Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 21:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Frgan r om han alls kunde flyga. Jag vill hvda att det skerstllda dokumenterade underlaget sger att han INTE kunde flyga. Punkt.
Det "skerstllda dokumenterade underlaget" du sjlv hnvisar till sger dock raka motsatsen - i klartext:
We know that in the months before the September 11, 2001 attack Hani Hanjour rented planes at several small airports on the outskirts of New York City and Washington DC. The 9/11 Commission Report mentions these local flights and suggests that Hanjour was scouting the terrain: familiarizing himself with possible suicide targets.
Citat:
Ls grna hela artikeln och se om du har ngra invndningar: http://911truth.org/hani-hanjour-evi...bi-commission/
Citat:
- Att 9/11-kommissionen i bsta fall r grovt vilseledande nr den sger att Hanjour efter ratal av misslyckade sporadiska frsk till slut trots allt persevered, som frklaring till dennes certifikat.
Det skriver inte kommissionen alls. Det de skriver r att han framhrdade (persevered) och slutfrde sin trning trots att tv instruktrer, varav den ena fr flygsimulatorn, avrdde honom att fortstta. Sin licens fick han frst flera mnader senare..

Citat:
- Att 9/11-kommissionen i bsta fall r grovt vilseledande nr den citerar en nu frsvunnen israelisk elitsoldat vid psttt namn, Eddy Shalev, som pstr tvrtemot samtliga andra instruktrers vittnesml, att Hanjour var en good pilot som dessutom visade tecken p att ha blivit trnad av en militr stridspilot.
Det gr inte kommissionen alls. De citerar FBI/PENTTBOM-utredningen. 9-11 kommissionen vare sig trffade eller intervjuade Eddy Shalev. Ska du gnlla r det allts p FBI - inte ditt favorithatobjekt CIA...

Citat:
- Att certifikaten INTE terspeglade Hanjours verkliga (obefintliga) flygkunskaper och drfr i bsta fall mste vara utfrdade MOT gllande FAA-regler och d antagligen p grund av privatiseringen av certifieringsprocessen och drmed incitamenten att godknna s mnga aspiranter som mjligt oavsett kunskaper = $$$$$ ...

Det r ungefr 10 rs vntelista p att bli en DPE (Designated Pilot Examiner).
Drefter vntar utbildning, trning och tester innan man fr brja licensiera piloter.
Varannat r mste man vidareutbilda sig och varje r mste man nrvara p informationsmten.
En DPE som godknner fr stor andel elever faller automatiskt under vervakning och om ngon godknner ver 90% av eleverna mste de genomg ytterligare utbildning och tester innan de fr fortstta..
Det r lngt ifrn s godtyckligt, slafsigt och "mutbart" som du frsker f det till... Men om du tror att en DPE gladeligen slarvar bort all den utbildningen och den ekonomiska tryggheten det innebr att vara en DPE fr att tjna ngra dollar extra s fr det vl st fr dig, det r sjlvklart inte omjligt att det kan ske - men knappast troligt eller vanligt som du verkar frska vinkla det till..
https://en.wikipedia.org/wiki/Designated_Pilot_Examiner
http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=734283
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-11-20 kl. 21:38.
Citera
2017-11-21, 10:06
Medlem
Citat:
- Inte en liten Cessna, n mindre en jttelik Boeing 757. Alls.

Som jag uppfattar det ser vi hr ett intressant (och mjligen naturligt) feltnk!

Onopono tycks tro att det r svrare att flyga ett stort plan n ett litet.
Men; varfr skulle det vara s?
I sjlva verket menar jag att det r tvrtom.
Ett litet Cessna flygs verkligen "fr hand", och det handlar mycket om vad som i pilot-kretsar brukar kallas fr "seat-of-the-pants".
Man mste hela tiden knna och reagera p vad flygplanet "har fr sig"
En 757:a dremot som r rtt trimmad och konfigurerad, den kommer att i princip flyga sig sjlv i den riktning som "spaken pekar". Och om spaken pekar mot Pentagon s flyger planet dit.
Att Hanjour sedan inte klarade av att komma fram p rtt hjd fr han korrigera genom en vrdsls och kanske ocks farlig 360-graders svng i dykning, men det r faktiskt inte speciellt svrt fr en person med basala flygkunskaper, och det hade Hanjour.

Och; nej, jag r inte pilot sjlv, men jag knner (och har flugit med, i cockpit) personer som r det, bde en (& tv-)motoriga Piper&Cessna och stora jetliners.
Jag kan inte g in p vilka jetliners, fr min nrvaro i cockpit var inte riktigt "by the book"....(frr fick "civilister" ka med i jump-seat, men inte numera...)

/T
Citera
2017-11-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Som jag uppfattar det ser vi hr ett intressant (och mjligen naturligt) feltnk!

Onopono tycks tro att det r svrare att flyga ett stort plan n ett litet.
Men; varfr skulle det vara s?
I sjlva verket menar jag att det r tvrtom.
Ett litet Cessna flygs verkligen "fr hand", och det handlar mycket om vad som i pilot-kretsar brukar kallas fr "seat-of-the-pants".
Man mste hela tiden knna och reagera p vad flygplanet "har fr sig"
En 757:a dremot som r rtt trimmad och konfigurerad, den kommer att i princip flyga sig sjlv i den riktning som "spaken pekar". Och om spaken pekar mot Pentagon s flyger planet dit.
Att Hanjour sedan inte klarade av att komma fram p rtt hjd fr han korrigera genom en vrdsls och kanske ocks farlig 360-graders svng i dykning, men det r faktiskt inte speciellt svrt fr en person med basala flygkunskaper, och det hade Hanjour.

Och; nej, jag r inte pilot sjlv, men jag knner (och har flugit med, i cockpit) personer som r det, bde en (& tv-)motoriga Piper&Cessna och stora jetliners.
Jag kan inte g in p vilka jetliners, fr min nrvaro i cockpit var inte riktigt "by the book"....(frr fick "civilister" ka med i jump-seat, men inte numera...)

/T
S, du menar allts att det borde rcka med Cessna-trning fr vrldens alla trafikpiloter? r det rtt-tnk, menar Du?
Citera
2017-11-21, 15:40
Medlem
Citat:
S, du menar allts att det borde rcka med Cessna-trning fr vrldens alla trafikpiloter? r det rtt-tnk, menar Du?

Sjlvklart rcker det inte med Cessna-trning fr att bli en bra trafikpilot.
Men, fr att ta ver en redan flygade jet-liner och flyga i i Pentagon r det en vldigt bra grund!
Lite Boeing simulator-trning p det och du r klar fr ditt uppdrag!

Nr det gller den rena "stick-and-rudder"-knslan s fr man den betydligt bttre i en Cessna n i en jetliner, det vet alla som flugit bgge typerna!
Det har ju i diskussioner efter en del sentida haverier med jet-liners ocks framfrts synpunkter p att (vissa av) nutidens jet-piloter helt enkelt inte kan "hand-flyga" tillrckligt bra, vilket kan bli avgrande i en kris-situation.

Jag r som du frstr helt vertygad om att det var Hanjour som flg.
Han var skerligen en riktigt dlig pilot, men fr hans (ur flygsynpunkt) enkla uppdrag rckte det bra!

/T
Citera
2017-11-21, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Sjlvklart rcker det inte med Cessna-trning fr att bli en bra trafikpilot.
Men, fr att ta ver en redan flygade jet-liner och flyga i i Pentagon r det en vldigt bra grund!
Lite Boeing simulator-trning p det och du r klar fr ditt uppdrag!
Och kan man enligt i princip samtliga sinsemellan oberoende instruktrer inte (ens) flyga en liten Cessna s r ven det en bra grund fr att flyga, lt sga, en Boeing 757?

Och, om du trnat endast 3 gnger i en Boeing 737-simulator och d varit helt clueless och drp frsvunnit som en fog fr att sedan nekas att teruppta sin trning trots terkommande anskningar? r det ocks en bra grund?

Och, den avsevrda skillnaden i instrumentering mellan 737 vs. 757 r med samma logik, ven det en bra grund?

Citat:
Nr det gller den rena "stick-and-rudder"-knslan s fr man den betydligt bttre i en Cessna n i en jetliner, det vet alla som flugit bgge typerna!
Det har ju i diskussioner efter en del sentida haverier med jet-liners ocks framfrts synpunkter p att (vissa av) nutidens jet-piloter helt enkelt inte kan "hand-flyga" tillrckligt bra, vilket kan bli avgrande i en kris-situation.
Det finns ett antal intervjuade trafikpiloter som andra sidan sger att handstyrning av en liten Cessna inte p ngot stt r jmfrbar med dito av en jttelik Boeing 757, att man d veragerar kontrollen dr endast ytterst sm rrelser fr dramatiska konsekvenser.

r det drfr som du menar att Hanjours obefintliga kunskaper i att ensam flyga en Cessna till och med r en frdel nr han drp stter sig i en Boeing 757-cockpit fr frsta gngen?

Citat:
Jag r som du frstr helt vertygad om att det var Hanjour som flg.
r det samme Hanjours dokumenterat obefintliga flygkunskaper trots ratal av sporadisk trning, som gr dig s vertygad?

Citat:
Han var skerligen en riktigt dlig pilot,
S, d hller du med mig om att den nu frsvunne f.d. israeliske elitsoldaten, Eddy Shalevs vittnesml (i.e. trnad av en stridspilot) r minst sagt suspekt?

Citat:
men fr hans (ur flygsynpunkt) enkla uppdrag rckte det bra!

/T
Sorry om det verkar som att jag raljerar, men jag mste nd frga. Har jag frsttt dig rtt om jag sger att, ju smre pilot = ju bttre kandidat fr rollen som pilot av Flight 77?

r det en korrekt tolkning?
Citera
2017-11-21, 21:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Att 9/11-kommissionen i bsta fall r grovt vilseledande nr den citerar en nu frsvunnen israelisk elitsoldat vid psttt namn, Eddy Shalev, som pstr tvrtemot samtliga andra instruktrers vittnesml, att Hanjour var en good pilot som dessutom visade tecken p att ha blivit trnad av en militr stridspilot.

Hr har du din "frsvunne" pilot:

EDDY GUIGUI SHALEV
12 HAMETSILTAYIM ST
MAALE ADUMIM
ISRAEL
http://www.pilot-database.com/EDDY%2...HALEV%20-PILOT

Enligt FAA fick han sin senaste licens (Airline Transport Pilot) 11 augusti 2015 och sin senaste flyginstruktr-licens 23 juni i r (giltig till 2019)
https://amsrvs.registry.faa.gov/airmeninquiry/Main.aspx
Citera
2017-11-21, 21:32
Medlem
Jod, det kan mycket vl vara samme Eddy Shalev som tvrtemot samtliga dokumenterat intervjuade instruktrer pstd att Hanjour var en good pilot som till och med visade tecken p att vara trnad av en stridspilot, frvisso. Problemet r att vi fortfarande inte vet det eftersom Shalev fortfarande inte har intervjuats av oberoende aktr (t.ex. journalist) och bekrftat det han psts sga av 9/11-kommissionen.

Intressant hemort, btw. Ma'aleh Adumim byggd med brjan som ockuperat settlement frn Yom Kippur-kriget och framt. Om det r den relevanta Eddy Shalev, s minskar det givetvis inte misstankarna om att denne definitivt har tjnat p att det verkligen var 19 dumma arabiska islamister som lg bakom 9/11-attackerna.

S, status? Fortfarande frsvunnen. Sg grna till hr om ngon hittar honom med en skerstlld positiv identifiering. Och glm ej, antingen r det han + certifikaten som ljuger, eller s r det samtliga vriga sinsemellan oberoende flygskolor/instruktrer. Det eftersom uppgifterna r fullstndigt ofrenliga.

Kan inte flyga alls vs. stridspilot-liknande flygkunskaper = ofrenligt.
Citera
2017-11-21, 21:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jod, det kan mycket vl vara samme Eddy Shalev som tvrtemot samtliga dokumenterat intervjuade instruktrer pstd att Hanjour var en good pilot som till och med visade tecken p att vara trnad av en stridspilot, frvisso. Problemet r att vi fortfarande inte vet det eftersom Shalev fortfarande inte har intervjuats av oberoende aktr (t.ex. journalist) och bekrftat det han psts sga av 9/11-kommissionen.

Intressant hemort, btw. Ma'aleh Adumim byggd med brjan som ockuperat settlement frn Yom Kippur-kriget och framt. Om det r den relevanta Eddy Shalev, s minskar det givetvis inte misstankarna om att denne definitivt har tjnat p att det verkligen var 19 dumma arabiska islamister som lg bakom 9/11-attackerna.

S, status? Fortfarande frsvunnen. Sg grna till hr om ngon hittar honom med en skerstlld positiv identifiering. Och glm ej, antingen r det han + certifikaten som ljuger, eller s r det samtliga vriga sinsemellan oberoende flygskolor/instruktrer. Det eftersom uppgifterna r fullstndigt ofrenliga.

Kan inte flyga alls vs. stridspilot-liknande flygkunskaper = ofrenligt.

Hur lnge r man "frsvunnen" i din bok -tills man knackar p hemma hos dig och sger "hej"?
Sluta tramsa, karln r aktiv pilot och flygutbildare n idag - inte nn CIA-agent..
Samme Eddy Guigui Shalev flyttade dessutom enligt amerikanska adressregister till Gaithersburg, Maryland (Washington) i april 2001...

Att en massa journalister inte har intervjuat honom beror nog p att vldigt f journalister lider av konspirationsteoretiska syndrom (dessutom frstr de flesta tnkande mnniskor att det r totalt irrelevant - Eddy kan mycket vl ha upplevt att Hani var duktig ven om flera andra instruktrer upplevde att han inte var det..).. Men varfr sker du inte upp honom sjlv om du undrar ngot? Eller r det som vanligt fr mycket begrt - precis som nr du fick instruktioner fr att gra en FOIA-request angende NISTs intervjuer men nd inte orkade frska utan hellre bara fortstter tjata om samma trams r ut och r in??

Slutligen - att en jude bor i Israel.. ja, jag vet faktiskt inte ens hur jag ska bemta dumheten i det "argumentet" du frsker trckla ihop av det faktumet..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-11-21 kl. 21:47.
Citera
2017-11-21, 21:48
Medlem
I min bok r en positiv identifiering ngot mycket enkelt och elementrt. Ansvarig utredare bekrftar att bosttar-Eddy r samma Eddy som Commercial Air Charter-Eddy samt att bosttar-Eddy intervjuas och bekrftar uppgifterna som rapporteras av 9/11-kommissionen.

En mycket kritisk intervju eftersom uppgifterna str helt i strid med samtliga vriga intervjuade instruktrers. Den motsttningen varken adresseras eller lses p ett adekvat stt av Kommissionen. Man gr p frsvunne Eddy och certifikaten.
Citera
2017-11-21, 21:54
Medlem
Citat:
I min bok r en positiv identifiering ngot mycket enkelt och elementrt. Ansvarig utredare bekrftar att bosttar-Eddy r samma Eddy som Commercial Air Charter-Eddy samt att bosttar-Eddy intervjuas och bekrftar uppgifterna som rapporteras av 9/11-kommissionen.

En mycket kritisk intervju eftersom uppgifterna str helt i strid med samtliga vriga intervjuade instruktrers. Den motsttningen varken adresseras eller lses p ett adekvat stt av Kommissionen. Man gr p frsvunne Eddy och certifikaten.

Edit: Det finns en stor andel judar i Israel och i andra lnder som r starkt kritiska till stlden av allt palestinskt land. Bor man p just stulet palestinskt land som ockupant s rder det inget tvivel om att man har tjnat p 9/11. Det mste betraktas som rtusendets Jackpot.

Jude ≠ Israel ≠ Sionist.
Citera
2017-11-21, 22:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

En mycket kritisk intervju eftersom uppgifter gr helt i strid med samtliga vriga intervjuade instruktrers. Den motsttningen varken adresseras eller lses p ett adekvat stt av Kommissionen. Man gr p frsvunne Eddy och certifikaten.

EDDY GUIGUI SHALEV
- fick sin frsta amerikanska pilotlicens (baserad p sin israeliska) 27 november 2000
- inflyttad till Gaithersburg, Maryland (Washington) i april 2001
- flg med Hani Hanjour i augusti 2001
- uppdaterade sin single och multiengine pilot license hos FAA senast 2015
- uppdaterade sin flight instructor license hos FAA senast 2017

Men du har nog rtt - FAA's register vimlar antagligen av killar som heter Eddy Guigui Shalev med israelbaserade pilotlicenser och instruktrsbefogenheter... Vi fr helt enkelt bara hlla tummarna att han dyker upp hemma hos dig i sllskap med ett knippe frgvisa journalister och bevisar sin existens snart...

- eller varfr intervjuar du honom inte sjlv om det r vad som krvs i din bok - r du inte intresserad egentligen?
Citera
2017-11-21, 22:19
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
- eller varfr intervjuar du honom inte sjlv om det r vad som krvs i din bok - r du inte intresserad egentligen?
Och vad hade det hjlpt om t ex en journalist hade intervjuat? Onopono hade garanterat hittat ngon med en koppling till Israel p redaktionen och bara tolkat det som ytterligare bevis p allt r kopplat till en sionistisk superkonspiration dr viktigast av allt var att en person skulle uppge att Hanjour var en bra pilot som mjligen hade blivit trnad utav en stridspilot.

Skulle det inte rcka s stipulerar han bara att det han sger och hela tiden sagt egentligen betyder ngot annat n det han sger.

Enklare frklaringar som t ex att Hanjour kanske testade grnser och "siktade" in sig p olika ml/byggnader, gjorde skarpa dykningar som fick det att verka som att han trnats av en stridspilot, att Eddy kan arabiska och hade lttare att frst Hanjour eller att Hanjour bara hade en bra dag behver inte ens vervgas eftersom det finns kopplingar till Israel.

Backar man tillbaka det hela lite s har vi med hjlp utav onoponos egna kllor bekrftelse p att Hanjour kunde flyga. Det enda han lyckas prestera som motargument r att han stipulerat ett eget hittepsprk dr "inte kan flyga alls" inte sger ngot om den faktiska frmgan att flyga. Alla inklusive onopono r allts verens om att Hanjour kan flyga men onopono vill inte erknna det.

Tittar man sedan p varfr det skulle vara intressant s r det bara fr att onopono inbillat sig att det krvdes msterliga kunskaper fr att trffa en 431 meter bred byggnad i ppet landskap. Ngot som onopono inte grna vill diskutera eftersom onopono fr lnge sen insett hur bortgjord han r p den punkten.

Istllet s skall allt fokus ligga p att misskreditera ett vittne, vars vittnesml varken gr till eller frn i frgan om det r mjligt att Hanjour kan ha parkerat ett plan i en gigantisk byggnad. Hade det funnits argument fr att Hanjour inte kunde gra detta s hade diskussionen mjligen varit intressant men i brist p det s fr vi bevittna en dres envisa, lgnaktiga och fullstndigt misslyckade frsk att flytta mlstolparna t alla hll som gr men helst mot Israel.
Senast redigerad av kurrekotte 2017-11-21 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in