbaden var det. De kan sälja dom med en nettoförlust på minst 1 miljon.
Citera
2017-12-05, 15:46
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Konstigt att både berlin och tokyo kunde byggas upp efter andra världskriget.
Och du ser ju hur dom städerna ser ut idag, om folket flyr så kommer det aldrig kunnas bygga upp därför borde dom återvända hem och hjälpa sitt land att bygga upp det igen
Det kan tyckas så, men här handlar det till större del om desertörer än "flyktingar", har väldigt svårt att tänka mig att dessa ens är välkomna tillbaka till Syrien, OM de nu mot all förmodan skulle välja bort den "svenska modellen" av livslångt försörjningsstöd utan något sorts krav på motprestation.
Citera
2017-12-05, 15:48
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Det kan tyckas så, men här handlar det till större del om desertörer än "flyktingar", har väldigt svårt att tänka mig att dessa ens är välkomna tillbaka till Syrien, OM de nu mot all förmodan skulle välja bort den "svenska modellen" av livslångt försörjningsstöd utan något sorts krav på motprestation.

Man hör hela tiden hur stolta dom är över sitt land osv, om man är stolt över sitt land så kan man ju flytta hem igen och bygga upp sitt land. Men det kanske är som du säger dom har det för bra i sverige där dom får bidrag utan att behöva röra fingret.
Citera
2017-12-05, 15:53
Medlem
Burma har med våld tvingat 500 000 Ruhingier att lämna landet. Tror Mp hittar nya folk att ojja sig över. Det gäller att destabilisera Sverige.
Citera
2017-12-05, 15:58
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
De flesta kommer ju inte från syrien iallafall.
Om alla skulle kommit från länder som syrien istället för somalia,gambia,marocko osv så skulle vi haft mindre andra problem i samhället.
Och syrier brukar va duktiga entreprenörer så skulle hellre sett att de stannat än somalier som bara skapar problem.

deras "entreprenörskap" har vi sett i Södertälje. finns inga muslimer där i princip, brotten begås av syrier - kristna syrier. därmed inte sagt att jag stödjer somalierna. Afrikas ziggar.
Citera
2017-12-05, 16:02
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Man hör hela tiden hur stolta dom är över sitt land osv, om man är stolt över sitt land så kan man ju flytta hem igen och bygga upp sitt land. Men det kanske är som du säger dom har det för bra i sverige där dom får bidrag utan att behöva röra fingret.

känner massor av syrier och de säger att de hellre bor i sverige än i tyskland. svårare i tyskland med krav för att kunna få tillgång till systemen. de flesta säger sig gilla landet tyskland bättre men S vinner överlägset i frikostighet. kul att höra dessa resonemang.

we are doomed!
Citera
2017-12-05, 16:04
Medlem
Dags att åka hem nu, ni behöver inte komma tillbaka
Citera
2017-12-05, 16:11
Medlem
pizzaslajsens avatar
De som tror att Syrierna kommer att återvända har inte riktigt grepp om verkligheten.

För det första så är merparten av Syrierna anti-Assad och även om jag har stor respekt för honom och för det han gjort för den kristna civilisationen i Syrien så är han ändå en ledare som inte kommer att se mellan fingrarna vad gäller dessa terrorvurmare och detta är syrierna fullt medvetna om. Möjligen kan saker och ting ändras om Ryssland går in som en garant (Vilket även det inte är fullt förtroendegivande) för att återvändande syrier från den andra sidan inte riskerar att råka illa ut. Säger inte att jag håller med men man måste vara realistisk i dessa situationer.
Citera
2017-12-05, 16:14
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Burma har med våld tvingat 500 000 Ruhingier att lämna landet. Tror Mp hittar nya folk att ojja sig över. Det gäller att destabilisera Sverige.

När MP åker ur riksdagen kan man äntligen dra en lättnadens suck.

Man tyckte de var lite skeva när V8- och bottenfärgs-Åsa gick emot allt vad partiet sade sig värna om. Sen blev de de utarmade skattekistornas lordar.
MP ett enfrågeparti där den isolerade enskilda frågan inte avspeglar sig i partinamnet.
Citera
2017-12-05, 16:16
Medlem
[quote=Obskyrdelfin|62524127]Härligt och stoor eloge till Putin/ Ryssland och deras tungrodda/ mödosamma uppgift som nu efter 3 långa år av bistånd / militära anfall lyckats driva ut satanisterna från pedofilkulten Isis.

Att återvända till sitt kära hem efter år av devasterande krig för att äntligen få återse sitt hemland/ fosterland och delta i det stora återuppbyggandet borde vara en brinnande längtan i varje normal människas hjärta, precis som människor gjort i alla tider då fosterhemmets jord plågats av krig. (Se exempelvis på européer efter andra världskriget)

Så, när kommer vi få se gratulationer i Svensk media för den stora segern? / filmer/ bilder ifrån firandet ?[/QUOTE]

Det ser ut som det råder mörkläggning i media. Freden i Syrien kanske kommer att klassas som fake news för att invandrarna ska stanna
Citera
2017-12-05, 16:17
Medlem
CaptainBlueshearts avatar
Vladimir Putin kan man som vanligt lita på. En karriär inom KGB/FSB är en garanti för att man har den bästa informationen. Hur den ska användas är en politisk fråga och personligen blir jag aldrig klok på vad Putins politik är.

Ryssland som supermakt? Kanske. Ryssland som garant för världsfred. Möjligen. USA kan altid använda frihetsbegreppet vid militära interventioner (även om ingen skulle tro på det) men vad kan ryssarna använda nu när kommunismen är avskaffad. Kanske fredsskapare ändå.

Att välja mellan ett sönderbombat Syrien och ett hyfsat välordnat och hyfsat demokratiskt Sverige kanske är svårt. Jag vet inte, jag har aldrig behövt fly, jag har aldrig blivit hotad till livet, jag har aldrig förlorat allt utan hopp om att få något tillbaka.

Överskottet på unga män i Sverige kommer helt klart att skapa fler problem. Den som inte kan läsa kan inte förstå. Jag vill inte ha dem här men realistiska sätt att skicka ut folk från Sverige lyser med sin frånvaro. Att vara mordisk och förbannad åstadkommer ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in