2017-12-06, 21:55
Medlem
Har gymmat nu i cirka 1 månad och målet är att få ned magen. Kör 3 dagar gym i veckan. Brukar börja med att springa i löparbandet som en hund tills mätaren ungefär visat att jag tappat 500 Kcal och sedan gör jag någon sort form av styrketräning. Vägde 75 kg innan och nu skiftar vågen mellan 72-74 beroende på om jag har hungrig eller mätt. Tycker inte jag ser resultat, eller tar det sin tid? Kanske jag som är för på viktvågen och för ivrig eftersom jag alltid vill se resultat så fort?
Citera
2017-12-06, 21:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Cirka 1 månad!? Det tar sin tid. Länge än 1 månad. Du kommer först se resultat om du hänger i om ett halvår. Men häng just i det tar sin sina tid.
Citera
2017-12-06, 21:59
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makan1
Har gymmat nu i cirka 1 månad och målet är att få ned magen. Kör 3 dagar gym i veckan. Brukar börja med att springa i löparbandet som en hund tills mätaren ungefär visat att jag tappat 500 Kcal och sedan gör jag någon sort form utav styrke träning. Vägde 75 kg innan och nu skiftar den mellan 72-74 beroende på om jag har hungrig eller mätt. Tycker inte jag ser resultat, eller tar det sin tid? Kanske jag som är för på viktmätaren och för ivrig eftersom jag alltid vill se resultat så fort?

I början av viktnedgången är det främst vätska som förloras, vilket inte alltid syns i spegeln. Sen är det inte ovanligt att man själv blir "blind" eftersom man ser sig själv varje dag. Vissa väljer att ta bilder, för att jämföra med senare, eller så kan man ta måttbandet och mäta på olika ställen. Men som sagt, i början är det främst vätska. Fortsätter du ligga på kaloriunderskott så kommer vikten gå nedåt, hur snabbt den går ner beror på hur stort underskott du lägger dig på.
Citera
2017-12-06, 22:11
Medlem
Tålamod tålamod
Citera
2017-12-06, 22:14
Medlem
Du ska äta mindre. Träning ger nästan ingen viktminskning alls, bygger du muskler går det åt andra hållet. Ett äpple är 100 kcal, en banan 200. Ett Big Mac mål ger över 1000. Du får alltså "springa som hund" två gånger för att kompensera ett sånt mål. Kroppen är helt enkelt djäkligt effektiv på att omvandla mat till energi, vilket innebär att du i princip måste springa marathon för att gå ner i vikt, om du inte justerar vad du äter samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in