Citat:
Ursprungligen postat av
BambaNinja
Troll innan skrev du att detta var i paritet med mossads giftmördande.
Tråden/trådarna är verkligen fulla av troll. Trodde inte det var så här illa med nätet/Flashback. Som en person med viss insikt (tror jag mig ha) tycker jag det är skrattretande att så många på fullaste allvar tror att någon slags svensk Mossad har tagit sig in hos honom cirka 100 mil från Stockholm och giftmördat honom.
HERREGUD.
Det är väl ändå väldigt rationellt att döda honom, om man kan göra det utan att bli upptäckt förstås. Om man kan kontrollera rättsväsendets utredningar (samt medias granskningar) genom infiltration, så är det väldigt sannolikt att genomföra mord utan upptäckt. Att det går att infiltrera institutioner bevisas av den framgångsrika "marschen genom instutitionerna" som initierades iom 68-revolutionen.
Därutöver, varför skulle det vara osannolikt att någon åkte 100 mil (typ 5000 kr och två timmar) för uppgiften? Tusenfallt större monetära och tidsmässiga insatser står på spel, varför skulle denna minimala initiala kostnad spela roll?
Sen är det väl inte så att alla Mossadagenter alltid bor på annan ort, de bästa agenterna är väl välintegrerade för att kunna vara effektiva? Det fick jag lära mig i militären i alla fall, men du kanske kan lära mig hur det egentligen ligger till.