• 3
  • 4
2018-01-18, 17:59
Medlem
TheBouncers avatar
En bra idé är att sätta upp ett antal regler och följa dem slaviskt.

Exempelvis:
1. Köpa/sälja månadsvis (Köp Btc både i upp och nedgång, så kommer du förhoppningsvis få en generell uppgång, samma princip om du tänkt dra dig ur krypto-världen)

2. Om du tror på en innestående krash, men inte kan vara säker, sälj hälften, så kommer du förhoppningsvis att bli nöjd hur det än går.

3. Köp, (inte sälj) när det krashar... Jag vet att det kan kännas idiotiskt, men jag köpte ETH på Avanza för typ 7000kr igår i krashen, så det lönade sig rejält idag. Tyvärr hade jag inte mer att avvara

4. Kopplat till nr 3. Köp aldrig för mer än du har råd att förlora
Citera
2018-01-18, 21:32
Medlem
Luftgevars avatar
Du sålde alltså varje ETH för $6.15
Pretty good.
Citera
2018-01-18, 22:43
Medlem
hagsatras avatar
Alla som har problem regga sig på växlingssidor kan köpa ether-certifikat hos avanza/nordnet så slipper ni stå utanför marknaden så länge.
Citera
2018-01-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Jag sålde 75 BTC för ~$500/btc under 2016. 1-2 år senare hade de varit värda ett bra antal miljoner.
Det är som det är, varför gråta över spilld mjölk. Din mamma är värd mer än cryptocoins.

Om du skulle sälja nu och få dina miljoner, hur skulle överföringen till din bank funka? Jag antar att du kan inte cash in 6 mille på sin bankkonto bara sådär.
Citera
2018-01-19, 06:57
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khalcutta
Om du skulle sälja nu och få dina miljoner, hur skulle överföringen till din bank funka? Jag antar att du kan inte cash in 6 mille på sin bankkonto bara sådär.

Nej, det är såklart skatt på det.
Citera
2018-01-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Nej, det är såklart skatt på det.

Självklart, men jag tänkte på hur du skulle överföra efter skatt. Hur skulle det gå till, varnar du din bank att en stor summa pengar kommer överföras till ditt bankkonto.
Citera
2018-01-21, 18:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Självklart, men jag tänkte på hur du skulle överföra efter skatt. Hur skulle det gå till, varnar du din bank att en stor summa pengar kommer överföras till ditt bankkonto.

Du skattar året efter du gjort transaktionen, dvs. sätter han in pengarna 2017 så är det först vid deklaration 2018 han ska skatta. (deklaration för år 2017)

Han kommer då få ett bankkontonummer med KID som han ska sätta in skatten på.
Citera
2018-01-21, 18:25
Medlem
Kalkon77s avatar
Som några andra skrev så sälj inte allt, sälj ungefär 30% eller något sånt och behåll resten.
Citera
2018-01-21, 23:33
Medlem
Citat:

Citat:
Vad lever du i för verklighet? Pengarna hamnar på kontot och någon från banken kommer förmodligen nyfiket fråga vad fan dom kommer ifrån, och då visar du kvittot på att du sålt en helvetes massa kryptovaluta. Sedan när året nått sitt slut skickar du in en rejäl betalning till skattekontot eftersom Magdalena vill ha sin del av kakan.

Din "antar att du kan inte cash in 6 mille på sin bankkonto bara sådär" är felaktigt antaget av dig. Det är änna sånt bankkonton är till för - transaktioner av pengar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in