2017-12-31, 21:25
Medlem
Kakap0s avatar
Jobbar i en matbutik, har jobbat ihop med en person i ca 5 år, en underbar kille från syrien som jag alltid sprang efter så fort jag behövde en translator vilket var ofta i denna butik haha.
Finns ingen person jag någonsin jobbat ihop under mitt 30+ liv som jag tyckt om så mycket att jobba ihop med, vi "klickade" och blev kompisar direkt.

Fick reda på 1 mån sedan att han ska bli förflyttad till en annan butik pga en tjej som varit "babyboom" och varit borta i 6 år kommer tillbaka.

Så han fick helt enkelt byta butik.

Vi hade så sjukt roligt ihop när vi jobbade och han är precis som mig, hatar att vara irreterad o arg och istället log och skrattade precis som mig oavsett situation.
Jag kan inte fatta att jag inte får jobba ihop med honom längre.

Idag var sista dagen vi jobbade ihop, jag är inte den som gråter eller visar känslor, men idag dem sista två timmarna var jag tvungen att gömma mig på lagret pga jag höll på att falla i gråt varannan sekund..
Det känns så hemskt att inte få jobba ihop med en utav dem bästa människorna jag någonsin träffat.
Har bara en person kvar på jobbet som jag verkligen tycker oerhört om att jobba med.

Men denna person och jag har verkligen en bromance, vi skämtar, skrattar, kramar, och ger high fives framför kunder etc så fort vi ser varandra, vi skämtade i princip med varandra hela tiden, min kollega kom alltid fram till mig och gav mig axel massage när jag satt i kassan framför kunderna som såklart alltid skrattade för dem visste efter 5 år vilka vi var och förstod att det var han och jag som var dem bästa polarna på arbetsplatsen.

När vi sa hejdå till varandra idag satt gråten i halsen på både honom och mig, inte varit med om något så hemskt på väldigt många år..

Hur går man vidare på sin arbetsplats när man förlorat sin kollega såhär?
Bara tanken att behöva gå till jobbet igen utan min kollega där gör mig oerhört förtvivlad..
Citera
2017-12-31, 21:31
Medlem
Noose..s avatar
Första gången är alltid värst, efter ett par stycken så bryr du dig inte ett skit.
Citera
2017-12-31, 21:32
Medlem
RCI856645964s avatar
Snacka med chefen? Fråga om ni kan få jobba i samma butik?

Glad personal är bra personal.
Citera
2017-12-31, 21:42
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Snacka med chefen? Fråga om ni kan få jobba i samma butik?

Glad personal är bra personal.

Snackade med chefen, men jag har en högre position och behövs där jag är.
Dessutom är dem fulla på den andra arbetsplatsen och högsta cheferna hade planerat detta månader tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Första gången är alltid värst, efter ett par stycken så bryr du dig inte ett skit.

Hade du haft denna person som kollega hade du inte sagt så.
Citera
2017-12-31, 21:44
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:

Hahaha du har fått många nya kollegor genom åren, verkar det som.
Citera
2017-12-31, 21:46
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Hahaha du har fått många nya kollegor verkar det som.

Nej inte alltför många men folk byter arbetsplats lite då och då. Bara gilla läget
Citera
2017-12-31, 22:03
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Nej inte alltför många men folk byter arbetsplats lite då och då. Bara gilla läget

Svårt att gilla läget när man jobbat ihop i 5 år och får arbetsdagen att gå snabbare tillsammans genom att ha ku
Citera
2017-12-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Svårt att gilla läget när man jobbat ihop i 5 år och får arbetsdagen att gå snabbare tillsammans genom att ha ku
Walk it off
Du kommer att komma över det.
Om inte så har du alvarliga problem.
Citera
2017-12-31, 23:53
Medlem
Fojoss avatar
Ni får väl göra high-five på fritiden i stället?
Citera
2018-01-01, 00:12
Bannlyst
Fråga om han vill ta er vänskap to the next level!
Citera
2018-01-28, 19:29
Medlem
Kakap0s avatar
Absolut är allt frid o fröjd, men känns fortfarande mycket tråkigt, ska dra några öl och en plankstek ihop på lördag!

Kan tänka mig själv när jag slutat jobba på andra ställen hur andra kände när jag slutade, vet en tjej som började gråta när jag skulle sluta, förstår henne lite för alla var väldigt elaka mot henne och jag fanns alltid där, berömde och visa min uppskattning för det hon gjorde på jobbet.

Samma med en kille jag jobbade ihop med i över ett år, han var enda ungdomen på arbetsplatsen som jag klickade med direkt, han tyckte det var väldigt tråkigt och bjöd ut mig på en krogrunda samma dag, mycket trevlig kille som för övrigt fick ett jobb i Norge bara 6 mån efter jag slutade.

Men det är såhär arbetsvärlden fungerar, förstår det, har dock aldrig drabbat mig att någon drar ifrån MIG, har alltid varit tvärtom.

Dock som jag sa, allt är ok, dock inte kört ännu, finns fortfarande många chanser att denna kille och jag kommer att jobba ihop igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in