2017-12-13, 18:38
Medlem
Som rubriken lyder, vilka erfarenheter har ni och vilka märken eller styrkor föredrar ni?

Jag tar Tevas Stesolid som exempel. Deras fem milligrams tabletter smakar riktigt beskt och kemiskt medan 10 mgs versionen är relativt smaklös och lite söt. Jag ska därför be min läkare skriva ut 10 mg i fortsättningen då jag många gånger tar dem sublingualt när nöden kräver.

Ett annat exempel är Zopiklon och Imovane. I det fallet spelar det ingen roll, substansen i sig är så kraftig kulinariskt osmakande, Imovane har åtminstone en filmdragering så man slipper smaken på färden mot magen.

Finns många andra generiska märken på stan där smaken hos samma substans och styrka varierar kraftigt. Listan är lång och fyll gärna på så att vi pillerknaprare kan mumsa i oss vår medicin utan otrevliga "hjälpämnen".
Citera
2017-12-14, 06:27
Medlem
Drinkycrows avatar
Tuggar du din benzo eller?

Är väl bara att svälja, så jävla mycket smak känner iallafall jag inte då, man kan ju skölja ner det med något liksom.
Citera
2017-12-14, 07:11
Medlem
kool-g-raps avatar
Alla xanor jag käkat smakar i alla fall lika kemiskt äckel medans alla ikto/rivotril etc jag käkat haft den goda "mint" smaken. Samma med alla olika imovane förutom att orginalet är filmdragna för att inte smaka så mycket.
Citera
2017-12-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Tuggar du din benzo eller?

Är väl bara att svälja, så jävla mycket smak känner iallafall jag inte då, man kan ju skölja ner det med något liksom.

Om jag har grov ångest och panik brukar jag tugga tabletten i kanske 3-4 bitar och sen låta resten absorberas av slemhinnorna under tungan, s.k. sublingual administrering. Skyndar på effekten avsevärt, även om en viss del också är rent psykiskt.
Citera
2017-12-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Alla xanor jag käkat smakar i alla fall lika kemiskt äckel medans alla ikto/rivotril etc jag käkat haft den goda "mint" smaken. Samma med alla olika imovane förutom att orginalet är filmdragna för att inte smaka så mycket.

Fick tag i stavar för många år sedan som varit extremt lika äkta Xanax, misstänker att dem också var det.
Dessa var iaf relativt lätta att dela och smakade lätt kemiskt, sött och mjöligt. Inte alls lika påtagligt beska som de flesta andra varianter av alprazolam man stött på..

Ikto är definitivt favoriten i smak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in