Citat:
Ursprungligen postat av
Oxytocinmyten
Att inte kunna nämna sin sexuella läggning utan att råka illa ut är förtryck. Om vi till exempel utgår från att du gillar kvinnor (om det inte stämmer kan du säga emot, men bara som ett exempel), hade du tyckt om att inte få säga det någonsin? Det handlar inte om "uppmärksamhet" och absolut inte om "narcissism". Och jag runkar inte alls, alltså runkar jag inte till något.
Om jag gillar kvinnor eller inte har inte med saken att göra här. Det spelar ingen roll om jag så skulle ha en sexuell inklination gentemot bävrar och rådjur. Det är inte poängen. Vad varje enskild uppskattar sexuellt är en icke-fråga och den är högst privat, personlig. Jag respekterar din hundra procent och har verkligen inga problem där. Poängen är att du redan inledningsvis gör en stor sak av just din egen läggning, eller icke-läggning. Du ljuger för att säga det krasst, i rubriken på hela den här tråden.
Vilket generellt hat gentemot asexuella är det du pratar om? Där hat är ännu ett ord som i Sverige urvattnas. Jag, exempelvis, hatar inte dig. Jag skriver inte detta med hat. Däremot kan jag erkänna ett visst förakt men det har inte att göra med just din läggning, utan hur du så prompt måste annonsera den för omvärlden och ljuger om hur alla skulle hata dig för den, när i själva verket knappt någon bryr sig. Och jag tror det är där skon klämmer. Att du vill uppmärksammas för din vad-det-nu-är. Jag tror att du har en loop i huvudet.
Jag tror att du vill gå ut på krogen inte ragga eller raggas på men samtidigt vill att någon skall ragga på dig så att du kan förklara utsvävande varför du inte vill bli raggad på och i det ögonblicket få uppmärksamhet som du påstår att du inte vill ha, och få vara i centrum ett tag. Du lever en mental abrovinsch. Det är vad jag tror.
Helt vanliga människor som inte önskar ha sex, som inte blir kåta som bara kan lunka på i livet utan ett sug efter vare sig onani eller pippande, de sätter ingen etikett på detta. De överanalyserar inte saken. De bara lever, helt normalt.
Om jag inte gillar lakritsglass, inte går jag runt känner en stor nödvändighet proklamera för omvärlden att jag inte gillar lakritsglass, och framförallt, jag försöker inte uppfinna ett begrepp som innefattar alla de som inte gillar lakritsglass specifikt. Det är en ny folksjukdom den här, att allt måste ha en benämning.