2017-12-09, 00:44
Medlem
bizquitos avatar
Hej!

Jag har mått väldigt dåligt och tagit de mesta inom psykmediciner, ssri, neuroleptika, ångestdämpande och sömnmediciner. Plötsligt kom jag till en insikt att jag inte kommer vidare i mitt mående och lider som fan av alla dessa bieffekter som psykmediciner har. Så jag lade in mig på sjukhus och sa till läkaren att jag ville ta bort alla mediciner. Så det blev en månad där och jag trappade ut allt skit. Efter det blev jag som en ny människa, inte en zombie längre

Deppressionen är ju tyvärr fortfarande kvar. så nu har jag blivit väldigt intresserad av hitta alternativmedicin som kanske fungerar. Har hört att just johannesört ska vara lika kraftig som en ssri medicin, samt att valeriana ska vara bra för sömnen.

Så nu frågan till er kära Flashbackare: Går det att få alternativamediciner t.ex. johannesört på recept av läkaren?
Citera
2017-12-09, 01:08
Medlem
Entekopps avatar
Nej bara köpa i hälsokostbutik lr på nätet
Citera
2017-12-09, 01:27
Medlem
bizquitos avatar
Nej bara köpa i hälsokostbutik lr på nätet

Okej tack så mycket då vet jag!
Citera
2017-12-09, 01:44
Medlem
ManJuices avatar
Vill du ha maximal nytta av dessa växter gör en tinktur istället för att bara koka te.

Instruktion:
Köp 50-procentig vodka eller annan neutral starksprit.

Fyll en glasburk med en tredjedel av torkade växtdelar och två tredjedelar av spriten. Stäng locket.
Lagra i ca. 4-6 veckor. Rör om då och då första dagarna.

Sila av och spara. Nu har du en produkt likvärdig (om inte bättre) den som säljs som medicin på recept.
Citera
2017-12-12, 16:47
Medlem
Hur länge åt du psykmedicinen?

Om naturmedicin kan du googla ayurveda, om du vill.
Citera
2017-12-15, 14:40
Medlem
Citat:
Så jag lade in mig på sjukhus och sa till läkaren att jag ville ta bort alla mediciner. Så det blev en månad där och jag trappade ut allt skit. Efter det blev jag som en ny människa, inte en zombie längre

Vad tillhör du för landsting, här måste man i stort sett vara väldigt dålig för att komma in på sjukhus, och sjukhus/läkare sysslar här inte med avvänjning utan med tillvänjning.

Om jag säger till en läkare att jag skulle vilja ta en alternativ medicin så avråder han mig direkt och säger att det är inte bevisat och det är ingen som blir bra av detta men tron gör gör mycket och sä babblar han på om hur bra hans medicin är och att det inte finns några bieffekter. Sedan säger han att de skriver så mycket dumt på internet och där kan vem som helst skriva vad som helst utan substans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in