Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-01-03, 23:43
Medlem
https://www.aftonbladet.se/lokala-ny...ddOrwJ@ablokal
Nu är det klart med gratis modulhus i Tantolunden!
Ja, alltså inte för dig. Du betalar - någon annan bor.

Från texten:
Efter många turer är det nu klart att bygget av modulhus vid Tanto på Södermalm startar efter nyår, rapporterar Mitt i Stockholm.
Husen kommer att kunna hysa cirka 90 personer och är främst tänkt att användas av nyanlända familjer som fått uppehållstillstånd.
Husen ska vara klara till våren och de första familjerna är tänkta att flytta in i sommar. Modulhusen vid Tanto blir de första som byggs i innerstan.

Ni som stått i bostadskö i typ 10 år och ändå inte får annat än att betala halva er lön för ett rätt risigt andrahandsboende, visst känns det ändå bra att veta om att ni i alla fall inte står i vägen för nyanlända?
Och att ni dessutom får betala deras boende. Och mat. Och alla andra kostnader.
Citera
2018-01-04, 00:04
Medlem
Verkligen osnyggt mot skattebetalarna. Nästan en medveten provokation.
Men å andra sidan: Rätt åt Södermalmsdårarna som röstat fram MP.
Citera
2018-01-04, 00:15
Medlem
heriks avatar
Jag skäms att vara svensk skattebetalare .Hur kan man få stopp på detta vansinne?
Citera
2018-01-04, 00:24
Medlem
Fromlandss avatar
Vad är en rimlig hyra för ett sådant hem? 15000 i månaden? 180000 per år?
Hade marknadshyra gällt hade de kostat betydligt mer.
Vill utlänningar komma hit och leva flashigt -ta in på Grand eller Tak och betala för sig så kanske de även bidrar till tillväxt och välfärd och som bonus tar udden av rasisters gnäll.
Men icke.

Hur ska vi kunna lösa afrikas och asiens bostadsbrist när vi inte ens kan ha ett fungerande system för att Johan och Lotta ska kunna flytta hemifrån när de fyllt 21 och skaffat sina första jobb?
Citera
2018-01-04, 01:12
Medlem
Geordis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
Men hallå, fattar ni inte hur bra det är att rädda liv? Det är det bästa ett land kan göra! Det gynnar oss gott i längden, eller tror ni inte på karma?
De som är oroliga eller avundsjuka är obildade. Det är verkligen tur att politikerna har koll på karma och dess gynnsamma effekter annars hade det kunnat gå riktigt illa.
Citera
2018-01-04, 01:29
Medlem
Fick stå i kö i 6 år för lägenhet.
Hamnade utanför stan.
Familjen har betalt ganska stora summor skatt varje år i 40 + år.
Det var en påfrestande och ansträngd tid.

Samhällskontrakt idag i sverige?

Kommer det ens att gå runt ekonomiskt med att ha "nyanlända" i sverige?
Börjar inte varenda propagandalögn rörande ekonomi-migration vid det här laget att krackelera?
Senast redigerad av sv201712 2018-01-04 kl. 01:35.
Citera
2018-01-04, 01:38
Medlem
libbens avatar
Varför är det så få bostäder de bygger undrar jag mest.

Örby/Älvsjö parkeringen ska ju få 100 bostäder. Det lär bo runt 300 där på en liten sketen parkering som det pålas för fullt nu på inför boendet.

Hade förväntat mig modulhus för 2 - 300 bostädder på tanto som har extremt mycket mer plats. Är det skillnad på yta och yta? Ställer man ytor mot varandra år 2017/18?

Vad är det här för fasoner. Fler modulhus tack så det verkligen blir som alla 87% röstat för.

Pinsamt att de inte själva föreslagit att öka det till 2 - 300 modulbostäder på södermalm.
Citera
2018-01-04, 01:49
Medlem
Den nya adeln måste naturligtvis bo ståndsmässigt och kan ju inte få lida för att vi inte bygger bostäder nog för att hyra. Solna stad släppte även 60 nybyggda lägenheter mitt i city så att nya adeln inte behövde besvära sig med att stå i kö. Alla är lika som socialdemokraterna brukar säga, vissa mer lika än andra. Men snart är det val och då betygsätter vi väljare politikerna!
Citera
2018-01-04, 01:52
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Varför är det så få bostäder de bygger undrar jag mest.

Örby/Älvsjö parkeringen ska ju få 100 bostäder. Det lär bo runt 300 där på en liten sketen parkering som det pålas för fullt nu på inför boendet.

Hade förväntat mig modulhus för 2 - 300 bostädder på tanto som har extremt mycket mer plats. Är det skillnad på yta och yta? Ställer man ytor mot varandra år 2017/18?

Vad är det här för fasoner. Fler modulhus tack så det verkligen blir som alla 87% röstat för.

Pinsamt att de inte själva föreslagit att öka det till 2 - 300 modulbostäder på södermalm.

De skall bygga på en parkering för husbilar bl.a. Jag tror de måste bygga på redan planlagda asfalterade ytor.
Citera
2018-01-04, 02:01
Medlem
Är det drogberoende kåta hazarmän i 20 årsåldern eller riktiga familjer som ska bo där?

Kan ju ha en viss inverkan på hur livet på dom mycket populära gräsytorna i parken utvecklar sig sena sommarkvällar.

Antalet ordningsstörande drogade element som hänger i slänten /vid gymmet ökar ju redan markant år från år!?

Känns som tanterna i kolonistugorna börjar leva farligt insprängda mellan "oljebryggans hjältar" och nu dessa nya innevånare.
Citera
2018-01-04, 02:19
Medlem
flowerprints avatar
Många som sitter och har picknick/festar i tanto på sommaren, kommer man våga vara där eller är det bäst att hålla sig inne? tänkte om det finns stor risk att bli gangbangad.
Citera
2018-01-04, 02:20
Medlem
fresk66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Är det drogberoende kåta hazarmän i 20 årsåldern eller riktiga familjer som ska bo där?

Kan ju ha en viss inverkan på hur livet på dom mycket populära gräsytorna i parken utvecklar sig sena sommarkvällar.

Antalet ordningsstörande drogade element som hänger i slänten /vid gymmet ökar ju redan markant år från år!?

Känns som tanterna i kolonistugorna börjar leva farligt insprängda mellan "oljebryggans hjältar" och nu dessa nya innevånare.

Det var säkert kul så länge det varade att ha kolonistuga i Tanto. Nu kommer det bli ett helvete där som på alla andra platser där alla kåta s.k. ”unga” enamkommande männen som är runt 30-40-årsåldern kommer befinna sig. Hoppas att alla, framför allt kvinnor, utrustar sig ordentligt med vapen så att de överhuvudtaget kan befinna sig i närheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in