2017-12-10, 13:32
Medlem
iSvempas avatar
Jag hittar ingen ämnesrubrik för skrivare eller under Programvara Mac OS så jag lägger mitt tips här.

Jag kör på en iMac mid 2011 High Sierra och en bläckstråleskrivare i flera år som äter färgpatroner som kostar runt 800:- att byta ett par gånger om året. När man kollar få man fram att 99 procent av utskrifterna görs på A4 med svart/vitt, så jag testade med att bara ha stora patronen den med svart färg och den fungerade perfekt i ungefär ett år tills den vägrade och skrek efter alla patroner.

Jag köpte därför en ny Laser Jet skrivare med bara svart/vita utskrifter.

Jag lekte lite med scannern för att se om scannade färgfoton kom ut svart/vita eller om dom kom ut med originalets färger.
Till min stora förvåning är det exakt samma färger med samma upplösning som originalet.
Jag testade att dra in bilden i ett mejl som jag skickade iväg till mig själv och där låg bilden snyggt och prydlig med alla färger.
Det går tydligen att använda färgfoton om man först scannar in dom och skickar dem som bifogad bild.
Jag testade att skriva ut ett färgfoto men då kom den ut som svart/vit.
Citera
2017-12-10, 17:46
Moderator
vhes avatar
Värdelös rubrik. Att en kombinerad skrivare+scanner som endast kan skriva ut svartvitt fortfarande kan scanna färg är inte direkt revolutionerande, och troligen tydligt beskrivet i produktspecifikationen. Om du fortfarande tycker att detta är värt att diskutera, pussla ihop en bättre rubrik, posta under (FB) Hårdvara: PC (då det rör hårdvara/kringutrustning) och hoppa över e-mail-snurrerierna. De har verkligen inte med saken att göra.

Nätverk: fasta förbindelser --> Papperskorgen
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in