2024-12-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valkyr1an
Åh helvete.. Jo hon känner Maggan mycket väl, träffade henne och hennes man(den andra mannen hon bor med) när jag var och hälsade på honom för typ två år sen.. Festade och provade massa öl(hennes man har ett eget bryggeri) Fy fan.. Har dock inget minne av Ahlberg var där.. Men det var som sagt ett par år sen och jag blev full. Anledningen till att de var där var för att Magnus inneboende at the time var även han tillsammans med henne.. (poly alltså, inget smussel)

Har oxå var där och festat en gång.
"Hon" var tsm även med en finska jag kände på den tiden.
Citera
2024-12-27, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Någon som vet vad personen som jobbade på Volvo men fick sluta heter?

Kvinnonamn du e ute efter?
JM?
Citera
2024-12-27, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Precis börjat läsa och i pmet i början står att Felix uppfattat det som att Peter, Tobias och Immanuel var där för att driva in en skuld åt Magnus tidigare inneboende, Katinka, som även nämnt i tråden tidigare.
De ska även vara hennes barn de påstår (inget jag tror på över huvud taget) Magnus har ofredat.
Nån som har mera info om denna kvinna?

Är detta rätt facebook?
https://www.facebook.com/k*tinka.gust*fsson

* = a

Har inte läst mer i tråden än hit.
Har lite info om henne .
Ja Ska läsa klart tråden och se vad för infon som skrivits
Citera
2024-12-27, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Kan det vara Katinka som bör sitta på livstid för stämpling. Resten på någon låst avdelning.

Troligtvis hon var mycket på psyk när jag umgicks med henne och hennes ena ex.

Speciell tjej ,hon Katinka.
Citera
2024-12-30, 15:48
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankamannen
Har inte läst mer i tråden än hit.
Har lite info om henne .
Ja Ska läsa klart tråden och se vad för infon som skrivits
Skulle bara mycket intressant att veta mer om henne och försöka förstå hennes del i detta. Samt om du har någon information om resan som hon gjorde till Spanien med Peter och hennes pojkvän (?). Där "pojkvännen" betalade Peter 300 000 sek av okänd anledning.
Citera
2024-12-30, 16:10
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Skulle bara mycket intressant att veta mer om henne och försöka förstå hennes del i detta. Samt om du har någon information om resan som hon gjorde till Spanien med Peter och hennes pojkvän (?). Där "pojkvännen" betalade Peter 300 000 sek av okänd anledning.

Som jag minns det så umgicks Peter med Katinka, som i sin tur var vän med Magnus. De hade gemensamt cannabisrökning, och bodde en tid i samma hus. Vid något tillfälle hade Peter träffat Magnus, som inte hade kommit bra överens med Peter. Peter har personlighetsstörningar och blev kränkt av bemötandet han fick av Magnus, säkert i kombination med att han visste att Magnus var bög, vilket gjorde det hela extra kränkande för Peter.

När han senare hamnat på kant med Katinka av någon anledning, skred han till verket och hittade på en anledning att utpressa Magnus. Han visste att Magnus hade passat Katinkas barn, och tutade i sina yngre kamrater att Magnus förgripit sig på barnen för att få med dem på tåget. Mordet var en nödvändighet då Magnus annars skulle peka ut honom. Peter drevs dels av kränkthetskänslor men även av ekonomiska motiv.

Jag kan inte dra mig till minnes att det finns något som talar för att Katinka varit med på det här. Har för mig att det framstod som att hon kände stora skuldkänslor över att hon såg till så Peter och Magnus träffade varandra, något som hon även redogjorde för i förhören och under rättegången. Det skulle såklart kunna vara spel för gallerierna, men det intrycket fick man inte. Jag tror inte hon hade haft så högt tonläge gentemot en svårt störd person som Peter om han hade någonting på henne.
Citera
2024-12-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan

Katinka på den tiden, runt 2015-2016 någonstans , var ihop med en väldigt speciell tjej som börjar på J, samt hade en pojkvän om jag inte minns fel samtidigt som k då också var gift med Stefan, som i samma veva hade eget ölbryggeri och gjort en ipa öl, god för övrig.

(Polly var/är Katinka därav alla förhållanden samtidigt)

Katinka uppfattade jag dem få gångerna jag umgicks med henne som trevlig och översocial.
väldigt framåt , stolt men ändå respektfull (kanske var det bara en grej som hon visade innan man kände henne, vet ej)
Det var väl lite skvaller man fick höra (vardagsskvaller och såna grejer och väldigt mycket prat /skvaller om andra människor)

Jag var också på en fest hos Katinka och Stefan.

Eftersom jag inte kände någon ,förutom J och umgåtts lite med Katinka snabbt innan festen , när de då pratar skvaller om folk så var det ingenting som intresserade mig värst mycket på den tiden vad det handlade om och vilka människor de samtalade om, då jag inte kände någon av dem och hann inte följa med i deras konversationer av dessa människor, därav minns jag ingenting vad som sades och om vilka samt om vad.
(Tyvärr)

Katinka låg mycket på psyk back in the days.
(Inget minne idag om varför/vad det berodde sig på om det bara vad dåligt psykiskt mående eller om det också var annat inblandat) Där träffade Katinka J.
Och då blev det ihop .
(Runt denna tidpunkt på året jag nämnde ovan.)

Jag träffade inte Katinka mer efter den festen, vet inte om det är samma fest jag var på som en annan skrev om några sidor bak, men det var mycket alkohol, speciellt stoltheten av Stefan som lanserat en ny öl (inget fel med det, klart man är stolt när ens partner lyckas i sitt jobb)

Jag vet att Katinka och J gjorde slut, minns inte helt varför.
Tror det var Katinka.
Minns bara J var jätte ledsen över detta.
Minns inte anledningen heller, tyvärr.

Just resan och pengarna är jag inte helt 100% insatt i, så vet inte så mycket mer egentligen så sätt vad som egentligen har skrivits i denna tråd.

Vet bara att hon var instabil.
På den tiden hade småbarn (jag träffade dem aldrig då barnen var hos mor eller far föräldrar eller något.)

Utan att veta 100%, så har jag en 100%k änsla av att Katinka har någonting med detta att göra.
Kanske bara möjligtvis skydda eller ja, nåt iaf som har med detta att göra.
Jag tror säkerligen väldigt mycket att hon vet väldigt mycket om denna situation.

Vet att hon kunde prata om människor, situationer, händelser väldigt mycket och öppet
-på den tiden, men inget jag minns idag då det inte var relevant för mig då jag inte ens kände eller visste speciellt mycket.

Vet halv skumma folk och halv skumma kretsar och så, på den tiden.

Jag tror nog detta är all info jag tyvärr har om henne.

Men ja, jag tror 100% hon är inblandad och vet 100% mer än vad hon säger att hon gör.

Tyvärr som sagt vet jag inget om resan och betalningar och sånt.

Detta är allt jag har.
Citera
2025-01-06, 17:27
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankamannen
Katinka på den tiden, runt 2015-2016 någonstans...
Stort tack för informationen och att du tog dig tid att summera allt. Intressant att få mer information om henne, hon kan definitivt vara mer inblandad än som framkommit i FUP med tanke på att hon kände både PA och Magnus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in