Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Finns många exempel på helt friska idrottsmän som plötsligt dör i sina bästa år.
Så varför skulle inte en knarkande kusinknullad arab dö vid 40?

Väldigt osmakligt... Finns inga som helst belägg för att han pundade, dessutom var han 33 år gammal, inte 40.
"Helt friska idrottsmän" har bevisligen tagit massor av smärtstillande medel innan de dött dessutom, är liksom en röd tråd. Finns hundratals historier om idrottsmän som gått från att vara en lovande talang till att vara beroende av opiater. BR drogade mig veterligen inte, han drack inte ens alkohol.
Utan några som helst problem med hjärta tidigare så dör man inte bara sådär.
Vet inte om det stämmer, men det nämndes tidigt i tråden att BR's pappa led av ett svagt hjärta också.
Det räcker att någon med ett svagt hjärta dricker en energidryck för mycket för att det ska ta slut.
Citera
2017-12-16, 17:10
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodoodoll
Du är en pajas, "jag och mina kollegor dödförklarar", haha, försöker du antyda att du har läkarutbildning?
Så illa som du läser och förstår tippar jag att du har grundskolekompetens.
Trollar man, till det krävs viss finess vilket du saknar.
Om mej, visst har gått "i livets hårda skola", har därför hårda nypor IRL. Är arbetarklass. Men stannade inte där och tyckte synd om mej själv. Tror det eller ej men har akademisk examen. Smart som fan är jag, skrattade ofta åt alla borgaridioter som trots avsaknad av begåvning tvingades av familjen till "högre studier".

Blev lite OT.
Ja jag har grundskolekompetens så du tippade rätt.
När du inte ens klarar av att förolämpa någon längre så kanske du borde sluta knarka eller logga ut...

Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Din genusvetenskapliga kandidatexamen imponera inte alls. En så ung person dör inte av hjärtinfarkt utan att ha en sjukdomshistoria. Näst intill omöjligt.
När dödsläkaren kommer hem till en bostad där någon dött så är det så gott som alltid hjärtat de skriver på attesten, om de inte ser en kniv instucken i kroppen. Obduktionen sker eventuellt senare beror på orten men är de inte särskilt misstänksamma blir det hjärtinfarkt även om det kan finnas ett flertal primära skäl som orsakade hjärtstoppet. Dem får man ytterst sällan veta något om. Leif G W har varit inte på att många mord passerar obemärkt.
Jag tror du missuppfattat något av mina inlägg på något sätt.
Men du har rätt i att det är ovanligt att så pass unga människor dör av hjärtinfarkt.
Att han skulle få en hjärtinfarkt eller ett hjärtstopp utan att han har ett tidigare konstaterat fel på hjärtat skulle vara mycket ovanligt och att han skulle få det utan att ha utsatt kroppen för fysiska påfrestningar är extremt ovanligt.
Dom flesta dödsfallen i den åldern sker i samband med fysisk träning eller tävling.
Nu vet vi inte om han hade något känt fel på hjärtat och hans närmaste har nog fullt upp med att sörja och det första dom tänker på skulle knappast vara att informera alla om detta.

Om det inte skulle vara något brott som ligger bakom så kommer det att vara upp till anhöriga om dödsorsaken kommer ut, ett obduktionsprotokoll är inte en offentlig handling.
Sen har jag ingen genusutbildning, pseudovetenskap intresserar mig inte.
Själv tror jag att det finns en naturlig förklaring till dödsfallet, men tidpunkten och det han grävt i ger ju en visst utrymme för andra teorier.
Citera
2017-12-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
De stämmer inte. Du är inte ens i närheten med dina påstående.

Däremot ska den ansvariga läkare sekretesspröva om den kan lämnas ut enligt OSL. Finns även en kammarättsdom där en advokat fick rätt att begära ut rapporten. (Mål 2254-16 kammarrätten i Jönköping)

Och nej. Det är inte ofta nära anhörig inte får titta på en obduktion.

Man kan ju undra vad för källor du använt för dina påstående......

Vet vad du menar, men ska förtydliga lite
Nära anhöriga får oftast ta del av rapporten, de får dock inte närvara och bevittna obduktionen.
Enligt FUP i LH-målet fick föräldrarna se bilder och läsa hela rapporten.
I detta fallet tror jag inte ens en obduktion påbörjats än.
Citera
2017-12-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Kan du ge nått exempel på människor som fått hjärtinfarkt på grund utav att de rökt gräs?

Hade en polare som dog i 20 års åldern av att hjärtat plötsligt stannade. Vet att han höll på en del med gräs. Visade sig att han även hade ett förstorat hjärta. Den kombinationen var antagligen dödsorsaken.
Citera
2017-12-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är det så ovanligt att under ett 60-årigt liv ha någon i sin närhet som tagit sitt liv? Hur många man "känner" tror du hinner dö om du delvis jobbar med kriminalitet under, säg, 30 år?
Du glömmer att Aschberg precis skickat ett mail till B.R och att B.R varit hemma hos honom.
Travkungen lurade Aschberg på ett scoop, visst det är inte omöjligt att travkungen var speltorsk och tog sitt liv.
Det är alltså inte bara några som han råkat känna som tagit sitt liv eller dött en naturlig död.
Citera
2017-12-16, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Väldigt osmakligt... Finns inga som helst belägg för att han pundade, dessutom var han 33 år gammal, inte 40.
"Helt friska idrottsmän" har bevisligen tagit massor av smärtstillande medel innan de dött dessutom, är liksom en röd tråd. Finns hundratals historier om idrottsmän som gått från att vara en lovande talang till att vara beroende av opiater. BR drogade mig veterligen inte, han drack inte ens alkohol.
Utan några som helst problem med hjärta tidigare så dör man inte bara sådär.
Vet inte om det stämmer, men det nämndes tidigt i tråden att BR's pappa led av ett svagt hjärta också.
Det räcker att någon med ett svagt hjärta dricker en energidryck för mycket för att det ska ta slut.

Kan bara angripa det du uppenbarligen inte har kunskap i. Det finns idrottsmän som har anlag för arytmier* och dylikt som blir triggade av träning. Fan har opiater med det att göra?

Resten är ganska magstarkt, hur vet du att han inte drogade. Ja det framstår för alla vid sina sinnes fulla bruk att detta är i paritet med dårar som sitter och skriker att Trump har räddat allt i deras , vad jag menar är att ni säger med all säkerhet att den här personen LEVDE mer hälsosamt än NÅGON annan på denna jord. Det är så ni omtalar det
Senast redigerad av BambaNinja 2017-12-16 kl. 17:18.
Citera
2017-12-16, 17:16
Medlem
Jag läste i en sluten grupp på ett forum att Bechir rabani skulle avslöja något tungt om R.A. Men att han hade blivit skrämd av något.

Någon som vet vad det kan tänkas vara?

Eller är det bara påhittat?
Citera
2017-12-16, 17:18
Medlem
Just konflikten mellan muslimer och judar har blivit ett hett ämne i Sverige.
Onekligen ett dilemma för PK-sfären att muslimer och inte nazzar utgör det största hotet och står för den hårdaste kritiken av det Sverige blivit.
PK-sfären vill inte ha kritiker som Bechir Rabani, de vill hellre lyfta fram figurer som Fatemeh Khavari och belöna henne med priser.
Citera
2017-12-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuck-Chorris
En intressant fråga är väl hur svensk mainstream media reagerat om random jude med kamera ringt på hemma hos någon i NMR, lagt upp video, och kort efteråt påträffats död?
jag är "relativt" ny på flashback och har följt med på div. trådar....men onekligen verkar det överskrida både dikten och fantasin så min slutsats blir tyvärr så här ser verkligheten ut......himmel så liten jag känner och begränsad i mitt vetande. Mitt begränsade vetande gör mig rädd då jag inte kan 100 % säga att jag vet med min vänstra hjärnhalva och den andra säger 150% att något är alldeles galet med tanke på historiken kring RB:s död. Jag vänder mig till Dig då jag kan skönja en mkt konsekvent logik och förhållningssätt till olika infon som framkommit i några trådar här på flashback och vilket gör mig ödmjuk men hoppas detta inlägg ej ses som servilt.
Citera
2017-12-16, 17:23
Medlem
Mest sannolika är väl att han är vid liv fortfarande?
Citera
2017-12-16, 17:25
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Så han LJÖG alltså för polisen när han påstod att han rökt gräs i chris, när han blev tagen för ringa?
Han hade inte rökt alls, utan sade bara det för att verka häftig, eller?
Jag pratar om nutid, ditt korkade spån! Han tog varken droger eller anabola! Förstår du nu?

Hans egen berättelse, och andras, som kände honom, finns postade i tråden. Hur vore det om du höll dig till fakta och slutade med Trolltestet?
Citera
2017-12-16, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jag pratar om nutid, ditt korkade spån! Han tog varken droger eller anabola! Förstår du nu?

Hans egen berättelse, och andras, som kände honom, finns postade i tråden. Hur vore det om du höll dig till fakta och slutade med Trolltestet?

Jag pratar om nutid, ditt korkade spån! Vad vet vi om han tog droger eller anabola! Förstår du nu?

Andras, som kände honom, finns postade i tråden. Hur vore det om du höll dig till fakta och slutade med Trolltestet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in