2018-01-18, 15:23
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men fortfarande ndrar sig inte frgan, gillar du inte CNN s sluta titta.
Fr allt man gr r och validerar CNN, om de nu r s kassa.
Men mrkt man mer n grna anvnder CNN som klla nr det passar en, s hur mycket fake r dom d.

Men kanske presidenten ska gna sig t styra landet, n hlla p leka(vad nu leken r).

du glider omkring som en hundvalp i ett oljebad. vad mrker att man mer n grna anvnder CNN som klla? vilka man? fr egen del s tittar jag emellant p ven CNN, likavl som att jag har lst miljpartiets samt kommunisternas program. det betyder inte att man uppskattar kanalen eller partierna. kan rekommendera dig att se dig om utanfr traditionella svenska medier som AB, Expressen samt sveriges television. en ny vrld ppnar sig fr dig.

en modern klassiker frn CNN r ju att de nyligen retade sig p att trump, vid ngon tillstllning, fick 2 kulor glass medan vriga bara fick 1. ja det r p allvar. kolla upp det om du tror det r fake news.
Citera
2018-01-18, 15:48
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Stller samma frga till dig, och vriga politiker talar sanning tycker du? Och det r vl resultaten som rknas. Dr ligger Obama i l, han bde ljg och misslyckades.
Varfr ltsas du bry dig om vad som skulle vara sant eller ej? Din och sektens stndpunkt r sedan lnge etablerad!
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Facts and Figures don't matter!
Att sedan frska byta mne och rabbla misinformation om Obama knns inte bara desperat utan riktigt barnsligt...

Sanningen r att Obama mer eller mindre rddade USA, efter GWBs (kommer ni ihg honom...?) och republikanernas katastrofala marknadsanarki och ventyr i mellanstern. Obama stod bakom den goda ekonomi Donald nu surfar p, och han stadkom, trots krigiskt motstnd (ngot som f.. fortfarande pgr...) frn en republikanskt kontrollerad kongress, den strsta och viktigaste sjukvrdsreform USA har sett p ver ett halvt sekel! Siffrorna talar fr sig sjlva:
http://money.cnn.com/2017/06/30/news...ump/index.html
Citat:
32 million people would lose coverage if Obamacare was repealed
Vad har Donald lyckats med...? Han r ju nd uppbackad av en 100% republikansk federal regering!
http://trumpgolfcount.com/
Citat:
Trump Golf Count: 91
Cost to Taxpayer: At least $49,483,700
Knns tyvrr som misslyckanden r en mer aktuell beskrivning...? Jag menar, var r muren?
https://www.theguardian.com/us-news/...dable-care-act
Citat:
Trump claims 'Obamacare is dead' despite failure to repeal legislation

Nej, sanningen har aldrig spelat ngon roll fr sekteristerna. Detta har de sedan lnge sjlva klargjort, och stndiga "bad faith arguments" om motsatsen frn dessa trogna frsamlingsmedlemmar brjar bli ganska s trttsamma!
https://www.vice.com/en_uk/article/7...-the-alt-right
Citat:
Unwrapping the Conspiracy Theory at the Heart of the Alt-Right
Det enda det handlar om r guden och idolen "har rtt" och stndigt r bst p allting, fr alltid. Vilket r hela bakgrunden till det skakiga propaganda-trams som Donalds "awards" (lol) nu utgr!
Citera
2018-01-18, 16:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Mer lyckat n det fregende systemet.

USA behver komma ikapp resten av vrlden med en skattebetald sjukvrd men att vilja terg till det system som fanns innan 2009 r inte optimalt
Ja du kan ju tipsa honom om det svenska systemet. Frre sjukhussngar n Rumnien, lngst ker. Folk dr i kn till canceroperation. Kanske du lyckas slja in denna katastrof till folket i USA.

Obamacare r dd. Den dog i samma gonblick som Trump tog bort straffet fr att inte skaffa en frskring. Frstr inte hur liberaler klarar av att hylla ett system dr folk fr betala fr vrd de aldrig ens fr.

USAs sjukvrd r bland den bsta i hela vstvrlden. Den r mer tillgnglig n svensk vrd, eftersom ker r ngot man inte knner till. USAs befolkning vill helt enkelt inte d av cancer medan de vntar p operation. De vill inte heller tvingas ge sina pengar till frskringsbolag. Att tvinga dem till det, r sjlva definitionen av fascism. Att du hyllar fascism beror p att du inte vet bttre - jag kallar dig allts inte fascist.
Citera
2018-01-18, 16:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det r stor skillnad och ljuga mest hela tiden och bara ibland.
Men saken r att de flesta r sura p det ljugandet ocks, s finns ingen pong med det.
Dom bekant, tv fel blir inte ett rtt.

Och vad har Obama misslyckats med menar du?
Infrlivat en hlsoreform som slagit ut s vl att R inte ens kunde backa den lngre?
En ekonomi som gtt uppt hela tiden, ven en bra bit in hos Trump eftersom han inte ndrat politiken n idag(d det inte startat n).
Sen gr ju inte Trump mycket, s svrt och gra fel d.
Dock gr senat och hus en del, annars hade inget hnt.
Obama misslyckades med nstan allt. Trump har rivit upp vartenda beslut som Obama fattade. Och nej, det r inte Obamas frtjnst att exempelvis Apple flyttar tillbaks till USA och betalar 35 miljarder dollar i extraskatt. Det r Trump som fixade det. Men du knner sklart inte ens till detta, eftersom du inte vill veta.
Citera
2018-01-18, 17:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
du glider omkring som en hundvalp i ett oljebad. vad mrker att man mer n grna anvnder CNN som klla? vilka man? fr egen del s tittar jag emellant p ven CNN, likavl som att jag har lst miljpartiets samt kommunisternas program. det betyder inte att man uppskattar kanalen eller partierna. kan rekommendera dig att se dig om utanfr traditionella svenska medier som AB, Expressen samt sveriges television. en ny vrld ppnar sig fr dig.

en modern klassiker frn CNN r ju att de nyligen retade sig p att trump, vid ngon tillstllning, fick 2 kulor glass medan vriga bara fick 1. ja det r p allvar. kolla upp det om du tror det r fake news.
Om nu de r fake news, s frstr jag inte varfr man legitimerar dom genom lnka dom fr visa sin sak.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Obama misslyckades med nstan allt. Trump har rivit upp vartenda beslut som Obama fattade. Och nej, det r inte Obamas frtjnst att exempelvis Apple flyttar tillbaks till USA och betalar 35 miljarder dollar i extraskatt. Det r Trump som fixade det. Men du knner sklart inte ens till detta, eftersom du inte vill veta.
Jas, mig veterligen finns obabacare kvar, s ditt pstende fll direkt.
Citera
2018-01-18, 17:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det visar sig men han ger inte direkt ett intryck av att vilja lgga fram ngot av det du beskriver i dagslget
Jag tror tvrtom att det r ngot sdant han kommer lgga fram.

Trumpcare!
Citera
2018-01-18, 17:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
ter ett fiasko av Trump nr han frsker ge pris till bsta fakemedia. Det r ju inte ens fake det han avser att ge pris fr. Trumps agerande renderar ju att ge republikanerna massor av skmskuddar att gmma sig bakom nr Trumps omogenhet nr nya hjder. <numera knns ju nstan inget som kommer frn vita huset stabilt nog att ta p allvar och Trumps lallande om fakenews gr ju inte saken bttre.
Republikanera verkar ha trttnat p Trump och hans omogna agerande men sitter ju tyvrr i en rvsax eftersom man behver Trump som verktyg fr att f igenom sin politik. Men nr en lkare hjer Trumps hlsa till skyarna p uppmaning av vita huset, det trots bekrftade smrre hjrtproblem, hgt blodtryck och en osund livsstil, ja d r det verkligen fakenews vita huset frmedlar. Och rligt talat, ingen nyhetsmedia lr sl Trump nr det gller att frmedla fakenews, eller rena lgner som det ju egentligen heter. S presidenten fr frsta fakepriset och en dumstrut som bonus.
Helt rtt. Det enda rimliga r att du och resten av packet fortstter tjata om att Trump r demeeeent. Ngot annat har ni ju inte, eller hur?
Citera
2018-01-18, 17:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Om nu de r fake news, s frstr jag inte varfr man legitimerar dom genom lnka dom fr visa sin sak.

Kvar p pappret. I realiteten dog Obamacare i samma gonblick som straffet fr att inte g med avskaffades. Bara en tidsfrga innan det faller snder totalt. Du behver inte oroa dig. Obamacare r borta inom ett r.
Citera
2018-01-18, 17:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Svammel i vanlig ordning...
Tillhr du oraklen som kan frutsga marknaden? Isf lr du vara eftertraktad, men jag tvivlar p att du r det. Det gr inte att med ngon skerhet sga hur marknaden kommer att utveckla sig. n mindre tala om hypotetiska scenarier med ngon skerhet. Du vet inte skvatt om vad Obamas och senare Hillarys politik hade lett till. Eftert gr det alldeles frtrffligt att analysera och man mste nog vara totalt dum i huvudet fr att inte frst att marknaden reagerade och reagerar mycket positivt till Trump. Mrk vl att jag inte sger hans politik fr nr det gller marknaden s: Facts and Figures don't matter i allra hgsta grad!

Pappskalle!
Citera
2018-01-18, 17:19
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Sekten lever i sin egen verklighet... Dr bara det som freskrivits av den gudomlige konungen fr finnas eller accepteras: https://www.cnbc.com/2017/11/07/reco...-reported.html
Citat:
Record level of sign-ups for Obamacare plans reported despite Trump administration opposition
Citera
2018-01-18, 17:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Kvar p pappret. I realiteten dog Obamacare i samma gonblick som straffet fr att inte g med avskaffades. Bara en tidsfrga innan det faller snder totalt. Du behver inte oroa dig. Obamacare r borta inom ett r.
Detta har jag hrt par hundra ggr nu.
S terkom nr det r en realitet, misstnker vi inte hr mer av dig p denna d.
Citera
2018-01-18, 17:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Detta har jag hrt par hundra ggr nu.
S terkom nr det r en realitet, misstnker vi inte hr mer av dig p denna d.
Ja, det r ju ditt standardsvar. Vi sger s. Det gr ju faktiskt inte att diskutera ngonting. Allt vi kan gra r att "vnta och se". Jag undrar vad du gr hr, egentligen? Du frstr att detta r ett diskussionsforum, va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in