Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-29, 20:35
Medlem
Hej jag har tränat ganska mycket en ganska lång period nu och har blivit starkare osv. Och jag har fått synliga ådror på armarna. varför får man det? Har mina ådror blivit större (isf varför) eller har de bara ploppat ut av någon anledning? Vad är själva anledningen till det?
Citera
2017-12-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaie
Hej jag har tränat ganska mycket en ganska lång period nu och har blivit starkare osv. Och jag har fått synliga ådror på armarna. varför får man det? Har mina ådror blivit större (isf varför) eller har de bara ploppat ut av någon anledning? Vad är själva anledningen till det?

Du har väl mindre fett under huden?
Citera
2017-12-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du har väl mindre fett under huden?

Men jag har vart smal utan fett förr och inte haft sådana ådror. Och har andra vänner som är smala och inte har synliga ådror heller, så det känns som att det har med träningen att göra, men vill veta varför...
Citera
2017-12-29, 20:51
Medlem
Muskelbukarna på underarmarna sväller och trycker ut venerna så de avtecknas mer tydligt under huden.
Citera
2017-12-29, 20:52
Medlem
Ingen aning vad du skriver om. Du har gått ner i vikt troligtvis.
Citera
2017-12-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Muskelbukarna på underarmarna sväller och trycker ut venerna så de avtecknas mer tydligt under huden.

Jahaa! Tack för svar
Citera
2017-12-29, 20:57
Medlem
jpettersson1991s avatar
Dels mängden kroppsfett och även genetik spelar roll. Annars är det i princip detta som är svaret.

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...40&postcount=2
Citera
2017-12-29, 21:09
Medlem
Hegamons avatar
Men vad tror du. Blodtillförseln till muskler ökar iom träning. Hjärtfrekvensen också, blodtrycket också. Kroppsvärmen ökar och ådrorna förstoras för att avge värme.
Senast redigerad av Hegamon 2017-12-29 kl. 21:31.
Citera
2017-12-29, 21:33
Medlem
Ytliga ådror kan man få av många olika orsaker. Mindre kroppsfett, ökat blodtryck osv.
Jag började bli extremt vaskulär nån gång i tonåren, trots att jag alltid haft lite kroppsfett.
Morsan tog med mig till vårdcentralen en gång minns jag för att kolla upp detta då hon va orolig, men enligt läkaren va inget fel i alla fall.
I början va det konstigt, men sedan man började träna och kollade på kroppsbyggare så ändrades det snabbt. Nu är det bara coolt att alltid se så där uppumpad ut.
Citera
2024-08-04, 17:31
Medlem
Hittade denna gamla tråd efter att jag sökt på fenomenet på Google. Efter löpning så får jag alltid påtagligt utanpåliggande ådror på händer och fötter. Undrade om det kunde vara farligt men konstaterar från det jag läst nu att det är ganska normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in