2018-01-18, 20:56
Medlem
ingenios avatar
Tänkte inhandla en Ledger Wallet men detta skall man ju göra från den officiella sidan och inte från Amazon eller ännu värre: Ebay. Dock är den ju slutsåld nu på den officiella och en ny batch kommer inte in förrän i mars. Räknar man sedan med frakttiden (inte minst med katastrofen Postnord som väl tyvärr får hand om paketet när det väl kommer över rikets gränser?) så har man säkert inte sin pryl förrän i april och då går man nog miste om mycket.

Alltså, som rubriken lyder: Finns det någon här som har vågat köpa en Ledger från Amazon eller Ebay? Vad skulle kunna hända om den är komprometterad? Att spyware/keylogger eller liknande är inlagd, så att man förlorar sina surt förvärvade slantar? Ni som har köpt: hur mycket krypto har ni vågat lägga in på stickan?

Funderar dock på att vänta på batchen ändå och under tiden använda någon bra desktop-plånbok. Har dock letat med ljus och lykta efter en lättanvänd sådan - helst liknande Electrum - som klarar många olika valutor. Vet att det finns många wallet-rekommendationer här på FB men har inte sett att någon har lyckats rekommendera en som både påminner om Electrum och som klarar många olika coins. Tips mottages varmt, även om detta naturligtvis är off topic eftersom tråden egentligen handlar om att köpa Ledgers från återförsäljare som inte är företaget självt.
Citera
2018-01-19, 03:51
Medlem
Det är inga problem om du återställer den enligt instruktionerna på deras hemsida och får en ny seed key.
Citera
2018-01-19, 08:16
Medlem
ingenios avatar
Tack, men tänk om någon har lagt in en hårdvarubaserad key-/pinlogger eller liknande skit. (Vet att sannolikheten är liten här och att jag är paranoid, men ändå...)
Citera
2018-01-19, 08:25
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Tack, men tänk om någon har lagt in en hårdvarubaserad key-/pinlogger eller liknande skit. (Vet att sannolikheten är liten här och att jag är paranoid, men ändå...)
isåfall köper du en ny såklart. Känns som att du har besvarat din egen frågeställning?

Personligen skulle jag aldrig äventyra mina coins så skulle isf vänta på en sprillans.
Citera
2018-01-19, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio

Det är i princip omöjligt enligt ledger själva.. notera i princip. Allt går väl med nog med tid och pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in