2019-09-21, 17:47
Medlem
Är det nån som vet om det finns en bättre bild på honom än den dåliga svart/vita passbilden?

Såg avsnittet i torsdags, och jag tror jag jobbat ihop med denna snubben, för typ 15 år sen...
Kände honom dock som Alex Aguilar då, men troligtvis hette han ju Alejandro, och åldern bör stämma oxå. Vääääldigt lik på bilden, men kan inte vara 100% säker, då bilden är rätt kass, och vi jobbade ihop för längesen, som sagt.
Vet att jag sett hans facebook för några år sedan, men nu när jag letade så fanns den inte längre.

Det som talar mest för att det är han, var att han fick kicken från jobbet för att ha gjort falska återköp, och jag har för mig att han hade ekonomiska problem/skulder, att det var därför han gjorde det. Minns inte så mycket detaljer kring det.
I övrigt minns jag honom som en trevlig sympatisk snubbe, vi tyckte synd om honom då och blev förvånade när det skedde.
Verkar ju som om han aldrig blev kvitt sina problem och han till sist blev extremt desperat.

Lite obehagligt när jag insåg att det måste vara han...
Citera
2019-09-26, 21:57
Medlem
TV3 dokumentär handlar om detta fallet ikväll
Citera
2019-09-27, 11:44
Avstängd
Vad hade han för sambo - svenska eller utländska?

Vad tycker hon - varför intervjuas inte hon?

Sen har naturligtvis alejandro hamnat i skiten genom sekten Reitans jävla slavkontrakt.
Citera
2019-09-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vad hade han för sambo - svenska eller utländska?

Vad tycker hon - varför intervjuas inte hon?

Sen har naturligtvis alejandro hamnat i skiten genom sekten Reitans jävla slavkontrakt.

Hans sambo är 'helsvensk', ett år äldre och var redan då legitimerad psykolog, de har 2 små barn ihop. Men största sannolikhet är hon väl tillfrågad och har inte velat medverka i programmet. Det skulle inte jag heller vilja..
Hela FUP:en finns i tråden. Intressant läsning!
Citera
2019-09-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike13
Gick i samma klass i högstadiet, tränade friidrott med honom, vill minnas att han var från Mexico.
Inte för att det spelar så stor roll i sammanhanget, men ändå.
Är lite nyfiken, hur var han som person?
Citera
2019-09-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Tänk att det tog honom ett år att komma på en så dålig? förklaring.
Hahahahahahahaha o han hade fortfarande inte kommit på va han skulle göra med kroppen under den tiden
Citera
2019-10-01, 18:57
Medlem
Var det på McDonalds du jobbade med honom?
[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av an0ther0ne
Är det nån som vet om det finns en bättre bild på honom än den dåliga svart/vita passbilden?

Såg avsnittet i torsdags, och jag tror jag jobbat ihop med denna snubben, för typ 15 år sen...
Kände honom dock som Alex Aguilar då, men troligtvis hette han ju Alejandro, och åldern bör stämma oxå. Vääääldigt lik på bilden, men kan inte vara 100% säker, då bilden är rätt kass, och vi jobbade ihop för längesen, som sagt.
Vet att jag sett hans facebook för några år sedan, men nu när jag letade så fanns den inte längre.

Det som talar mest för att det är han, var att han fick kicken från jobbet för att ha gjort falska återköp, och jag har för mig att han hade ekonomiska problem/skulder, att det var därför han gjorde det. Minns inte så mycket detaljer kring det.
I övrigt minns jag honom som en trevlig sympatisk snubbe, vi tyckte synd om honom då och blev förvånade när det skedde.
Verkar ju som om han aldrig blev kvitt sina problem och han till sist blev extremt desperat.

Lite obehagligt när jag insåg att det måste vara han...
Citera
2019-10-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisface
Var det på McDonalds du jobbade med honom?
[/quote]

Nej, en elektronikbutik.
Citera
2019-10-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag har tyvärr erfarenhet av lukten av en människa i förruttnelse, och kan säga att det är den sjukt äckligaste lukt man kan föreställa sig. Jag kan inte förstå hur han kunde åka med kroppen i bilen ett helt år, vilket han enligt pressen gjort.

Synnerligen udda historia, som jag missat.

Att kroppen/delarna låg i bilen i ett år och stank och drog till sig flugor verkar helt osannolikt. Allt måste ju ha ruttnat klart efter några månader.

Flugorna bör väl inte vara intresserade i ett år...
Citera
2021-04-07, 05:00
Avstängd
fearreapers avatar
Finns fup ?,
Citera
2021-04-07, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Finns fup ?,

Du kan också fråga här: (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Senast redigerad av Whythough 2021-04-07 kl. 05:42. Anledning: Lade till citat
Citera
2023-09-08, 14:43
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oniram
"Rättegångspodden" har gjort 2 avsnitt om fallet, släppts nu i veckan. Inte läst så mycket om detta innan och inte läst FUP eller dom så för mig var mycket ny info!

vad var det mordet kallades för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in