Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-08-14, 21:44
  #37
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nej Stigson tjänstgjorde med Per Hall den aktuella kvällen, i radiobil 1227.
När larmet om skjutningen gick så satt dom inne på station, VD1.
När Gösta Söderström slutligen meddelade vem offret var, gav dom sig ut på stan...

Källa: Förhör med Per Hall

Stigson har således alibi, eller så måste även Per Hall vara inblandad.

Jag tror 8698 har andra bevekelsegrunder här för detta utpekande..

Jag tar dig på orden, att GS har alibi av PH och förmodligen av fler inne på VD1. Så man undrar ju vad den här tråden handlar om?
Citera
2020-08-15, 00:32
  #38
Medlem
graniten1s avatar
8698,

Vore intressant att få höra hela versionen av dig nu när det finns tid för det. Vi vet inget som pekar mot det hållet, att Göran S är gärningsmannen, men om du nu är hans son så vore det väldigt angeläget att få speciell information om dådet.

Mvh Graniten1
Citera
2020-08-15, 11:15
  #39
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag tar dig på orden, att GS har alibi av PH och förmodligen av fler inne på VD1. Så man undrar ju vad den här tråden handlar om?

Ja, nej de var sannolikt inte ensamma där på VD1 heller. Och vidare, om än efter skotten, så har de träffat kollegor "ute på stan" i jakten på mördaren.

Här är förhören med PH:
A 14207-2 från 1986-04-08
https://drive.google.com/file/d/1bqf...pmk_PZzzO/view

EEE 11435 från 1989-04-10
https://drive.google.com/file/d/1Omu...X3Mbpa6px/view

DC 15187 från 1993-06-09
https://drive.google.com/file/d/1F91...uKvQmcMfx/view
Citera
2020-08-15, 20:35
  #40
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, nej de var sannolikt inte ensamma där på VD1 heller. Och vidare, om än efter skotten, så har de träffat kollegor "ute på stan" i jakten på mördaren.

Här är förhören med PH:
A 14207-2 från 1986-04-08
https://drive.google.com/file/d/1bqf...pmk_PZzzO/view

EEE 11435 från 1989-04-10
https://drive.google.com/file/d/1Omu...X3Mbpa6px/view

DC 15187 från 1993-06-09
https://drive.google.com/file/d/1F91...uKvQmcMfx/view

Ja, GS kan vi nog stryka. D v s om inte hela VD1 är insyltade i mordet på OP samt stora delar av Södermalms vaktdistrikt. Det ser jag som föga troligt. Däremot är jag helt övertygad om att en liten grupp Norrmalmspoliser rent operativt utfört mordet samt haft hjälp av vissa vid Södermalm. Jag är mer säker på det än på motivet. Skräck för Sovjetunionen ligger väl närmast tillhands och OP:s Moskvaresa.
Citera
2021-08-13, 07:23
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag tar dig på orden, att GS har alibi av PH


Så hans kollega och barndomsvän ger honom alibi. Sedan går dem och arbetar som närmaste kollegorna under de kommande 30 åren.


Då är han ju alltså helt oskyldig(Göran Stigson). Han har ju alibi. Dessutom kunde det ju inte varit polisen, för det är ju deras jobb att skydda folket och inte döda dem. Wooi
Citera
2021-11-08, 01:09
  #42
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8698
Så hans kollega och barndomsvän ger honom alibi. Sedan går dem och arbetar som närmaste kollegorna under de kommande 30 åren.


Då är han ju alltså helt oskyldig(Göran Stigson). Han har ju alibi. Dessutom kunde det ju inte varit polisen, för det är ju deras jobb att skydda folket och inte döda dem. Wooi

Jag tror faktiskt att du är något på spåren. Även om du kanske själv tror att du vet.

Han är nog inblandad i mordet ja, men inte som gärningsman.

Vittnet Birgit Dahlström har ju träffat på både han och Per (vilket de också bekräftat i eget vittnesmål).

Hon informerade dem om en tidigare iakttagelse av en man på Snickarbacken (sannolikt GM eller GM:s medhjälpare).

Kan du komma med något konkret som din far har berättat för dig? Som ingen annan eller få personer vet?

Om inte här kanske du kan PM:a?

Tycker du skriver intressanta saker...
Citera
2022-09-01, 08:39
  #43
Medlem
Meh, tycker vi kan låta det vara.. Emeperor Palpatine är begravd, vad är egentligen meningen med att förfölja och jaga hans mördare och Sveriges hjälte? Om inte för att springa Palmespökets och sossarnas/Wallenbergs ärenden, alltså..

Meningen, för mig, är och var alltid att helt enkelt tvinga fram positionerna för dem på Sveriges och folkets sida, eftersom deras främre led uppenbarligen idag är helt.. lobotomerade? Nej, jag talar inte nödvändigtvis om min egna far eller hans närmsta, men se på militären och polisens ledare, där finns ju liksom absolut ingenting att hoppas på - Wallenbergarkritter allihop. Vi vet ju liksom idag hur polis, militär, SÄPO.. alla vet att dem fullt ut vet att dem själva sitter på bevis som kan bura in exakt hela svenska eliten och därifrån nästan alla världens värsta globalister. Idag VET vi ju liksom att Sverige är epicentret/kärnan för djupa staten..

Men vet inte "folket" om polisens faktiska makt och resurser och därför pressar polis/militär så kan inte dem pressa uppåt, ... , ... oerhört viktigt att förstå. Jag förespråkar inte att vi, som fria människor som försöker förbättra världen, ska ge oss på polisen på gatan eller reservmilitären på hans altan när han står å grillar ribs och dricker mellanöl medans Ragnarrök tar fart.. men jag menar definitivt på att vi ska ta reda på var dem bor, och vara beredda på det.


Sen för alla "privatspanare" som nu inser att dem lagt hela sitt livs hobby-tid på trams.. Det var ert egna val. Demokratin och samhället har alltid(så vitt jag förstår) varit en illusion man enkelt kunna genomskåda om man bara velat/vågat. Sitter man år 2022 och inte ens kan erkänna att idén om att Palme var folkets hjälte och att det var någon ond makt som försökte döda demokratin/det goda så.. pls.. gå å lägg er i ett djupt hål nånstans. Palme-familjen är ju stereotypen på en "judisk adelsfamilj" som av "filantropiska" skäl vill hjälpa människan och samhället. Fast sen då alltså egentligen är satanister och pedofiler, rakt igenom.


Sveriges största historiska händelse är bara toppen på ett isberg, hela isberget är en ren teater..


De Fria / Carl Norberg har ju liksom inte fel i en enda sak de tar upp. Dem håller er dock oerhört korta på helhetsbilden, men, det är ju en bit dit, också..


"världens största stingoperation "
Citera
2022-09-02, 23:59
  #44
Medlem
kompakt-utseendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8698
Meh, tycker vi kan låta det vara.. Emeperor Palpatine är begravd, vad är egentligen meningen med att förfölja och jaga hans mördare och Sveriges hjälte? Om inte för att springa Palmespökets och sossarnas/Wallenbergs ärenden, alltså..

Jag tror du själv vet varför vi inte kan låta det va, även om varken du eller jag tror vi kan nå 100% gärningsbeskrivning, så kan du inte INTE göra något.

Det är via detaljerna vi bygger upp, detaljer som du kanske sitter på, som vi vill ta del av! Tro mig, till synes små detaljer kan vara viktiga.
Citera
2022-10-01, 00:23
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompakt-utseende
Jag tror du själv vet varför vi inte kan låta det va, även om varken du eller jag tror vi kan nå 100% gärningsbeskrivning, så kan du inte INTE göra något.

Det är via detaljerna vi bygger upp, detaljer som du kanske sitter på, som vi vill ta del av! Tro mig, till synes små detaljer kan vara viktiga.


Han har egentligen sko-storlek 45, men använder oftast 44. Vad detta beror på vet jag inte, om det är för att han alltid är beredd på att snabbt komma undan ett lönnmord eller inte det är svårt att säga.

Något jag däremot vet är att Göran Stigson sköt Olof Palme. Och han vill inget hellre än att du ska veta.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback