Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-07, 02:19
Medlem
8051arbasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Troligen har han likt 299 andra i åldrarna 0-35 dött av plötsligt hjärtstopp, det dör nämligen runt 300 personer i ålderskategorierna 0-17 och 18-35 varje år (100 i den första kategorin och 200 i den senare)
Den intressantaste siffran:
Citat:
En beräknad årlig incidens för plötslig hjärtdöd blir ca 1/100 000 barn och 1,5/100 000 unga vuxna, vilket är i paritet med data från Danmark (1,9/100 000), som dock inkluderade fall av plötslig hjärtdöd utan hjärt–lungräddning [3].
Citera
2018-01-07, 09:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8051arbast
Den intressantaste siffran:

Vilket står med i mitt citat...läs hela citaten nästa gång
Citera
2018-01-07, 18:42
Medlem
VonKnorrens avatar
Poängen med att folk gillar Rabani är inte att han var utbildad journalist, att han hade särskilt unika tankar eller exceptionella idéer.
Utan precis som andra har påstått så är syftet med det han gjorde är att visa hur en del aktivt
Jobbar med att tysta meningsmotståndare, och visa på vilka väldiga tillgångar många av de som arbetar med det här har. Exempelvis det här bolaget Aschberg driver som har polisen som kunder och har tillgång till alla brottsregister är ju helt bisarrt. Han är väldigt proaktiv i detta och tydlig och om något skulle utmärka just honom jämfört med andra är det just hans civilkurage som är långt mycket mer än de flesta andras.

Att jämföra honom med en nobelpristagare som någon gjorde tidigare i tråden visar exakt hur mycket hans reportage stör vissa människor.

Sen att det finns folk här i tråden som springer Aschbergs ärende. @Paritet och @polpot - vad får ni betalt av Aschberg för att skriva inlägg för att rädda hans anseende? Ett självporträtt av hans rödplufsiga fyllenylle? Good luck guys!
Senast redigerad av VonKnorren 2018-01-07 kl. 18:55.
Citera
2018-01-08, 22:06
Medlem
PolPottss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorren
Sen att det finns folk här i tråden som springer Aschbergs ärende. @Paritet och @polpot - vad får ni betalt av Aschberg för att skriva inlägg för att rädda hans anseende? Ett självporträtt av hans rödplufsiga fyllenylle? Good luck guys!

Polpotts om jag får be.

Jag skiter i Aschbergs anseende. Jag tycker det är bra att hans smutsiga Expo exponeras. Jag tycker däremot att det är rätt att vi håller lite vettig nivå på tråden. Mord? Njae.... Där fallerar tråden GROVT.

Det är min enda invändning. Vill varken smutskasta Bechir eller hylla Robban.
Citera
2018-01-10, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolPotts
Polpotts om jag får be.

Jag skiter i Aschbergs anseende. Jag tycker det är bra att hans smutsiga Expo exponeras. Jag tycker däremot att det är rätt att vi håller lite vettig nivå på tråden. Mord? Njae.... Där fallerar tråden GROVT.

Det är min enda invändning. Vill varken smutskasta Bechir eller hylla Robban.

Människor har mördats för mindre i denna värld, men någon konkret bevisning finns väl inte?
Man kan konstatera att en plötslig hjärtrelaterad död är mycket osannolik för en 33 åring som är till synes frisk.
Citera
2018-01-10, 19:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bech33
Människor har mördats för mindre i denna värld, men någon konkret bevisning finns väl inte?
Man kan konstatera att en plötslig hjärtrelaterad död är mycket osannolik för en 33 åring som är till synes frisk.
Menar du att sannolikheten för att Aschberg mördat honom är högre än att han dött av plötslig hjärtdöd?
Citera
2018-01-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Menar du att sannolikheten för att Aschberg mördat honom är högre än att han dött av plötslig hjärtdöd?
Har jag skrivit det? Nej.

Allt man kan säga i avsaknad av konkreta bevis är att det är mycket osannolikt att dö av plötslig hjärtdöd i ung ålder. Dödsfallet skedde i samband med en tidpunkt då han skulle släppa viktigt material, vilket man kan ha idéer om.
Citera
2018-01-10, 20:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Allt man kan säga i avsaknad av konkreta bevis är att det är mycket osannolikt att dö av plötslig hjärtdöd i ung ålder. Dödsfallet skedde i samband med en tidpunkt då han skulle släppa viktigt material, vilket man kan ha idéer om.
Ja. Vilka idéer har du?
Citera
2018-01-10, 20:49
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:

Så du menar att han sannolikt lever då eller?

Vet ärligt talat inte varför ni hakat upp er så mycket på hjärtfels-grejen. Finns många fler sätt att dö en naturlig död på.
Citera
2018-01-12, 06:37
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Vet ärligt talat inte varför ni hakat upp er så mycket på hjärtfels-grejen. Finns många fler sätt att dö en naturlig död på.
Det är rätt osannolikt att dö av hjärtfel i sömnen dagen innan man lovat att publicera något snaskigt; det är mer sannolikt att han blev tystad för att han blev för jobbig. Därmed inte sagt att det behöver vara just Arselberg som ligger bakom, snarare är det troligare att det bestämdes högre upp.
Citera
2018-01-13, 04:44
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
(FB) Bechir Rabani gör hembesök hos Diamant Salihu och Thomas Mattsson efter uthängningen
Finns inte ett uns av hat där!!!
Citera
2018-01-13, 08:27
Medlem
mikael_svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Finns inte ett uns av hat där!!!
Nej, det är ju det de alltid sagt, hatet ska alltid bemötas med kärlek. <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera