Hur kommer det sig att libertarianer överlag är svaga och att dess företrädare aldrig förespråkar fysisk träning?
Tittar man på företrädarna så är inga, förutom ytterst få undantag, vältränade. Sådana exempel är Jeffrey Tucker, Tom Woods, Walter Block, Ron Paul, Rand Paul, Stefan Molyneux, Hans-Hermann Hoppe, Gary Johnson, Stephan Kinsella och Peter Schiff. Svenska Mises-institutet har jag heller aldrig sett prata om träning, och då har jag läst en del där och lyssnat igenom alla avsnitt av Radio Mises. Inte ens liraren Jeff Berwick verkar syssla med styrketräning.
Mer eller mindre det enda undantaget jag kan komma på är Adam Kokesh som ser riktigt fit ut.
Jämför man libertarianerna med alt-högern blir det enormt kontrast. Bland alt-högern är det nästan svårt att hitta någon företrädare som inte vårdar sin gudagivna kropp. T.ex. Christopher Dulny i Nordisk Alternativhöger och Vita Pillret tränar ~6 dagar i veckan, Jonas Nilsson tävlar i MMA, Christopher Cantwell gick från libertarianismen till alt-högern typ samtidigt som han blev biff, i The Daily Shoah har Sven berättat om att han köpt en power cage som han tränar bänkpress i, Richard Spencer gymmar regelbundet (och har
blivit portad från minst ett gym), Daniel Friberg har berättat att han gymmar, Marcus Follin är bodybuilder, osv.
Hur kommer det sig att klena människor attraheras av libertarianismen? Eller går kausaliteten åt andra hållet, alltså att man blir klen av att sympatisera med libertarianismen?
Kan fokuset på NAP (icke-aggressionsprincipen) ha något med saken att göra? Det hade inte förvånat mig om det är så att NAP-mantrat lockar till sig många pacifister och människor som är för svaga för att skydda sig själva. Alltså tron på att alla kan leva i harmoni utan att bruka våld mot varandra. Visst, lite våld kommer alltid finnas, och då talar sig libertarianer sig varma om säkerhetsföretag som kommer ta hand om det åt dem.
Att libertarianer är svaga skulle också förklara varför de aldrig kan sluta tjata om rätten att bära vapen. Eftersom att de är för svaga för att hävda sig på något annat sätt är det endast med en puffra i byxlinningen som de kan känna sig säkra.
Är det någon annan som delar min observation? Vad tror ni anledningarna kan vara till att ansiktena utåt inom libertarianismen aldrig pratar om vikten av fysisk träning?