• 1
  • 2
2018-01-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är faktiskt nödvändigt även tidigare om du exempelvis skulle handla med fiat-valutor på Forex. Alla gör så som ska handla. Undantag vissa sajter där du kan handla med bankomatkortet. Det dom får är ditt personnummer och namn vilket går att få tag i för vem som helst ändå.

Det borde vara så att om folk accepterar skicka fotokopia på sitt id-kort då undrar jag ju varför just du inte accepterar det?

Jo men nu är det kanske skillnad på Forex Bank och på Kraken. Det är en relativt omogen bransch och kolla bara vad som hände med bitconnect, vilket iofs var rätt förutsägbart. Du förstår min poäng. Med en bild på någons ID-kort är det inte en omöjlighet att beställa varor eller försöka sig på att ta ett lån i ditt namn.

Jag säger faktiskt motsatsen, jag laddade upp en bild på mitt körkort idag. Efteråt kände jag mig dock fruktansvärt naiv. Jag tror ju inte själv att risken för att få sin identitet kapad är särskilt stor, men den finns.
Citera
2018-01-18, 18:08
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Vad ska myndigheterna göra då? Det är ju inte direkt olagligt. Eller har du tänkt begå skattebrott?

Inte nu nej.
Men med tanke på vilket land vi lever i, så är det inte omöjligt att sverige försöker förbjuda krypto valutor.

och med tanke på att polisen inte kan stoppa Flugsvamps handel, så lär ett förbud mot krypto valutor vara ett enkelt sätt att försvåra försäljningen på FS.

Skattefuska, njae det är olagligt och ger dryga straff inte värt det, så jag funderar på att flytta till danmark istället, gör "skattefusket" lagligt.

Sittande psykopath regering litar jag inte på för fem ören och en regel i sverige är att ha så lite med myndigheter att göra som är möjligt för att slippa eventuella problem i framtiden
Citera
2018-01-19, 06:04
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Bt.cx kan man få in upp till 500.000 kr till sitt konto. Allt över det måste man kontakta deras support. Har själv inte testat men det var smidigt som fan att verifiera sin bank. Man skriver in kontonr så skickar dom 1 kr till dig med en kod som du sedan anger. Det är allt du behöver göra. Jag hade hellre använt en svensk sida med svensk support. Dom svarar på frågor jävligt snabbt, även sena kvällar.
Men som sagt har aldrig fört över något själv.
Grymt, tack! Ska kolla upp dom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in