2018-01-20, 20:53
Medlem
Borde det inte finnas samlingstrådar för alla dessa dagliga skottlossningar

"Dagens skottlossning i Malmö"

"Dagens skottlossning i Stockholm"

"Dagens skottlossning i Göteborg"

eller är verkligen den fege lättkränkte 20-årige psykopaten Achmed värd en egen tråd varenda jävla dag då han plockar fram sitt självförtroende och skjuter en annan bögkriminell fjunig negerarab.
Citera
2018-01-20, 21:01
Medlem
ElvisFans avatar
Ingen tokig idé. Kanske behövs fler orter eller helt enkelt en enda samlingstråd? Är i grund emot samlingstrådar då jag upplever dem svåra att se vilka inlägg som hör till vad.
Citera
2018-01-20, 21:03
Medlem
0gKolhydraters avatar
För statistik samtidigt och gör en egen liten BRÅ
Citera
2018-01-20, 21:23
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Det låter som ett förslag på en listtråd och samtidigt som att du försöker få in sarksam+samhällskritik i förslaget. Förslaget om att dela upp AboK geografiskt finns redan----> (FB) Dela upp Aktuella brott och kriminalfall och (kanske lite långt från ämnet, men ändå) (FB) Dela upp ABoK i Inrikes och Utrikes. Handlar det om mindre företeelser som inte förtjänar en egen tråd, exempelvis att man har hört skottlossning i område x, samt sett poliser röra sig i samma område, så finns ju den här tråden i BoB: (FB) "Jag såg en polis" – Tråden om aktuella utryckningar och andra polisinsatser.

Vill Ts, vilket jag misstänker, diskutera problemet med gängkrig och tillhörande skottlossningar i svenska storstäder, med eller utan koppling till invandring, så kan jag med viss säkerhet gissa att det redan finns trådar som diskuterar det fenomenet ur olika vinklar. Sökfunktionen kommer att ge dig svar och om en lämplig tråd som inte passar Ts behov redan existerar, så kan säkert en sådan startas i relevant forum.
Citera
2018-01-20, 21:35
Medlem
kanske det att ha en extra tråd där man diskuteras skottlossningar som är , typ av vapen som använd och andra saker .eller
utan diskutera mörkhuvad eller ljushuvud .mera själva ämnet skottlossningar . ville du ha mera jubel över fällda offer .
Citera
2018-01-20, 22:02
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
kanske det att ha en extra tråd där man diskuteras skottlossningar som är , typ av vapen som använd och andra saker .eller
utan diskutera mörkhuvad eller ljushuvud .mera själva ämnet skottlossningar . ville du ha mera jubel över fällda offer .

Du menar att det skulle vara den rent vapentekniska biten att diskutera? Men det finns ju redan ett sådant forum och förresten så är det nog inte så att folk kommer berätta om vilken vapentyp som använts, serienummer, val av ammunition beroende på om det är motvind eller medvind
Citera
2018-01-20, 23:58
Medlem
Studsbolls avatar
Detta är något jag efterlyst länge. Det behövs trådar där just dessa brott länkas samman och man kan följa helheten. Problemet är bara att det riskerar bli en slasktratt där folk bara skriver ”jaha, ännu en babbeskjutning, ut med alla svartingar” och det är tämligen ointressant.
Citera
2018-01-21, 10:34
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Detta är något jag efterlyst länge. Det behövs trådar där just dessa brott länkas samman och man kan följa helheten. Problemet är bara att det riskerar bli en slasktratt där folk bara skriver ”jaha, ännu en babbeskjutning, ut med alla svartingar” och det är tämligen ointressant.

Det är troligtvis inget problem att starta en samlingstråd om brott med en viss vinkel, så länge som den är placerad i rätt forum och seriöst formulerad. Faktum är att jag nu tänker använda sökfunktionen, eftersom jag är tämligen säker på att fenomenet "gängkrig", "skottlossningar" eller liknande diskuteras i relation till exempelvis invandring.

1. (FB) Stora tråden om invandrares brott emot Svenskar
2. Sökresultat på orden: Brott av svenskar.
Sökområde: Hela forumet.

3. Sökresultat på orden: Brott av invandrare. Sökområde: Hela forumet.
4. Sökresultat på ordet: Gängkrig. Sökområde:
Hela forumet.

5. (FB) 111 skottlossningar hittills i Stockholm under 2017
6. (FB) Samlingstråd - Skottlossningar i Sverige

Som synes så finns många relevanta trådar.
Citera
2018-03-24, 11:43
Medlem
Grisbrottarens avatar
Tråd finns: (FB) Skjutningar och sprängdåd i Sverige 2018
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in