Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-01, 22:13
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Penetrerar stl.?

Fasadens vertikala stlbjlkar penetrerades inte, de brts/slets av p g av att de utsattes fr vld/last lngt ver vad de klarade att st emot.
Point taken. De slets isr i fogarna. Men det r fortfarande rimligt att anta att eventuell yttre pverkan (flygplan) trffade balkarna mer n vad det trffade fogarna och balkarna absorberade kraften. Men, som jag sa till din vn Snake, vnd p det och se hur rimligt det r att det s k flygplanet bestende av luft, feta amerikaner, brnsle och aluminumlegeringar kncker ett WTC kommande i 700 kmh.. Det r orovckande att du frsvarar en berttelse p det hr viset. Varfr r det viktigt fr dig?

Citat:
Flygplanen panerade fasaden, allts det gick igenom dr det var lttast, fnstren, och p vgen in och igenom s slets balkarna snder.
Fnstren lg bakom balkarna. Balkarna tog smllen.
Lt oss terskapa scenariot. Skjut du en lburk mot mina stlstolpar se vad som sker
Nu pratar vi dessutom bara teknikaliteter fr sakens skull. Du mste se den strre bilden doktor.
911 var konstruerat fr att bygga opinion.

Citat:
Du tycker det r mrkligt att dryga 100 ton flygplan som i mycket hg fart brakar in i en spinkig fasad proppfull med fnster? Men vi vet ju att man kan gra de mest mrkliga saker med t ex vatten, bara man har hg nog fart p det, skra igenom material som r mycket hrdare n vatten.
Ja. Har du snackat ihop dig med Snake? Det r klart 1 kg dank (5*5cm) orsakar mer skada n 1 kg (200*200cm) bomull. Du har skert provat ditt duschmunstycke.
Stlbalkarna var ingen tunn fasad. Det var solida balkar som rusade mot vad du pstr var ett flygplan - en trycksatt container byggd fr att vara s ltt som mjligt.
Jag tror faktiskt ven du kan sparka eller sl en buckla p ett flygplan . Lycka till att nita 4cm stlbalk eller ens dess fogar. Tradigt exempel...men du frstr nog. Samma som med ballongerna.

Sg du hndelsen eller varfr r du s sker? r det fr Dig helt uteslutet att ha fel? r Du s sker p dina kllor att Du gr i god fr Dem?
Citera
2021-07-01, 22:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haschleif
Stlbalkarna var ingen tunn fasad. Det var solida balkar som rusade mot vad du pstr var ett flygplan - en trycksatt container byggd fr att vara s ltt som mjligt.
Nej balkarna var inte alls solida - de var ihliga, precis som jag frklarade fr dig i mitt frra inlgg.

https://911research.wtc7.net/wtc/arch/perimeter.html

Citat:
Jag tror faktiskt ven du kan sparka eller sl en buckla p ett flygplan .
Det tror jag ocks - men det r ju fullstndigt irrelevant eftersom det r helt annan aluminiumkvalitetboch helt annan tjocklek i plten p flygplanet n i de brande delarna - lite som att jmfra med att man kan sparka snder ett fnster, eller nicka till plten p en bil men det kommer nd gra ont att bli pkrd och du kan knappast sparka hl i motorblock eller sparka av bakaxeln
Citera
2021-07-01, 22:55
Medlem
Citat:
Point taken. De slets isr i fogarna. Men det r fortfarande rimligt att anta att eventuell yttre pverkan (flygplan) trffade balkarna mer n vad det trffade fogarna och balkarna absorberade kraften.

Totalt irrelevant om den massa som trffade balkar, fasad, fnster hade en samlad hgre kinetiskt energi n vad fasaden och dess ingende komponenter klarade att st emot. Det borde alla som gtt grundskolan frst r denna energi hg nog s kan balkarna slitas rtt av, allts inte bara brista i fstelementen etc

Citat:
Men, som jag sa till din vn Snake, vnd p det och se hur rimligt det r att det s k flygplanet bestende av luft, feta amerikaner, brnsle och aluminumlegeringar kncker ett WTC kommande i 700 kmh..

Har du funderat p om det kan bli skillnad i trghetsmoment.?
Om en stationr mycket tyngre kropp trffas av en lttare som kommer i hg fart, s vill den stationra kroppen inte grna flytta p sig. Allts, det svarar bra, typ som om man testar att sl i en spik med en hammare p en ls ltt planka eller en tyngre som sitter stadigt. I vilken tror du det r lttast att sl in spiken i?
Samma med planen vs tornen. Nr tornen r de stationra s har de ett enormt trghetsmoment, och vill inte flytta p sig av planens anslag.

Skulle man dremot ha planet med i jmfrelse mycket lite massa hngandes i en wire och sen kommer tornen i ca 800kmh och klappar till planen, s har deras mycket mindre massa en ett mycket lgre trghetsmoment, vilket gr att de mycket lttare flytas av anslaget frn byggnaderna. Basic skolfysik kan man tycka.

Citat:
Det r orovckande att du frsvarar en berttelse p det hr viset. Varfr r det viktigt fr dig?

Varfr r det viktigt fr dig att bete dig som du gr, valsar runt med korkade konspirationsteorier som du svalt fast fakta enkel fysik sunt frnuft och logiskt tnkande har krossat dessa i 20 r nu.

Citat:
Fnstren lg bakom balkarna. Balkarna tog smllen.

Jaja, r det s hr stolligt som konspirationsteoretiker tnker.? Tydligen.
Nyss har du babblat om att man nog kan sparka en bula i planen Om nu planens nos r s pass bred att de tcker sg ver tvbalkar, vad hnder om planet d kommer i 800kmh? Om den d trffar ver tv balkar, vad hnder med plandeg parti som r mellan dessa balkar? Kan det bli s att balkarna deformerar nosen dr de trffar, men vad hnder d med nosens parti mellan dessa punkter.? Kan den delen pressas mot fnstren mellan balkarna och in dr, nr balkarna skr in i planet.? Planet r ju s mjukt sger du ju.

Citat:
Lt oss terskapa scenariot. Skjut du en lburk mot mina stlstolpar se vad som sker

Trollar du eller r du bara dum? Vad har en lburk med detta att gra? Varfr inte ta en pltlda stor nog fr att tcka ver ett parti med balkar och fnster, och se vad som hnder nr ldan trffar balkar och vad som sker med ldan mellan balkarnas trffytor, typ omrden som r ver fnstren.

Har du ngonsin sett hur t ex en bilfront kan se ut efter att ha krt p ett trd eller en stolpe? r den plan eller var den deformerats runt stolpens profil? Om denna stolpe har pressats in sg 50cm i fronten, d har ju fontens ytor bredvid stolpen i princip passerat och ntt frbi stolpen. Och om det d varit t ex ett fnster 20cm bakom stolpen s hade de delarna av fronten sannolikt krossat detta fnster..

Citat:
Nu pratar vi dessutom bara teknikaliteter fr sakens skull. Du mste se den strre bilden doktor.
911 var konstruerat fr att bygga opinion.

Det blir extra illa nr du inte ens begriper de teknikaliteter du frsker sl dig fr brstet med Du begriper ju inte vare sig den lilla eller den strre bilden.

Citat:

Om en H-balk r sg 10 x 10cm s r den lika solid som en som r 100 x 100 cm. Vilken tror du tl mest belastning?

Citat:
Jag tror faktiskt ven du kan sparka eller sl en buckla p ett flygplan . Lycka till att nita 4cm stlbalk eller ens dess fogar. Tradigt exempel...men du frstr nog. Samma som med ballongerna.

Intressant att du helt ignorerade det jag skrev om pingisbollen, den kan man buckla med fingrarna, men man bucklar inte pingisracketen med fingrarna. nd kan en pingisboll gra hl rtt genom ett pingisracket om farten r hg nog. Fundera lite p det.

Citat:
Sg du hndelsen eller varfr r du s sker? r det fr Dig helt uteslutet att ha fel? r Du s sker p dina kllor att Du gr i god fr Dem?

Du, det har gtt 20 r med mer eller mindre galna konspirationsteorier frn stollar som dig. nd har man aldrig kunnat bevisa ett enda av alla dessa stolliga pstenden. Tror du p allvar att vrldens sakkunniga, forskare etc etc, inte skulle ha slagit larm om det verkligen fanns minsta fog fr att en enda av alla dessa galna konspirationsteorier kunde vara sann? Nu r det vara en i jmfrelse handfull sakligt knppgkar som vsnas om att 9/11 skulle vara en bluff, givetvis utan att kunna lgga fram minsta bevis. Detta samtidigt som den officiella frklaringen stds av en massiv hg med serisa bevis.
Citera
2021-07-01, 23:07
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej balkarna var inte alls solida - de var ihliga, precis som jag frklarade fr dig i mitt frra inlgg.
Balkarna var solida i lngst ned och blev tunnare och lttare med hjden. Av frklarliga skl.

Citat:
Det tror jag ocks - men det r ju fullstndigt irrelevant eftersom det r helt annan aluminiumkvalitetboch helt annan tjocklek i plten p flygplanet n i de brande delarna - lite som att jmfra med att man kan sparka snder ett fnster, eller nicka till plten p en bil men det kommer nd gra ont att bli pkrd och du kan knappast sparka hl i motorblock eller sparka av bakaxeln

Vnta nu.. det du sger r ett flygplan var inte byggt av plt. D hade det aldrig lttat.
Ja. "flygplanet" kan nicka till WTC men det gr ondare ju fortare det gr.
Enstaka delar p "flygplanet" kan skert orsaka skador. Dvs motorerna som har hgst densitet. Sger inget om det.

Men det r rtt komiskt att yttervingen (mrkt do not step) fr att den r s tunn och skr skapar en siluett i den relativt mycket solida stlkonstruktionen. Det r en bra show men det r inte p riktigt och du vet det lika vl som jag.

Lngst till hger.
https://ibb.co/BjT95nZ
Citera
2021-07-01, 23:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Balkarna var solida i lngst ned och blev tunnare och lttare med hjden. Av frklarliga skl.
Nej balkarna var ihliga hela vgen nedifrn och upp - dock med allt tunnare gods desto lngre upp man kom.

Citat:
Vnta nu.. det du sger r ett flygplan var inte byggt av plt.
D hade det aldrig lttat.

Jag pratade om aluminiumpltarna som anvnds fr att tcka flygplanskroppen. Plt r inte ett material - det trodde jag alla visste..
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Plt

Citat:
Ja. "flygplanet" kan nicka till WTC men det gr ondare ju fortare det gr.
Enstaka delar p "flygplanet" kan skert orsaka skador. Dvs motorerna som har hgst densitet. Sger inget om det.

Men det r rtt komiskt att yttervingen (mrkt do not step) fr att den r s tunn och skr skapar en siluett i den relativt mycket solida stlkonstruktionen. Det r en bra show men det r inte p riktigt och du vet det lika vl som jag.

Lngst till hger.
https://ibb.co/BjT95nZ
Ja man vill ju inte ha bucklor i pltarna p vingen - inuti r den dock oerhrt stark och balkarna gr givetvis inte av om man gr p dem - hur skulle vingarna i sdant fall kunna bra flygplanet i luften?
Citera
2021-07-01, 23:50
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Nej balkarna var ihliga hela vgen nedifrn och upp - dock med allt tunnare gods desto lngre upp man kom.
Korrekt. Lite analt men ja visst. Tjockleken p godset avtog med hjden. Men de var aldrig genomsolida nej.

Citat:
Jag pratade om aluminiumpltarna som anvnds fr att tcka flygplanskroppen. Plt r inte ett material - det trodde jag alla visste..
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Plt
Det brjar bli sent nu s misstag sker.. men ordmrkning aside s r aluminumlegeringen som tcker flygplanskroppen ytterst ltt - srskilt i frhllande till ven de "lttare" balksektionerna av stl hgst upp p WTC

Citat:
Ja man vill ju inte ha bucklor i pltarna p vingen - inuti r den dock oerhrt stark och balkarna gr givetvis inte av om man gr p dem - hur skulle vingarna i sdant fall kunna bra flygplanet i luften?
S du sger strukturen i yttervingen r starkare n balkarna i WTC? LOL. En vinge r det mest ihliga menlsa struktur du kan hitta.
Varfr har fglar ihliga ben? Inte fr att krasha genom 50meter skyskrapa och komma ut med nbben p motsatt sida i alla fall. ha ha ha

Denna har du sett va?

https://ibb.co/FH4dxdN

Kanske cockpit gick igenom bde fogar, glas och kontorslandskap innan Mohammed Attas oskadade pass fll ner tillsammans med den intakta motorn frn en annan flygplansmodell..

nej. nog fr idag. Hoppas du finner riktig vg i livet Snake.
Senast redigerad av haschleif 2021-07-01 kl. 23:56.
Citera
2021-07-02, 00:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Korrekt. Lite analt men ja visst. Tjockleken p godset avtog med hjden. Men de var aldrig genomsolida nej.

Det brjar bli sent nu s misstag sker.. men ordmrkning aside s r aluminumlegeringen som tcker flygplanskroppen ytterst ltt - srskilt i frhllande till ven de "lttare" balksektionerna av stl hgst upp p WTC

S du sger strukturen i yttervingen r starkare n balkarna i WTC? LOL.
Nej det har jag inte sagt, dremot har jag sagt att aluminiumlegeringen i vingen var starkare n balksektionerna dr flygplanen trffade wtc.

Citat:
En vinge r det mest ihliga menlsa struktur du kan hitta.
Varfr har fglar ihliga ben? Inte fr att krasha genom 50meter skyskrapa och komma ut med nbben p motsatt sida i alla fall. ha ha ha
Jag har aldrig ens antytt att fgelben eller pltarna som klr in flygplansvingar hade kunnat sl upp hlen i wtc utan resten av flygplanet

Citat:
Denna har du sett va?

https://ibb.co/FH4dxdN

Kanske cockpit gick igenom bde fogar, glas och kontorslandskap innan Mohammed Attas oskadade pass fll ner tillsammans med den intakta motorn frn en annan flygplansmodell..

nej. nog fr idag. Hoppas du finner riktig vg i livet Snake.
Varfr tror du att det dr r cockpit som kommer ut ur byggnaden? Det r nog troligare att det r motorn som senare hittades p gatan, eller bara brte..
Citera
2021-07-02, 00:44
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Nej det har jag inte sagt, dremot har jag sagt att aluminiumlegeringen i vingen var starkare n balksektionerna dr flygplanen trffade wtc.
Ja. Enhet fr enhet. Men en dm3 flygplanslegering r fortfarande inte en dm3 stlbalk. Du mste rkna in ytan.. och d r det som du tidigare sa (eller liknande) som att kasta sockervadd frstrkt med tandpetare p ett stlrcke.

Citat:
Jag har aldrig ens antytt att fgelben eller pltarna som klr in flygplansvingar hade kunnat sl upp hlen i wtc utan resten av flygplanet
Nej. Jag mste vl bokstavera ut att det var ett taffligt frsk p humor.
men med det sagt s underskatta inte bird-strikes.

Citat:
Varfr tror du att det dr r cockpit som kommer ut ur byggnaden? Det r nog troligare att det r motorn som senare hittades p gatan, eller bara brte..

Varfr? Cockpiten r pixel perfect identisk 20 frames fre impact som nr den sticker ut.
Prova sjlv. Klipp ut, limma in s ser du med. Det datoranimerade flygplanet saktar inte ens in nr det "glider igenom byggnaden". Spela inte dum, snlla.
Citera
2021-07-02, 00:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja. Enhet fr enhet. Men en dm3 flygplanslegering r fortfarande inte en dm3 stlbalk. Du mste rkna in ytan.. och d r det som du tidigare sa (eller liknande) som att kasta sockervadd frstrkt med tandpetare p ett stlrcke.
D r mycket riktigt flygplansaluminiumet starkare, precis som har visats med lnkar och kllor.

Citat:
Nej. Jag mste vl bokstavera ut att det var ett taffligt frsk p humor.
men med det sagt s underskatta inte bird-strikes.
Att en fgel kan sl snder ett fnster i cockpit eller fastna i motorn r knappast relevant fr diskussionen huruvida ett flygplan kan penetrera en byggnad.
Mjligtvis om du vill motbevisa dig sjlv s kan det frsts anvndas som exempel p hur ngot litet och till synes brckligt kan ha snder ngot stort och starkt
Citat:
Varfr? Cockpiten r pixel perfekt identisk 20 frames fre impact som nr den sticker ut.
Prova sjlv. Klipp ut, limma in s ser du med. Det datoranimerade flygplanet saktar inte ens in nr det "glider igenom byggnaden". Spela inte dum, snlla.
Haha, ja det fr du grna visa.

Varsgod: http://debunkingnoplanes.blogspot.co...llacy.html?m=1
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-07-02 kl. 01:21.
Citera
2022-07-15, 07:02
Medlem
Gosifs avatar
Frinspelat? Sg det till alla tiotusentals vittnen som sg allt
Citera
2022-07-16, 11:48
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Frinspelat? Sg det till alla tiotusentals vittnen som sg allt

Vad sg dom d ? kanske var hologram ?
Citera
2022-07-21, 21:03
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vad sg dom d ? kanske var hologram ?

S hur kan du frklara att det kndes som en mindre jordbvning nr det hnde? r det en del av hologrammet? Hade en vn som var dr samma dag, inte i tornen men inte lngt drifrn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in