Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Varför skulle media nämna att en arab har avlidit naturligt när de knappt nämner att de nästan dagligen dödar varandra?

Instämmer...nästan helt...Men...som jag har förstått så är R.A. polisanmäld av Johan Andersson(Granskning)...med anledn. R.B. död och när man allt som oftast gärna hänger ut offentliga personer i misstänkta och icke dömda så som Timell, Kronér m.fl. Varför inte då Robert Aschberg....i samband en polisanmälan då det ev. förekommit frågetecken kring en journalist hastiga bortgång som många förknipper med just Robert. A.
Citera
2017-12-16, 19:33
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Fundera på varför vi svenskar kallas för ett germanskt folk. Jag avskyr kriminella och lögnaktiga människor. Då råkar ju ni araber lite illa ut, det erkänns, men hat det överlåter jag åt er. Jag har förstått att det är mycket viktigt för er och er religion.
Du är mer jude än german din antisemitiska nolla.
Citera
2017-12-16, 19:34
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Såg Bechirs youtube-video från visiten hos Aschbergs. Han verkade mycket seriös och lugn i sitt framträdande och motiverade tydligt orsaken till sitt besök hos Ascbergs. Kärringen i dörren var bara aggressiv och hotfull.
Citera
2017-12-16, 19:34
Medlem
Inget konstigt med att en roidad blatte självdör.
Citera
2017-12-16, 19:36
Avstängd
Alla shills arbetar övertid nu. Inser ni inte att det bara ökar uppmärksamheten?

Till och med folk som inte redan är rödpillade kommer att börja gräva i det här och dra sina egna slutsatser. Ingen rök utan eld brukar man säga.
Citera
2017-12-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du är mer jude än german din antisemitiska nolla.

Är han i så fall en självhatande jude? Eftersom du först benämner honom som jude och sen antisemitisk? Riktigt hög nivå här nu...
Citera
2017-12-16, 19:38
Medlem
TheOldGimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
Om det var en demokrati och de var säkra på sin kort skulle de kört med öppna kort. Finns en anledning till att inte ens tidningarna skriver om det, det är redan bestämt att vi aldrig ska få ett svar.

Varför ska tidningarna skriva om en tomte som är mest känd inom extremhögern?
Citera
2017-12-16, 19:38
Medlem
Jag lutar mot att detta var ett mord. Att det skulle vara slumpen är helt enkelt för jävla osannolikt. Bara att en person i hans ålder dör av naturliga orsaker är mycket osannolikt. Och att han gör det när han är som mest i hetluften och börjat bli ett reellt hot mot mediehusen. Nej jag köper det inte. Är mer sannolikt att få Royal straight flush två gånger irad.. händer det är det förmodligen p.g.a. kortleken är riggad.

Tror dock inte att det är Aschberg i egen hög person (och sannerligen inte hans ruggiga kärring) som beställt mordet, utan det är förmodligen ett verk av mäktiga män inom mediaetablissemanget. Möjligt att Aschberg har ett finger i spelet också, men jag tror faktiskt inte det ändå.

Varför? Tror media började bli obekväma med hans konfrontativa stil. Att han gick så långt att han besökte journalister och mediamän i sina hem. Han företrädde alternativ media och höll på att ta mediaetablissemangets monopol på hembesök ifrån dem. Att han mördades var för att konsolidera makten, helt enkelt, och oskadliggöra ett potentiellt hot.

Tragiskt. Gillade killen och hans orädda stil. Vila i frid.
Citera
2017-12-16, 19:39
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
tror ingenting, utan jag vet!
Skulle en känd person som var obekväm använt droger skulle vissa organisationer som har miljoner med miljoner av kronor gjort ALLT för att få fast honom.
Kan du ens lagen?
Citat:
Ursprungligen postat av Narkotikastrafflagen (1968:64)1 - 3 §
1 § Den som olovligen
1. överlåter narkotika,
2. framställer narkotika som är avsedd för missbruk,
3. förvärvar narkotika i överlåtelsesyfte,
4. anskaffar, bearbetar, förpackar, transporterar, förvarar eller tar annan sådan befattning med narkotika som inte är avsedd för eget bruk,
5. bjuder ut narkotika till försäljning, förvarar eller befordrar vederlag för narkotika, förmedlar kontakter mellan säljare och köpare eller företar någon annan sådan åtgärd, om förfarandet är ägnat att främja narkotikahandel, eller
6. innehar, brukar eller tar annan befattning med narkotika

döms, om gärningen sker uppsåtligen, för narkotikabrott till fängelse i högst tre år.

Bestämmelser om straff för olovlig införsel och utförsel av narkotika och olovlig befattning i vissa fall med narkotika finns i lagen (2000:1225) om straff för smuggling. Lag (2000:1228).

2 § Är brott som avses i 1 § första stycket med hänsyn till arten och mängden narkotika samt övriga omständigheter att anse som ringa, döms för ringa narkotikabrott till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (2016:488).

3 § Är brott som avses i 1 § första stycket att anse som grovt, döms för grovt narkotikabrott till fängelse i lägst två och högst sju år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om brottet har utgjort ett led i en verksamhet som bedrivits i större omfattning eller yrkesmässigt, avsett en särskilt stor mängd narkotika eller annars varit av särskilt farlig eller hänsynslös art.

Är brottet att anse som synnerligen grovt, döms för synnerligen grovt narkotikabrott till fängelse i lägst sex och högst tio år. Vid bedömningen av om brottet är synnerligen grovt ska det särskilt beaktas om brottet har utgjort ett led i en verksamhet som utövats i organiserad form i syfte att i stor omfattning bedriva handel med narkotika, avsett en synnerligen stor mängd narkotika eller annars varit av synnerligen farlig eller hänsynslös art. Lag (2016:488).

3 a § Den som av grov oaktsamhet begår gärning som avses i 1 § första stycket 1-5 döms för vårdslöshet med narkotika till böter eller fängelse i högst ett år.

I ringa fall skall inte dömas till ansvar. Lag (2000:1228).

3 b § Den som uppsåtligen
1. överlåter, framställer, förvärvar, anskaffar, bearbetar, förpackar, transporterar eller tar annan liknande befattning med narkotikaprekursorer som är avsedda för olovlig framställning av narkotika, eller
2. förvarar, innehar eller tar annan befattning med sådana narkotikaprekursorer

döms för olovlig befattning med narkotikaprekursorer till fängelse i högst två år.

Om brottet med hänsyn till arten och mängden narkotika som avses framställas samt övriga omständigheter är att anse som ringa, döms till böter eller fängelse i högst sex månader.

Om brottet är att anse som grovt, döms till fängelse i lägst sex månader och högst sex år. Vid bedömningen av om brottet är grovt skall det särskilt beaktas om brottet har utgjort ett led i en verksamhet som har bedrivits i större omfattning eller yrkesmässigt, avsett framställning av särskilt stor mängd narkotika eller annars varit av särskilt farlig eller hänsynslös art. Lag (2006:46).
Av vad jag läst i tråden verkar det som att Rabanis enda bekräftade klammeri med rättvisan gälla att han rökt cannabis i Danmark, dvs eget bruk. Det faller under ringa narkotikabrott vilket kan ge upp till 6 månader i fängelse, men praxis är strafföreläggande och böter. Faktum är att allt eget bruk oavsett substans brukar "belönas" med strafföreläggande och böter. I fåtalet fall med lång missbrukshistorik används LVM och förövaren döms med stöd däri till tvångsvård. För att faktiskt dömas till fängelse krävs i praktiken försäljning eller smuggling.

Vissa i tråden verkar leva under uppfattningen att alla som en gång rökt cannabis i Danmark också dagligen stoppar i sig tunga droger och även säljer dessa... Att någon säger sig kunna se på honom i hans filmklipp att han är påverkad av det ena eller det andra ger jag inte mycket för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Såg Bechirs youtube-video från visiten hos Aschbergs. Han verkade mycket seriös och lugn i sitt framträdande och motiverade tydligt orsaken till sitt besök hos Ascbergs. Kärringen i dörren var bara aggressiv och hotfull.

Ja R.A:s kärring verkar bara tycka det är ok när RA ägnar sig åt hembesök.
Citera
Medlem
ThuleSocietys avatar
16 personer under 34 år dog av en hjärtinfarkt förra året.

Rabani dör av en hjärtinfarkt ett par dagar efter att han hälsade på hos juden Aschberg och ett par timmar innan han skulle avslöja något om judekräket.

Ja, det hela låter ju veeeeeerkligen som en slump

Haha folk är verkligen sjuka i huvudet som sitter och skriker om foliehattar hit och dit.
Citera
2017-12-16, 19:40
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Varför ska tidningarna skriva om en tomte som är mest känd inom extremhögern?

Alla jag frågar vet vem hans organisation var. Han hade 10000 likes på Facebook fast att hans konto hela tiden blev nedtagna, det finns det bevis på.
Tidningarna skriver inte om det då det inte tjänar deras agenda. Man vet redan hur man ska behandla detta. Jag vet flera stycken som ringt och meddelat att han är död fast de bryr sig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in