Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag kommer inte ihg exakt i vilket sammanhang jag skrev det. Du tycks dremot ha laserminne nr det kommer till inbillade ofrtter, s, lnk.

Ska jag leta upp sjlv var jag skrivit att jag r fullt njd? Det gr inte, eftersom jag ALDRIG har skrivit det. Dremot vet vi ju bda att du har skrivit:
Du r enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11.

Nr har jag uttryckt mig s? Citat! Eller... vill du omformulera dig igen kanske?

Eller du kanske menade att du ville att jag skulle visa att jag skrivit till dig att jag tycker mycket i utredningen kunde sett annorlunda ut? Visst! Inlgg 32245, sida 2688 i stora trden, skrev jag detta till dig:
Sen hller jag med dig, utredningen kunde skert sett annorlunda ut. (Vet inte hur man lnkar frn andra trdar, men bara att kika efter!).

Inbillat? Det r nog bst att du slutar ljuga snart... Inlgg 620 i denna trd. Dr har du din lgn.
Senast redigerad av DanielDO 2019-11-20 kl. 21:19.
Citera
2019-11-20, 21:20
Medlem
Citat:

Ditt egentliga uppst r inte att klargra och fra diskussionen framt, det r det motsatta, att gra vad du kan fr att sabotera att s sker. Du r enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11. Hysteriskt njd.

Varsgod. Tv lgner i rad. Serverat p silverfat. P din begran.
Citera
2019-11-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Ska jag leta upp sjlv var jag skrivit att jag r fullt njd? Det gr inte, eftersom jag ALDRIG har skrivit det. Dremot vet vi ju bda att du har skrivit:
Du r enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11.
Nej. Du ska leta upp dr du menar att jag formulerade mig s.

Citat:
Nr har jag uttryckt mig s? Citat! Eller... vill du omformulera dig igen kanske?
Igen. Om jag citerar ngot ordagrant s anvnder jag citattecken. Gjorde jag det hr, menar Du?

Citat:
Eller du kanske menade att du ville att jag skulle visa att jag skrivit till dig att jag tycker mycket i utredningen kunde sett annorlunda ut? Visst! Inlgg 32245, sida 2688 i stora trden, skrev jag detta till dig:
Sen hller jag med dig, utredningen kunde skert sett annorlunda ut. (Vet inte hur man lnkar frn andra trdar, men bara att kika efter!).

Inbillat? Det r nog bst att du slutar ljuga snart... Inlgg 620 i denna trd. Dr har du din lgn.
Det r mitt samlade intryck att du med dina inlgg kan sgas vara fullt njd med den officiella mytologin om 9/11.

Hysteriskt njd. Fr jag inte tycka det, menar Du?
Citera
2019-11-20, 22:22
Medlem
Citat:
S hr skriver Pilots for 9/11 Truth om den pstdda manvern:
So, lets go on what we have. The last known altitude reported for AA77 was 7000 feet. And travelled 33 miles in 5 minutes. Thats 6.6 miles per minute or 396 knots (Update: FDR data shows 325 knots average airspeed. 9/11 Commission Report is inaccurate). Then the aircraft began a 330 degree spiraling dive, leveling at 2200 feet to accelerate to the Pentagon while continuing descent. He started the maneuver at 7000 feet, 396 knots, dove almost 5000 feet within a 330 degree turn and covered 5 miles in about 3 minutes. According to the 9/11 Commission Report, the final impact speed was 530 mph. Update: FDR is now available and the 9/11 report is inaccurate in terms of impact speed.

So lets take an avg speed throughout the dive of 430 knots (7 miles/min). We know a standard rate turn is 2 mins for 360 degrees. So lets say he completed the turn in just under 2 minutes. Since we dont know bank angles or speed. That means he was descending at better than 2500 fpm dropping almost 5000 feet only gaining 30 knots. No problem for guys like you and me, but for Hani? We'll get to him later...

Once this maneuver was completed, without going into a graveyard spiral, he started to pull out of the descent at 2200 feet and accelerated only 30 knots more at full power to 460 knots in a descent from 2200 feet to the pentagon in about a minute (Whats Vmo at sea level for a 757? Flap speed? Since it looks like he may have found the flap handle only accelerating 60 knots from 7000 feet, the from 2200 feet at full power). AA77 crossed the highways, knocking down light poles, entered ground effect, didnt touch the lawn and got a 44 foot high target (Tail height of 757) into a 77 foot target completely, without overshooting or bouncing off the lawn, or spreading any wreckage at 460 knots. With a 33 foot margin for error. Wow, impressive. Takes a real steady hand to pull that off. I know it would take me a few tries to get it so precise, especially entering ground effect at those speeds. Any slight movement will put you off 50 feet very quickly. Im sure we all would agree.

http://pilotsfor911truth.org/pentagon.html
Hade den gtt att knappa in i autopiloten, menar du?

Fr att hitta till pentagon sedan r det bara och crasha det r inte heller s svrt.
Citera
2019-11-20, 22:25
Medlem
Citat:
Nej. Du ska leta upp dr du menar att jag formulerade mig s.

Igen. Om jag citerar ngot ordagrant s anvnder jag citattecken. Gjorde jag det hr, menar Du?

Det r mitt samlade intryck att du med dina inlgg kan sgas vara fullt njd med den officiella mytologin om 9/11.

Hysteriskt njd. Fr jag inte tycka det, menar Du?

Jag letade ju precis upp det. Inlgg 620 i denna trd. r du verkligen s mycket av en idiot att du inte frstr? Eller ja, du r ju enligt egen utsago en idiot (om vi nu ska anvnda ditt egenphittade sprk dr personliga tolkningar = enligt egen utsago)

Om du skriver att jag enligt egen utsago r ngonting frutstter jag att du kan backa upp att jag enligt egen utsago r just detta. Men det kan du ju inte, eftersom du ljg.

Du fr tycka vad du vill. Dock ska du ge fan i att ljuga om vad jag enligt egen utsago r om du inte kan backa upp detta. S, nu kanske till och med du frstr din lgn?
Citera
2019-11-20, 22:27
Medlem
Citat:
Om du r intresserad av sakfrgan s har du ett minst sagt speciellt stt att visa det.

Men frsker vi igen:

1. Har du ngra bevis fr att Hanjour kunde flyga/landa ett litet Cessna 172 helt p egen hand utan assistans i stet bredvid?

2. Har du ngra bevis fr att Hanjour kunde flyga/landa ett jttelikt Boeing 757 helt p egen hand utan assistans i stet bredvid?

3. Har du ngra bevis fr att Hanjour flg Flight 77 den dagen?

4. Har du ngra bevis fr att Hanjour fanns i planet (Flight 77) den dagen?

5. Har du ngra bevis fr att Flight 77 kraschade in i Pentagon den dagen?

6. Skulle du med gott samvete lta dina nra och kra flyga i ngot som helst plan med en person med Hanjours knda flygkunskaper som ensam pilot utan assistans? Med assistans?

Hade du ngot hr?

Jo d, jag r mycket intresserad. Och jag tycker vi kr p hur du tycker man ska diskutera: en punkt i taget. Vi har inte kommit frbi detta n:

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.

Eftersom det r DU som pstr detta ska DU redovisa kllor som styrker att vid SAMTLIGA flygningar Hanjour gjorde fick instruktrerna ta ver eller assistera vid landningarna. Alla gnger. Samtliga flygningar. Allihop. 100% av tillfllena. Du var ju inte med vid flygningarna s d mste du ju ha kllor till ditt pstende.

Sen kan vi ta dina frgor. En sak i taget.
Citera
2019-11-20, 22:29
Medlem
Citat:
Om du r intresserad av sakfrgan s har du ett minst sagt speciellt stt att visa det.

Men frsker vi igen:

1. Har du ngra bevis fr att Hanjour kunde flyga/landa ett litet Cessna 172 helt p egen hand utan assistans i stet bredvid?

2. Har du ngra bevis fr att Hanjour kunde flyga/landa ett jttelikt Boeing 757 helt p egen hand utan assistans i stet bredvid?

6. Skulle du med gott samvete lta dina nra och kra flyga i ngot som helst plan med en person med Hanjours knda flygkunskaper som ensam pilot utan assistans? Med assistans?

Hade du ngot hr?

En Boeing 757 kan landa sjlv. Flyga ett nyare passagerar plan r faktist inte s svrt som man tror piloterna landar ofta sjlv men totalt s flyger dom ett par minuter per flygning sedan flyger det sjlv. Bara spaka runt det nr det redan r i luften skulle i prinsip vem som helst kunna gra. Och med en pilot som talar med dig s skulle dom flesta kunna landa det. Crasha in i pentagon r inte specielt svrt heller.
Citera
2019-11-20, 22:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du lnkar till en sida som du menar bevisar en av mina 6 frgestllningar, nummer 5 hr nedan.

Jag brjar d med dina bevis bakom lnken vilken inleder med videor.

Jag frgar igen. Hur vet du utifrn videorna enbart att det var Flight 77 som kraschade in i Pentagon?

Innan du tramsar vidare fr du grna visa var jag skulle ha psttt att just enbart filmen du valt ut bevisar ngonting alls, och nnu hellre varfr den filmen i sig plockad ur sammanhanget skulle bevisa att det var flight 77 - nr det jag skrivit i sjlva verket r precis tvrtom..

r dina argument helt slut, frsker du avleda uppmrksamheten frn dina tidigare haverier hr i trden, eller varfr sitter du och hittat p snt hr?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-20 kl. 22:58.
Citera
2019-11-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Fr att hitta till pentagon sedan r det bara och crasha det r inte heller s svrt.
Lste du texten frn Pilots for 9/11 Truth som jag citerade? Bara att krascha?
Citera
2019-11-21, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Innan du tramsar vidare fr du grna visa var jag skulle ha psttt att just enbart filmen du valt ut bevisar ngonting alls, och nnu hellre varfr den filmen i sig plockad ur sammanhanget skulle bevisa att det var flight 77 - nr det jag skrivit i sjlva verket r precis tvrtom..

r dina argument helt slut, frsker du avleda uppmrksamheten frn dina tidigare haverier hr i trden, eller varfr sitter du och hittat p snt hr?
Och fr att vi ska undvika vidare missfrstnd och koka ner dina frstllningar till ngot som gr att bemta s postar vi frgorna igen s att du fr mjligheten att besvara en i taget, snyggt och prydligt:

Inget pladder om en massa annat trams. Inget lnkspammande utan frklaring till exakt VAD bakom din lnk som bevisar VAD.

Ok?
Citera
2019-11-21, 10:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och fr att vi ska undvika vidare missfrstnd och koka ner dina frstllningar till ngot som gr att bemta s postar vi frgorna igen s att du fr mjligheten att besvara en i taget, snyggt och prydligt:

Inget pladder om en massa annat trams. Inget lnkspammande utan frklaring till exakt VAD bakom din lnk som bevisar VAD.

Ok?

Nej det r faktiskt inte alls "OK" att du frgar - och krver - och fr svar p precis samma frgor r ut och r in. Nn jvla gng r det vl dags att du inser att du ftt svar och att du inte kunnat bemta dessa.
Citera
2019-11-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Igen...
Du hvdar att pstendet att "han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat" r en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar.
terigen upprepar jag drfr min frga:
Vem, mer n du, menar att ditt pstende r en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar?
Vet ej. Det r drfr som jag frgar dig om du hller med om det och om inte, varfr.

Har du ntligen ngot svar hr?

Citat:
Hur visste Bernard vad?
Du har sjlv lnkat till informationen:
Despite Hanjour's poor reviews, he did have some ability as a pilot, said Bernard of Freeway Airport. "There's no doubt in my mind that once that [hijacked jet] got going, he could have pointed that plane at a building and hit it," he said.
Och hr verkar det som om du hller med SnakePlisssken om att det uttalandet frn Bernard ger std t frestllningen om att Hanjour hade kompetensen att flyga Flight 77 p det stt ansvariga utredare hvdar att han gjorde, 9/11.

Eller? (FB) Hani Hanjours flygkunskaper.

Citat:
r det ngon som hvdar att Baxter och Conner uttalat sig om hur de ser p Hanjours frmga att peka ett Boeing 757 mot en byggnad och trffa den?
Det r frutsttningen fr att Bernard ska kunna ha den uppfattningen eftersom den mste bygga p Baxter och Conners uppfattningar i frgan, givet att det var dessa tv som assisterade Hanjour i stet bredvid under tre flygfrsk.

Citat:
Allt Bernard sger r att han inte tvekar p att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och trffa den. Han kommenterar inte vad ansvariga utredare pstr.
D hller du med om att det uttalandet inte p ngot stt ger std t ansvariga utredares pstende om hur Hanjour ska ha flugit Flight 77, 9/11?

Citat:
Allt Bernard sger r att han inte tvekar p att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och trffa den. Han kommenterar inte vad ansvariga utredare pstr.
D hller du med om att det uttalandet inte p ngot stt ger std t ansvariga utredares pstende om hur Hanjour ska ha flugit Flight 77, 9/11?

Citat:
Nej.
Dock vet jag att minimilder fr att hyra bil hos de flesta bolag i USA r 25 r (yngre kan f hyra mot tillggsavgift).
Fr att hyra ett flygplan finns svitt jag vid snabb koll kan se ingen ldersgrns (men man mste sklart ha certifikat fr flygplanstypen).
Med andra ord finns det i s fall mjligt fr en 16-rig certifierad segelflygare att hyra ett segelflygplan (ven motorseglare) och fr en 17-rig sport pilot/private pilot mjligt att hyra ett flygplan han/hon r certifierad fr, men fr att f hyra en bil mste man betala en tillggsavgift om man r under 25 r ven om man haft krkort sen man var 16 r
Varfr r det ldersgrns vid bilhyrning, men inte vid flygplanshyrning tror du?
Bra. Har du ngon id om varfr man frst mste visa att man faktiskt kan behrska planet i frga innan man fr hyra det och flyga ivg p egen hand, men inte motsvarande vid hyra av bil?

Citat:
Att uthyrningsfretagets frskringsvillkor krvde det

https://gamefaqs.gamespot.com/boards...0312606?page=5
Bra. Har du ngon id om varfr man frst mste visa att man faktiskt kan behrska planet i frga innan man fr hyra det och flyga ivg p egen hand, men inte motsvarande vid hyra av bil?

Citat:
Ja
Bra. Vad r det med respektive typ av fortskaffningsmedel som i det ena fallet krver uppvisning av certifikat/krkort i det ena fallet och i det andra, certifikat/krkort OCH uppvisning av faktiska kunskaper?

Citat:
Vad har ditt trams om biluthyrning p macken och Hanjours flygcertifikat/flygtimmar fr koppling till ditt pstende:

Har du std fr det pstendet, eller hittade du bara p?
Det r vad jag tror r sklet till att de faktiska kunskaperna mste kontrolleras nr det kommer till uthyrning av plan, ja. Att de potentiella konsekvenserna av bristflliga kunskaper r s dramatiskt mycket allvarligare.

Vad tror du?

Citat:
Nej, men nu pstod du ju att om misstag grs vid start och/eller landning s blir ofta resultatet ddligt.

Har du std fr att resultatet ofta blir ddligt, eller hittade du bara p?
Det r vad jag tror r sklet till att de faktiska kunskaperna mste kontrolleras nr det kommer till uthyrning av plan, ja. Att de potentiella konsekvenserna av bristflliga kunskaper r s dramatiskt mycket allvarligare.

Vad tror du?

Citat:
Du pstod att certifikat krver storleksordningar mer tid n krkort

varvid jag redovisade jmfrelse av kraven p vningstid fr krkort respektive de vanligaste typerna av privat flygcertifikat och visade att ditt pstende var felaktigt.
Hur kontrollsystemet fr vningskrning med bil r upplagt r off-topic.
Nej, det r inte off-topic om skillnaderna avser att belysa vad som sker och inte sker i samband med rattandet av det ena fortskaffningsmedlet men inte det andra och vilka implikationerna i s fall blir med avseende p fallet: Msterpiloten Hani Hanjour.

Citat:
Hanjour kunde flyga, men han flg dligt
Det finns mnga med krkort som krt minst 600 timmar och nd kr dligt.
Att flyga med assistent i stet bredvid kan som sagt en blind hna. Hur vet du att Hanjour kunde flyga p egen hand men dligt?

Citat:
Det str dig fritt att gra, men det r visat att du har fel och saknar std fr ditt pstende.
En 14-ring fr soloflyga med ett segeflygplan (inklusive motorseglare) och man fr ta certifikat fr segelflygplan vid 16 rs lder.
En 16-ring fr soloflyga med ett konventionellt flygplan och man fr ta certifikat fr LSA/PPL vid 17 rs lder.
I sllskap med instruktr fr man vningsflyga oavsett lder och det finns exempel p mycket unga pilotelever. Yngsta knda tror jag r en 8-ring.
Vanligaste minimildern fr vningskrning med bil i USA r 15 r, man fr aldrig vningskra ensam (solo) och krkortsldern varierar mellan 16-18 r.
Varfr r krkort ljligt mer enkelt att ta n ett grundlggande flygcertifikat nr lderskraven r likvrdiga frutom att en pilotelev fr flyga ensam, vilket en krkortselev aldrig fr?
Tror du att ldersgrnserna hr terspeglar svrighetsgraderna visavi respektive fortskaffningsmedel? Jag r personligen bekant med ldre damer och herrar som har bde krkort och bil, men har ohyggligt svrt att se dessa bakom spakarna i ett flygplan ven med assist i stet bredvid. P samma stt r jag bekant med ett antal ungdomar i tonren utan vare sig krkort eller bil som utan att tveka skulle hoppa in bredvid instruktren och flyga ivg p frsta frsket.

Citat:
Trams.
Jag tror att du frvxlar en medveten osanning med ett rligt misstag hr. S nej, jag har aldrig ljugit p det hr forumet (ngot forum alls).

Har Du?

Citat:
Ok, ibland slarvar du och r inte s noga med sanningen. Det har jag mrkt.
Skitsnack. Diskussionen frs alltid p olika niver med olika skrpa. Allt annat vore absurt. Att ni r ngra stycken som hugger in p varje lite ppning som kan lna sig till en anklagelse till lgn istllet fr att be om ett klargrande med mer precision r dremot sedan lnge blottlagt.

Har jag dremot direkt fel s backar jag direkt och erknner. I synnerhet om det p ngot avgrande stt pverkar mitt argument.

Citat:
Ja

Fr att utredningen i allt vsentligt visar vad som hnde och varken du eller ngon annan har ftt mig tvivla p riktigheten i utredningens slutsatser.
Bra. D postar jag mina 6 frgor igen s att du fr tillflle att ocks visa det:

En frga i taget. Lugn och fin.
Senast redigerad av onopono 2019-11-21 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in