Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-19, 23:00
Medlem
Troians avatar
Jag och en kompis tänkte åka till värmen i sommar. Och vill ha tips. Vi börjar båda komma lite till åren (26 år kommer vi vara) så vill inte gärna åka till ett ställe med bara tonåringar (typ Kos).

Krav: Charter vill vi ha. Billigt, inte allt för tiggigt folk och det ska vara varmt. Vill också undvika de värsta partyställena, men inte heller ska det vara dött.

En vecka i mitten av augusti hade vi tänkt oss.
Citera
2006-01-19, 23:04
Medlem
Pansarmeyers avatar
Chania på Kreta verkar vara ngt för er. Kolla upp det.
Citera
2006-01-19, 23:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarmeyer

Tack för tipset. Min kompis tycker inte om greker säger han, men ska försöka övertala honom. Såg nåt intressant i Rethymnon också.

Nån annan idé?
Citera
2006-01-19, 23:33
Medlem
InkoPinkos avatar
Undvik Bulgarien i alla fall.

Jag är för övrigt också intresserad av chartertips för en 29-årig man i sina bästa dagar...
Citera
2006-01-20, 19:54
Medlem
kokaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag och en kompis tänkte åka till värmen i sommar. Och vill ha tips. Vi börjar båda komma lite till åren (26 år kommer vi vara) så vill inte gärna åka till ett ställe med bara tonåringar (typ Kos).

Krav: Charter vill vi ha. Billigt, inte allt för tiggigt folk och det ska vara varmt. Vill också undvika de värsta partyställena, men inte heller ska det vara dött.

En vecka i mitten av augusti hade vi tänkt oss.
oki skratta inte nu men........Palma de Mallorca/ MALLORCA..altså "huvudstaden" på ön ...lite barcelona/madrid i miniformat...mycket soft mycket barer å restauranger (men undvik alla resturanger vid katedralen gata "avinguda d'antoni maura" TURISTFÄLLOR Å SKRÄP)..........om ni vill ha mer info på ställen å hotel mm i mallis är det bara att PM'a
Citera
2006-01-20, 20:29
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarmeyer

Jag var dit en sväng för ett tag sen, bodde inte i Chania, men inte allt för långt därifrån. Det var ett mycket trevligt ställe. Passa på att ät på en resturang som ligger alldedes vid den gamla hamnen, otroligt stiligt. Inga tiggare eller andra jobbiga människor som jag märkte av. Kan tillägga att jag var där i början/mitten av oktober och klimatet var bättre än väntat, mycket behagligt.
Citera
2006-01-20, 20:44
Medlem
Ivanovichs avatar
Gotland

http://www.medeltidsveckan.com/ Den veckan som budget resenärerna kommer till ön(Det dricks mindre på krogen)Alla sitter ute och dricker. Man behöver inte åka långt för att uppleva "charter"
Citera
2006-02-09, 02:55
Medlem
Troians avatar
Det vart Korfu. Vad tror ni? Kommer vi ha kul?
Citera
2006-02-09, 15:54
Medlem
kokaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det vart Korfu. Vad tror ni? Kommer vi ha kul?
Var på den ön 95..tyckte inte om det,var bara en massa otrevliga greker som var trötta på alla turister (å då var vi där precis i början av säsongen)..Var i Gouvia det ända som var bra på det stället var en bar som en tokig Braziljanare ägde ..mycket samba å sprit ......Korfu stad var OK ..som vilken små medelhavsstad som helst mycket historia å byggnader.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f290431

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in